Ładowanie do 55% moje doświadczenie … „święty graal” czy placebo ?

STMS

Pionier e-mobilności
Jeśli taki jest Wasz profil korzystania z samochodu to super. U mnie nie ma szans, żebym codziennie się doladowywał.
Pocieszam się, że to jak ze słynnymi pokrowcami na fotele, a niektórzy to nawet folii z nich nie ściągali i tak dużym fiatem jeździli 10+ lat. Na pewno to pomaga samochodowi, ale czy warto?
Wiesz podłączenie wtyczki trwa … 2…3 sek

Czy mnie to w czymkolwiek przeszkadza ? Nie

Nie jest to sposób dla kogoś kto nie ma zasilania w garażu
 

STMS

Pionier e-mobilności
Degradacja to przede wszystkim callendar aging. Żeby to zredukować to najlepiej trzymać jak najniższy stan naładowania. W przypadku cyclic aging (mniej istotny składnik degradacji) to dolny i środkowy zakres jest optymalny. Tak więc dla najdłuższej żywotności najlepiej operować w przedziale 0-60% dla baterii NMC i NCA oraz 0-70% dla LFP. To co szkodzi baterii to też szybkie ładowanie gdy baterie mają za niską temperaturę lub gdy ogniwa mają niewyrownaną temperaturę. Tak więc wyłączanie automatycznego podgrzewania baterii to najgłupsze co można zrobić jeśli ktoś chce dbać o baterię. To co napisałem wyżej wynika z około 50 artykułów naukowych na temat tych baterii, które swego czasu przeczytałem.
Mam podobne wrażenia i dlatego nie trzymam teraz symetrycznie wokół 50% mimo że początkowo tak robiłem bo myślałem że tak jest lepiej

Wg mojej wiedzy lepsze na codzień jest 55% do 20% niż 70% do 30%
 

AndrzejKulig

Fachowiec
Zaprzęgnijmy AI do tych rozważań:

Q: Determine the most optimal battery charging range for an electric car with a 90 kWh battery, daily travel of 60 km, and an energy consumption of 15 kWh/100 km, while assuming no limits on daily charging. The goal is to minimize battery degradation hence consider battery longevity only.

A: The most optimal battery charging range for a 90 kWh electric car with a daily travel distance of 60 km and energy consumption of 15 kWh/100 km, assuming no limits on daily charging and focusing solely on minimizing battery degradation, is to maintain the state of charge (SoC) between 45% and 55%. Charge daily to 55% (49.5 kWh) after driving, adding ~9 kWh to restore the consumed energy. This range, centered around 50% SoC, minimizes electrochemical stress and cycle wear for NMC batteries, maximizing longevity, while providing 270–330 km of range, sufficient for daily needs. If a higher range is preferred, 60–70% SoC is a slightly less optimal but still effective alternative. Use slow charging and ensure proper temperature management to further enhance battery life.
 

STMS

Pionier e-mobilności
Zaprzęgnijmy AI do tych rozważań:

Q: Determine the most optimal battery charging range for an electric car with a 90 kWh battery, daily travel of 60 km, and an energy consumption of 15 kWh/100 km, while assuming no limits on daily charging. The goal is to minimize battery degradation hence consider battery longevity only.

A: The most optimal battery charging range for a 90 kWh electric car with a daily travel distance of 60 km and energy consumption of 15 kWh/100 km, assuming no limits on daily charging and focusing solely on minimizing battery degradation, is to maintain the state of charge (SoC) between 45% and 55%. Charge daily to 55% (49.5 kWh) after driving, adding ~9 kWh to restore the consumed energy. This range, centered around 50% SoC, minimizes electrochemical stress and cycle wear for NMC batteries, maximizing longevity, while providing 270–330 km of range, sufficient for daily needs. If a higher range is preferred, 60–70% SoC is a slightly less optimal but still effective alternative. Use slow charging and ensure proper temperature management to further enhance battery life.
Nie ufaj AI
halucynuje i często pokazuje najbardziej banalne odpowiedzi
 
Top