Kupować, czy nie? Oto jest pytanie...

S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Bardzo prosiłbym o pomoc przy wybiciu z głowy któregoś z pomysłów.
no i niestety nikt nie zaoferował swojej pomocy. okazało się, że znowu byłeś szybszy niż inni na tym forum i sam sobie wybiłeś. o mały włos atomówką ;)
 

p0li

Pionier e-mobilności
Powiedzcie mi, czy Hyundai byłby aż tak cwany i perfidny, żeby sprzedawać w PL nowe modele po, załóżmy, tej samej cenie, co obecnie rocznik MY2023?
generalnie koreanczycy trzymaja ceny sprzedazy i nie chca dawac rabatow - jednym z moich kandydatow jest ioniq6 albo kia ev6 - mozna kupic z zeszlego roku albo poczatku tego za 40tys € a troche nowsze dochodza juz do 50tys
dlatego zastanawiam sie nad zakupem czegos troche mniejszego na przeczekanie
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Cześć, wróciłem z małego urlopu w Czeskiej Krainie.

Wiecie co Wam powiem?

Że muszę dobrze się zastanowić nad modelem MY2023 UNIQ. Dlaczego?

1. Salon mnie poinformował, że "pomyliła im się wycena" - oferują mi go za 219 tys. zł. (cena przed dotacją).
Jaka łaska.....
To standardowa oferta, tyle oferują w cenniku wyprzedażowym u każdego dealera.

I pewnie drożej niż będzie to kosztować jak wejdzie nowy model i na gwałt trzeba stary będzie wyprzedawać...
No i drożej niż w UK.
4. Dowiedziałem się, że u nas cena ma być podobna.

Powiedzcie mi, czy Hyundai byłby aż tak cwany i perfidny, żeby sprzedawać w PL nowe modele po, załóżmy, tej samej cenie, co obecnie rocznik MY2023?
Chyba byłby (a raczej jest) głupi, robić to samo co dotychczas i myśleć że rezultat będzie inny....
 

melex

Fachowiec
Jaka łaska.....
To standardowa oferta, tyle oferują w cenniku wyprzedażowym u każdego dealera.

I pewnie drożej niż będzie to kosztować jak wejdzie nowy model i na gwałt trzeba stary będzie wyprzedawać...
No i drożej niż w UK.

Chyba byłby (a raczej jest) głupi, robić to samo co dotychczas i myśleć że rezultat będzie inny....
Niestety, cena modelu PE Ioniq 5 (nowa nazwa: Product Enhancement) bo Koreańczycy sami naciskają na komunikację, że nie jest to model facelifowy, więc nazwali to "ulepszeniem", nie jest znana i w najbliższym czasie nie będzie bo...

KIA i Hyundai nie potrafią się w PL dogadać co do polityki nie wchodzenia sobie w drogę.

Hyundai podobno pluje się o to, że KIA miała już swój czas, teraz czas na nich, KIA ma EV3, który może wyrwać klientom Hyundaia, dla których Inster będzie za mały, zaś IONIQ za duży, a Kona nie leży im w guście.

Stąd też, z moich źródeł wiem, że może nas czekać ciekawe zakończenie tego kwartału. Zobaczymy ile z tego będzie prawdą.
 

melex

Fachowiec
Mały update:

chyba będę decydował się na IONIQa AWD z 2023 roku.

Dostałem dość klawą ofertę, co prawda na wóz używany, ale za to w wynajmie na 3 lata. Później zero problemu.

A, i opony wraz z serwisem w cenie.

Całość 180 tys brutto, przebieg, ok. 20 tys.

No ale jakoś tak człowiek im bliżej, tym bardziej się zastanawia.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
No ale jakoś tak człowiek im bliżej, tym bardziej się zastanawia.
Ano właśnie.
Ja też się zastanawiam, czy warto płacić 100 tys za 2-3 lata.
W ten czy w inny sposób (wynajem czy leasing+utrata wartości).

Zwłaszcza że pies z kulawą nogą nie jest zainteresowany odkupem używanego elektryka (dotychczasowego)......
 

melex

Fachowiec
Ano właśnie.
Ja też się zastanawiam, czy warto płacić 100 tys za 2-3 lata.
W ten czy w inny sposób (wynajem czy leasing+utrata wartości).

Zwłaszcza że pies z kulawą nogą nie jest zainteresowany odkupem używanego elektryka (dotychczasowego)......
Czołem,

wiesz co, ja zapłacę za 3 lata niecałe 87 tysięcy. Z tego większość będzie pokryta z działaności (VAT-owcem nie jestem, więc trochę mi przepadnie).

W tym mam AWD, ubezpieczenie wraz z GAP-em no i odkup.

Czy to się opłaca? Na zdrowy rozum - nie.

Na przekalkulowanie - co w ciągu 3-ech lat się stanie z postępem w świecie baterii, jakie jest ryzyko związane ze sprzedażą używanego samochodu elektrycznego, opłaca się, szczególnie, że masz gwarancję odkupu przez bank.

Tyle, że ja mam jeszcze stabilny wręcz żelazny etat i oszczędności, które pozwolą na spłatę własnej głupoty.

Czy ten wybór będzie głupotą czy nie - okaże się najwcześniej za ok. 1,5 roku.
 

shago

Fachowiec
Czołem,

wiesz co, ja zapłacę za 3 lata niecałe 87 tysięcy. Z tego większość będzie pokryta z działaności (VAT-owcem nie jestem, więc trochę mi przepadnie).

W tym mam AWD, ubezpieczenie wraz z GAP-em no i odkup.

Czy to się opłaca? Na zdrowy rozum - nie.

Na przekalkulowanie - co w ciągu 3-ech lat się stanie z postępem w świecie baterii, jakie jest ryzyko związane ze sprzedażą używanego samochodu elektrycznego, opłaca się, szczególnie, że masz gwarancję odkupu przez bank.

Tyle, że ja mam jeszcze stabilny wręcz żelazny etat i oszczędności, które pozwolą na spłatę własnej głupoty.

Czy ten wybór będzie głupotą czy nie - okaże się najwcześniej za ok. 1,5 roku.

Też jestem stabilnym etatowcem i kupiłem Teslę 3 RWD korzystając z Santander Consumer. 70k wpłaty, 8 lat, rada przystępna i niech się dzieje co chce, raz się żyje i nie mam zamiaru się zastanawiać jak to sprzedam za 8 lat :)
 

Najnowsze dyskusje

Top