Ładowanie LEAFa II - tylko z nadprodukcji PV

neqs

Zadomawiam się
Mam właśnie licznik huaweia DTSU666-H współpracujący z falownikiem huaweia, ale niestety żeby to prosto wykorzystać to albo ładowarka huaweia też musi być albo stawianie HA, odpowiednie dodatki do wyciągnięcia danych z falownika/licznika i wtedy mamy podstawę do sterowania

ALBO

Wrzucam licznik SUPLA taki jak poniżej za 400zł i do tego przekaźnik supla za 150-200zł i ustawiam całość w ekosystemie SUPLA i licznik sobie steruje takim przekaźnikiem zależnie od produkcji i wtedy wykorzystuje oryginalny kabelek (co dostaje z autem, prawda?). Oczywiście to tylko teoria, którą wyczytałem gdzieś po forach i jeszcze nie mam żadnego doświadczenia z tą suplą, poza tym, że się mocno nią zainteresowałem :)

Zastanawiam się jakie rozwiązanie lepsze, a może żadne z nich tylko jeszcze jakieś inne w moim przypadku, stąd właśnie ten wątek :D

1718439802363.png
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Wrzucam licznik SUPLA taki jak poniżej za 400zł i do tego przekaźnik supla za 150-200zł i ustawiam całość w ekosystemie SUPLA i licznik sobie steruje takim przekaźnikiem zależnie od produkcji i wtedy wykorzystuje oryginalny kabelek (co dostaje z autem, prawda?).
O mocy 2 kW....
Za wiele to sobie tym nie posterujesz.

Tak jak piszę - sensowniej kupić auto potrafiące się ładować na 3 fazach i 11 kW i evse sterowalne z zewnątrz.
Wtedy możesz regulować moc ładowania w zależności od nadprodukcji w danym momencie.

Włączaniem i wyłączaniem ładowania przy każdej chmurce pewnie szybko zabijesz auto, już nie mówiąc o tym, że taka cegła którą dostajesz w std, nie służy do ciągłego i codziennego ładowania.
 

neqs

Zadomawiam się
Moc 2kW takiego przekaźnika SUPLA spokojnie wystarczy do zasterowania stycznikiem, który dopiero będzie faktycznie modułem wykonawczym :) Na prawdę nie szukajmy problemu tam gdzie go nie ma :)

Na LEAFa II jest obecnie dobra oferta na najem 24msc z dotacją mój elektryk i się to fajnie spina mi ekonomicznie na dojazdy do pracy a przy okazji przetestowanie czy samochód elektryczny jest na pewno dla mnie. Stąd wątek w tym dziale (LEAF) a nie innym.

Tak jak pisałem nie będę wyłączał i włączał przy każdej chmurce... Wrzucałem wykres i mam duże moce do wykorzystania w niektóre dni. Co najwyżej przy najgorszej opcji w ciągu 1 godziny będzie 1 załączenie i 1 wyłączenie. Czy to też zabije auto?
I dlaczego ta cegła nie służy do ciągłego i codziennego ładowania?
 

6a8

Posiadacz elektryka

neqs

Zadomawiam się
Dzięki za podrzucenie tematu, dziwne, że na niego wcześniej nie trafiłem :)
Przebrnąłem przez cały tamten wątek i faktycznie w moim przypadku nie ominie mnie temat zainteresowania się HA i próbą ogarnięcia za jego pomocą "inteligentnego" ładowania :)
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Moc 2kW takiego przekaźnika SUPLA spokojnie wystarczy do zasterowania stycznikiem, który dopiero będzie faktycznie modułem wykonawczym :) Na prawdę nie szukajmy problemu tam gdzie go nie ma :)

Na LEAFa II jest obecnie dobra oferta na najem 24msc z dotacją mój elektryk i się to fajnie spina mi ekonomicznie na dojazdy do pracy a przy okazji przetestowanie czy samochód elektryczny jest na pewno dla mnie. Stąd wątek w tym dziale (LEAF) a nie innym.

Tak jak pisałem nie będę wyłączał i włączał przy każdej chmurce... Wrzucałem wykres i mam duże moce do wykorzystania w niektóre dni. Co najwyżej przy najgorszej opcji w ciągu 1 godziny będzie 1 załączenie i 1 wyłączenie. Czy to też zabije auto?
I dlaczego ta cegła nie służy do ciągłego i codziennego ładowania?
Włączenie/wyłączenie ładowania auta nie zabije ale jest upierdliwe. Zamiast tego proponowałbym rozważyć moduł do równoważenia obciążenia, który dynamicznie zmieniałby dostępny prąd dla EVSE/Wallboxa. Zazwyczaj w takim urządzeniu ustalasz stały limit (np. równy zabezpieczeniu w rozdzielni) ale jeśli znajdziesz taki w którym można zmienić limit dynamicznie poprzez integrację z falownikiem do aktualnej produkcji z PV (pewnie poprzez integrację z HA). Z Leafem jest tylko ten problem że ma ładowarkę pokładową 1-fazową a instalacje PV masz pewnie 3-fazową więc zakładając równomierne obciążenie na fazach tracisz 2/3 nadprodukcji.
 

adamusek

Posiadacz elektryka
a może smart ładowarka od Huawei ?

Ja mam akurat aktualnie zestaw z Froniusa + Wattpilot i dobrze zarządza energią z nadwyżki i jest w stanie schodzic z 3faz do jednej płynnie; ładuje auto z ładowarką 3f i 1f - ładując jednofazowo nic nie tracę, ładuje powiedzmy 6kw na 1fazie a pozostała nadwyżka leci w sieć albo jest zużywana w miarę potrzeb.
 

Jusand

Posiadacz elektryka
Ja mam falownik Huawei i wallbox od nich i w sezonie ładuje tylko nadwyżkami
Wygląda to mniej więcej tak jak poniżej Screenshot_20240615_190503_FusionSolar.jpg
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Ja mam prościej bo jestem na netmeteringu (20/80) i niespecjalnie się przejmuje porą, choć jeżeli jest dobra okazja i jestem w domu to ładuje EV. Myślę że koszty wrzucone w inteligentny odzysk nadwyzki będą jedną ze słabiej spłacających się inwestycji, włączając w to ciągle restartowanie procesu ładowania.
Ale u siebie mam podobny jak opisany wyżej układ na podgrzeiwe wody tzn kiedy produkcja na każdej z faz przekracza 1kW włączam 3 fazową grzałkę (3x1kW) w zasobniku CWU i grzeje wodę aż do odcięcia termostatu na grzałce. Tylko grzałka i bojler to nie akumulator EV
 

neqs

Zadomawiam się
Ja mam prościej bo jestem na netmeteringu (20/80) i niespecjalnie się przejmuje porą, choć jeżeli jest dobra okazja i jestem w domu to ładuje EV. Myślę że koszty wrzucone w inteligentny odzysk nadwyzki będą jedną ze słabiej spłacających się inwestycji, włączając w to ciągle restartowanie procesu ładowania.
Ale u siebie mam podobny jak opisany wyżej układ na podgrzeiwe wody tzn kiedy produkcja na każdej z faz przekracza 1kW włączam 3 fazową grzałkę (3x1kW) w zasobniku CWU i grzeje wodę aż do odcięcia termostatu na grzałce. Tylko grzałka i bojler to nie akumulator EV
Przy net-metering faktycznie to nie ma sensu, ale przy net-billingu sądzę, że jak najbardziej tak :)

Ja mam falownik Huawei i wallbox od nich i w sezonie ładuje tylko nadwyżkami
Wygląda to mniej więcej tak jak poniżej View attachment 18469
Wallbox od huaweia znam i byłoby to najszybsze i pewnie najlepsze rozwiązanie. Jednak szukam coś tańszego, gdyż kalkuluje wzięcie LEAFa w najem na 24msc aby sprawdzić przysłowiowo: czy elektryk jest dla mnie i się opłaca, więc nie chce pakować ponad 3k w ładowarkę, którą możliwe, że za 2 lata trzeba będzie zdemontować i sprzedać (oby nie) :)
Chcę zrobić mniej więcej to co robi właśnie Twój wallbox tylko inaczej.
Już wiem, że za pomocą HomeAssistant jak najbardziej jest to do ogarnięcia, w przyszłym tygodniu pewnie się za to zabiorę :)
 
Top