Ładowanie 3-fazowe bez wallboxa?

imlubie

Nowy na Forum
Czyli ostatni schemat jest działający ??
chodzi mi oto że nie mam szybszej ładowarki tylko tą standardową 1faz ładuje mi max 2kw.
Ładowarki w mojej okolicy nie mają kabla którego muszę zakupić za min 600zł,
wystarczyło by mi 8kw by się ładował. Kupować jeszcze do tego wolboxa to koszt min 2000zł więc kombinuję jak tu zaoszczędzić.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Czyli ostatni schemat jest działający ??
chodzi mi oto że nie mam szybszej ładowarki tylko tą standardową 1faz ładuje mi max 2kw.
Ładowarki w mojej okolicy nie mają kabla którego muszę zakupić za min 600zł,
wystarczyło by mi 8kw by się ładował. Kupować jeszcze do tego wolboxa to koszt min 2000zł więc kombinuję jak tu zaoszczędzić.
Spalisz cos i taki bedzie final zabawy. A twoja kia napewno ma 3fazowe ladowanie ?
 

JareG

Pionier e-mobilności
Ładowarki w mojej okolicy nie mają kabla którego muszę zakupić za min 600zł,
Trzeba polować - ja swojego Mannekesa 4m (jak nówka wyglądał) dorwałem za 400 zł. A przed chwilą sprawdziłem na szybko olx i..

Pozdrawiam
 

Cav

Pionier e-mobilności
Czyli ostatni schemat jest działający ??
chodzi mi oto że nie mam szybszej ładowarki tylko tą standardową 1faz ładuje mi max 2kw.
Ładowarki w mojej okolicy nie mają kabla którego muszę zakupić za min 600zł,
Ja kupiłem nówkę za 300, jeszcze fakturę z vat dostałem....
 

vwir

Pionier e-mobilności
Czyli ostatni schemat jest działający ??
chodzi mi oto że nie mam szybszej ładowarki tylko tą standardową 1faz ładuje mi max 2kw.
Ładowarki w mojej okolicy nie mają kabla którego muszę zakupić za min 600zł,
wystarczyło by mi 8kw by się ładował. Kupować jeszcze do tego wolboxa to koszt min 2000zł więc kombinuję jak tu zaoszczędzić.
Nie, nie jest działający. Wallboxa możesz kupić od razu z kablem, więc nie patrz na to jako 'do tego', bo to dwie niezależne rzeczy. Rozumiem, że już popróbowałeś i ładowanie tym co masz przez całą noc Ci nie wystarcza? Masz w ogóle w aucie ładowarkę trójfazową?
 

p0li

Pionier e-mobilności
Więc w większości przenośnych evse i wallboxów nie jest w ogóle wykorzystywany. Auto go nie potrzebuje, bez niego ładowanie jak najbardziej ruszy.

no więc przy okazji przerabiania cegiełki ze złącza Typ1 na Typ 2 sprawdziłem twoją teorię i jest nieprawdziwa - podpiąłem najpierw wtyczkę bez rezystora kodującego - ładowanie nie ruszyło

po wlutowaniu rezystora pomiędzy PP i PE - ładowanie ruszyło natychmiast

a we wtore sprawdzę czy C4 ma potrafi ładować się 7,4kW z jednej fazy :)
 

vwir

Pionier e-mobilności
Nie zrozumiałeś tego co napisałem. Spróbuję jeszcze raz. To nie auto czyta ten opornik, tylko cegiełka. Tak jak pisałem. Z punktu widzenia auta tenże opornik może nie istnieć. Jeśli cegiełka z kablem podłączonym na stałe i tak odczytuje opornik to co mogę napisać - wolno jej. Pewnie mają ten sam soft do cegiełek z kablem podłączonym na stałe jak i z gniazdem. Akurat w moim wallboksie mogę sobie zmieniać soft i wybieram czy mam wersję z kablem czy z gniazdem. W wersji z kablem w ogóle nie podpinałem przewodu PP więc wallbox nie ma prawa odczytać sobie opornika. Wszystko działa i ładuje samochód.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Nie zrozumiałeś tego co napisałem. Spróbuję jeszcze raz. To nie auto czyta ten opornik, tylko cegiełka. Tak jak pisałem.

jak cegielka ma czytac opornik który jest we wtyczce? przez BT? bo bezpośredniego dostepu do niego nie ma

Z punktu widzenia auta tenże opornik może nie istnieć. Jeśli cegiełka z kablem podłączonym na stałe i tak odczytuje opornik to co mogę napisać - wolno jej.

mój samochód bez opornika powiedział wal się - wlutowałem opornik - wszystko działa

może napisz w jakim samochodzie to testowałeś to jeśli będę miał do takiego dostęp to przetestuję twoją teorię
 

vwir

Pionier e-mobilności
Musisz zamknąć obwód pomiędzy PP a PE, bo inaczej auto nie wie, że włożyłeś wtyczkę. Ale jaki tam dasz opornik to z punktu widzenia auta nie ma znaczenia. Nawet gdybyś zwarł PP z PE bez opornika to auto by się pewnie nie obraziło. W takim sensie chodziło mi o to, że ten opornik dla auta może nie istnieć. Musi być tylko zamknięty obwód.
Może inaczej - spróbuj na przykład dać opornik 1,5kohm (czyli ograniczenie do 13A) w wallboksie który ładuje prądem 32A. Zobaczysz, że to nie ograniczy prądu ładowania do 13A tylko poleci tyle ile da wallbox.

Edit: bardzo fajny opis jest na wiki:
"Under IEC 62196 the Proximity Pin is also used to indicate the cable capacity – this is relevant for non-tethered EVSEs.

The resistor is coded to the maximum current capability of the cable assembly. The EVSE interrupts the current supply if the current capability of the cable is exceeded as detected by the measurement of the Rc (shown as R5 in the J1772 signaling circuit above), as defined by the values for the recommended interpretation range."

Jedyne gdzie dla auta tenże opornik ma znaczenie to w J1772 (type1) podczas naciskania przycisku zwalniania - żeby auto ładnie się odłączyło od EVSE. Ale w type2 to już tylko EVSE czyta opornik. A dla auta może tam być cokolwiek, byle tylko było jakiekolwiek proximity (zgłaszane poprzez zamknięty obwód).
 
Last edited:

p0li

Pionier e-mobilności
Musisz zamknąć obwód pomiędzy PP a PE, bo inaczej auto nie wie, że włożyłeś wtyczkę. Ale jaki tam dasz opornik to z punktu widzenia auta nie ma znaczenia. Nawet gdybyś zwarł PP z PE bez opornika to auto by się pewnie nie obraziło. W takim sensie chodziło mi o to, że ten opornik dla auta może nie istnieć. Musi być tylko zamknięty obwód.
no włąśnie pierdoły piszesz i ktoś przez twoje wyciągnięte z dupy informacje może sobie coś uszkodzić
Jedyne gdzie dla auta tenże opornik ma znaczenie to w J1772 (type1) podczas naciskania przycisku zwalniania - żeby auto ładnie się odłączyło od EVSE. Ale w type2 to już tylko EVSE czyta opornik. A dla auta może tam być cokolwiek, byle tylko było jakiekolwiek proximity (zgłaszane poprzez zamknięty obwód).

ponownie - w Type 2 EVSE nie ma żadnej możliwości przeczytania opornika - robi to samochd a dokładnie OBC

i tak jak wyżej napisałeś że se można to zewrzeć - jest to bzdurą ponieważ wartości rezystancji i tolerancji są sztywno określone w normie
IEC-51581-1 - i jak wsadzisz zworę to łądowarka zgłosi błąd

1639469404165.png
 
Top