Ładowanie po trasie

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Popieram @Jacek_Do sam też jestem użytkownikiem PHEV od prawie roku i BEV od kilku dni. Idea była taka żeby sprawdzić czy nie będzie to uciążliwe. PHEV które posiadam ma już ponad 2k cykli i wciąż ponad 70% baterii co daje 30-35km zasięgu (delikatnie bez klimy) z pierwotnego 53 (według producenta). Użytkowanie PHEV utwierdziło mnie w przekonaniu że BEV będzie odpowiednim autem dla mnie.
Ja miałem najpierw zestaw PHEV i ICE (od 2018) potem PHEV i miejski BEV i nawet kupiłem kolejnego PHEVa, właśnie w ramach idei że większośc pokonam na prądzie i będę mieć na trasy. Ale ten drugi PHEV mimo że większy nie dawał radości, nawet trasy były robione małym ZOE. Skończyło się na dwóch elektrykach w garażu.
PHEV to troche jak wersja demo gry, ledwo się wciągniesz a okazuje się że nie możesz kontynuować. Ani to oszczędne ICE ani elektryk.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
- brakuje tego co jest w elektrykach czyli zdalnego rozgrzania/chłodzenia auta - tego mi najbardziej brakuje
W Stellantis'ach to masz, tylko okazuje się wtedy że grzanie jest full elektryczne. Więc w zimie nawet na trasie zżera baterie na grzanie zamiast brać z silnika :(
 

GrzesiekK

Zadomawiam się
Posiada ktoś statystykę z jaką mocą nasze auto jest ładowane względem stopnia naładowania akumulatora, na szybkiej ładowarce 100 kW? Moc deklarowana, 100 kW, dotyczy praktycznie rozładowanego akumulatora i do tego kiedy jest w miarę ciepło. Potrzebne mi to aby sobie zaplanować podróż w trasie. by oszacować ile czasu muszę poczekać na ładowarce w sezonie urlopowym. W czerwcu ubiegłego roku miałem 2 dłuższe trasy. Na jednej trzymałem się 110 km/h a na drugiej zaeksperymentowałem z 120km/h. Odniosłem wrażenie że tym drugim razem podróż, mniej więcej na tym samym dystansie była odczuwalnie dłuższa.
 

Michal

Moderator
na dole
 

GrzesiekK

Zadomawiam się
Zrobiłem sobie symulację biorąc pod uwagę dane jakie między innymi podaje Citroen na swojej stronie:
Prędkość km/hDystans wg prodcenta w km dla 100% akuDystans km z 80% akuPojemność kWhZużycie energii
kWh/100km
Zużycie energii cała trasa kWhKoszt za całą trasę PLN
(1,95 PLN kWh)
ile ładowańIle ładowań zaokr w góręCzas podróżyCzas ładowańCałość czas
130​
175​
140​
45​
25,7​
257,1​
501,4​
7,14​
8,00​
07:41​
03:36​
11:17:00​
120​
196​
157​
45​
23,0​
229,6​
447,7​
6,38​
7,00​
08:20​
03:09​
11:29:00​
110​
219​
175​
45​
20,5​
205,5​
400,7​
5,71​
6,00​
09:05​
02:42​
11:47:00​
100​
244​
195​
45​
18,4​
184,4​
359,6​
5,12​
6,00​
10:00​
02:42​
12:42:00​
90​
271​
217​
45​
16,6​
166,1​
323,8​
4,61​
5,00​
11:06​
02:15​
13:21:00​
80​
305​
244​
45​
14,8​
147,5​
287,7​
4,10​
5,00​
12:30​
02:15​
14:45:00​
70​
332​
266​
45​
13,6​
135,5​
264,3​
3,77​
4,00​
14:17​
01:48​
16:05:00​
60​
339​
271​
45​
13,3​
132,7​
258,8​
3,69​
4,00​
16:40​
01:48​
18:28:00​
50​
349​
279​
45​
12,9​
128,9​
251,4​
3,58​
4,00​
20:00​
01:48​
21:48:00​

Założenia:
Podróż 1000 km
ładujemy akumulator w trasie max do 80%
czas ładowania 10%-80% 27 min (podał Citroen dla ładowarki 100 kW)
"Dystans km z 80"%, który jest brany do obliczeń to "Dystans 100%" * 0,8
Dystans podawany przez producenta na stronie to przejazd z 100% naładowanym akumulatorem do rozładowania do poziomu 10%
Cena za kWh z cennika Greenway z max abonamentem 99,99 PLN czyli trzeba sobie to dodatkowo rozliczyć na ilość podróży w miesiącu
Temperatura zewnętrzna +20 stopni C

Wygląda na to że jak się jedzie szybciej to jednak wcześniej się dojedzie ale drożej. Co Wy na to?
 

Jarecki

Zadomawiam się
W Stellantis'ach to masz, tylko okazuje się wtedy że grzanie jest full elektryczne. Więc w zimie nawet na trasie zżera baterie na grzanie zamiast brać z silnika :(
Nie wiem jak to łatwo sprawdzić, ale w opisie jest pompa ciepła, ale skąd bierze ciepło? powinna z silnika ? z płynu chłodzącego? Ze schematów ciężko dojść...
 

Attachments

  • C4-C41-C41E-06-236030A-PRZEW-ELAST-ZŁĄCZE-UKŁ-CHŁODZENIA.pdf
    1 MB · Liczba wyświetleń: 11

Slavekk_

Posiadacz elektryka
Zrobiłem sobie symulację biorąc pod uwagę dane jakie między innymi podaje Citroen na swojej stronie:
Prękość km/hDystans wg prodcenta w km dla 100% akuDystans km z 80% akuPojemność kWhZużycie energii
kWh/100km
Zużycie energii cała trasa kWhKoszt za całą trasę PLN
(1,95 PLN kWh)
ile ładowańIle ładowań zaokr w góręCzas podróżyCzas ładowańCałość czas
130​
175​
140​
45​
25,7​
257,1​
501,4​
7,14​
8,00​
07:41​
03:36​
11:17:00​
120​
196​
157​
45​
23,0​
229,6​
447,7​
6,38​
7,00​
08:20​
03:09​
11:29:00​
110​
219​
175​
45​
20,5​
205,5​
400,7​
5,71​
6,00​
09:05​
02:42​
11:47:00​
100​
244​
195​
45​
18,4​
184,4​
359,6​
5,12​
6,00​
10:00​
02:42​
12:42:00​
90​
271​
217​
45​
16,6​
166,1​
323,8​
4,61​
5,00​
11:06​
02:15​
13:21:00​
80​
305​
244​
45​
14,8​
147,5​
287,7​
4,10​
5,00​
12:30​
02:15​
14:45:00​
70​
332​
266​
45​
13,6​
135,5​
264,3​
3,77​
4,00​
14:17​
01:48​
16:05:00​
60​
339​
271​
45​
13,3​
132,7​
258,8​
3,69​
4,00​
16:40​
01:48​
18:28:00​
50​
349​
279​
45​
12,9​
128,9​
251,4​
3,5​

Wygląda na to że jak się jedzie szybciej to jednak wcześniej się dojedzie ale drożej. Co Wy na to?
Nyland robił na YT 1000km challenge.
Na koncu podawal tabelke z wynikami dla roznych modeli.
 
Top