Ładowanie w garażu

Maxxxx

Zadomawiam się
Jak ładujecie wasze auta? Ja na co dzień planuję ładować mojego LR w przedziale 30-70 % w domu (doładowanie dopiero jak spadnie w okolice 30%) , jak dłuższe trasy to tak 90-95% , do 100% raczej nie planuję, chyba że się zagadam, zasnę, za długo będę jadł i dobije do setki :) Jak najlepiej, bo pewnie wszystko zależy od tego jakie teraz są stosowane baterie (btw. kto i jakie teraz produkuje do LR ? ) , ale proszę o podpowiedź starych użytkowników LR ? :)
 

Olecki

Pionier e-mobilności
No właśnie FV na aliexpress nie uświadczysz, a i gwarancja też pewnie trudna do wyegzekwowania. Ja osobiście stwierdziłem, że w cenie 798,51 zł warto.
Europejskiej faktury raczej nie dostaniesz, chińską można - jak kupowałem kiedyś telefon to po napisaniu do sprzedawcy wysłał mi. Tylko jak później te krzaczki rozliczyć :p.
 

piotr_ev

Fachowiec
Jak ładujecie wasze auta? Ja na co dzień planuję ładować mojego LR w przedziale 30-70 % w domu (doładowanie dopiero jak spadnie w okolice 30%) , jak dłuższe trasy to tak 90-95% , do 100% raczej nie planuję, chyba że się zagadam, zasnę, za długo będę jadł i dobije do setki :) Jak najlepiej, bo pewnie wszystko zależy od tego jakie teraz są stosowane baterie (btw. kto i jakie teraz produkuje do LR ? ) , ale proszę o podpowiedź starych użytkowników LR ? :)
a przed trasa do 98-100%, ważne aby nie trzymać baterii w tym stanie zbyt długo.
 

ducarider

Posiadacz elektryka
Dokładnie od środy mam auto. Ładowarkę od stycznia (myślałem, że auto w dwa tygodnie dostanę 😭). Mam Juice Booster 3 air EU travel kit. Bardzo porządna ładowarka.
W komplecie gniazdo schuko, siła mała i duża. Wszystko super wykonane. Dostęp do apki ze statystykami. Liczy zużycie i koszty. Sama mierzy jak może obciążyć dane gniazdo także nie wywalasz korków gdzieś gdzie nie wiesz jakie zabezpieczenie. Droga jak …. Ale warta swojej ceny.
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Jak ładujecie wasze auta? Ja na co dzień planuję ładować mojego LR w przedziale 30-70 % w domu (doładowanie dopiero jak spadnie w okolice 30%) , jak dłuższe trasy to tak 90-95% , do 100% raczej nie planuję, chyba że się zagadam, zasnę, za długo będę jadł i dobije do setki :) Jak najlepiej, bo pewnie wszystko zależy od tego jakie teraz są stosowane baterie (btw. kto i jakie teraz produkuje do LR ? ) , ale proszę o podpowiedź starych użytkowników LR ? :)
Ja trzymam w granicach 40-80%, ale nie czekam tak uparcie do tych 40%. Jak już jest wieczorem np.46% to tez podłączam. Do dalszych wyjazdów śmiało 100%. Ważne jedynie żeby nie trzymać długo samochodu naładowanego do 100%. Tutaj też nie należy wpadać w paranoje Jak ciosie skończy ładować o 04:00 a wyjazd masz o 09:00 to też się nic nie stanie. Musisz od czasu do czasu naładować do 100%, żeby BSM wiedział gdzie jest wartość pełnej baterii. Przy bateriach LFP jest to zalecane częściej, bo różnica napięć jest zbyt mała aby BSM dość dokładnie określił aktualny poziom naładowania.
Ogólnie Tesla zaleca jak najczęstsze podłączanie samochodu.
 

radioaktywny

Pionier e-mobilności
Ja ostatnio dokupiłem w promocji na aliexpress, do swojego zestawu urządzeń, EVSE Feyree 11kW z wtyczką tzw. małą siłą 16A, za całe 798,51 zł. Wysyłka była z Polski i doszła w 2 dni. Z tego co widzę, to aktualnie można ją kupić za niecałe tysiąc złotych.
View attachment 9858
Co do firmy Zencar, to jestem posiadaczem wersji 22 kW, i jestem z niej bardzo zadowolony, sam co prawda nie używam go regularnie (mam w garażu dwa Wallboxy), jednak użyczałem go znajomym, zanim sami się wyposażyli w urządzenia inne niż standardowe cegły dołączane fabrycznie do samochodów.
Też z pół roku temu taką kupiłem. Działa dobrze.
 

Koma

Zadomawiam się
Przyjąłem taką zasadę, że po każdym powrocie do garażu, gdy wykorzystam ponad 20% energii, podłączam auto do ładowania - granica 80%. Gdzieś czytałem, że bateria jest wtedy ciepła i są najmniejsze straty w trakcie ładowania. Czy postępuję prawidłowo, czy macie swój inny system ładowania?
 

mm-tesla

Posiadacz elektryka
Przyjąłem taką zasadę, że po każdym powrocie do garażu, gdy wykorzystam ponad 20% energii, podłączam auto do ładowania - granica 80%. Gdzieś czytałem, że bateria jest wtedy ciepła i są najmniejsze straty w trakcie ładowania. Czy postępuję prawidłowo, czy macie swój inny system ładowania?
Używaj jak ci potrzeba, ja podłączam za każdym razem jak stawiam w garażu, mam ustawiony limit na 80%.
Jak masz ją podłączoną tylko, a nie ładujesz to przygotowanie do jazdy leci z gniazdka (klima + przygotowanie baterii), a nie z baterii.

Reasumując: ja podłączam zawsze, limit 80%, przygotowanie do jazdy na godzinę wyjazdu.
 

Maxxxx

Zadomawiam się
Gość z kanały EV Repair Garage w którymś z filmów mówił żeby na co dzień trzymać w przedziale 70-40 % i doładowywać. Dosyć wąski ten zakres, bo zostaje tylko 30% , chociaż dla mnie to są 4 dni kręcenia po mieście. Jak często LR ładować do 100% żeby BMS sobie przypomniał ile to na maxa mamy aku ? Raz na miesiąc, tydzień, Jak to robicie ?
 

Michal

Moderator
Ja mam ustawione max 70% i podłączam zawsze a ładowanie mam ustawione poza szczytem.
Do 100% dobijam przed większymi wyjazdami, czyli mniej więcej raz na kwartał.
Na tę chwilę degradacja po 57 tys km wychodzi około 2%.
 
Top