Ladowanie dwukierunkowe (bidirectional charging)

staarek

Fachowiec

staarek

Fachowiec
Ok, urzadzenie zamowione i na dniach powinno byc dostarczone. Zastanawiam sie tylko czy uzywanie takiej "chinszczyzny" moze miec wplyw na gwarancje na akumulator HV? ID3 ma poprzez ladowanie dwukierunkowe dostepne 10.000 kwh lub 10k h, ale mysle ze to urzadzenie moze to omijac i pewnie ICU bedzie rejestrowac rozladowywanie baterii bez jazdy, myslicie ze to moze byc problemem w razie jakis potencjalnych napraw gwarancyjnych?
 

nabrU

Moderator
Moze poczekaj na soft 3.7 który daje V2H w samochodach z baterią 77kWh (choć w wypadku VW to nigdy nie wiadomo kiedy i jak go wgrają) i wtedy może jakoś da się 'ukryć' używanie V2L
 

staarek

Fachowiec
Moze poczekaj na soft 3.7 który daje V2H w samochodach z baterią 77kWh (choć w wypadku VW to nigdy nie wiadomo kiedy i jak go wgrają) i wtedy może jakoś da się 'ukryć' używanie V2L
Ja mam soft 3.7 od poczatku, i mam opcje "bidirectional charging" ale nie jestem przekonany, ze to urzadzenie bedzie z tego korzystalo - mylse, ze moze po prostu "oszukiwac" auto ze laduje, a bedzie pobierac energie. Tak czy inaczej na dniach przetestuje i dam znac.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Ja mam soft 3.7 od poczatku, i mam opcje "bidirectional charging" ale nie jestem przekonany, ze to urzadzenie bedzie z tego korzystalo - mylse, ze moze po prostu "oszukiwac" auto ze laduje, a bedzie pobierac energie. Tak czy inaczej na dniach przetestuje i dam znac.
ISO 15118-20 ma dopiero 2-3 lata ale już w 2023 prezentowano urzadzenia które to obłsługują. Ten standard zapewnia oficjalne V2H/V2G. Może ten sprzęt który zamówiłes już komunikuje się w tym standardzie, chyba ten producent robi róznego rodzaju przejściówki więc nie jest to pierwsza lepsza chinszczyzna tylko chinszczyzną za która stoi już sporo doswiadczenia
 

staarek

Fachowiec
ISO 15118-20 ma dopiero 2-3 lata ale już w 2023 prezentowano urzadzenia które to obłsługują. Ten standard zapewnia oficjalne V2H/V2G. Może ten sprzęt który zamówiłes już komunikuje się w tym standardzie, chyba ten producent robi róznego rodzaju przejściówki więc nie jest to pierwsza lepsza chinszczyzna tylko chinszczyzną za która stoi już sporo doswiadczenia
To byloby super, w takim wypadku nie martwilbym sie co do potenjalnych problemow z gwarancja na baterie HV. Zyje czesciowo off-grid, wiec taka dodatkowa enegria by sie przydala - ID3 ma 10,000kwh lub 4000h, wystarczyloby spokojnei na cykl zycia tego samochodu.
 

luki

Pionier e-mobilności
Ciekawy jestem czy ta "zabawka" współpracuje tylko z dedykowanym/przystosowanym samochodem, czy z innymi też. W każdym razie obserwuję wątek, i trzymam kciuki, żeby zadziałała przynajmniej z dedykowanym
 

nabrU

Moderator
Top