Ładowanie w trasie/mapy/aplikacje

nabrU

Moderator
W przypadku Ionity to bywa, że do 3 PLN dochodzą nawet od tej drugiej strony ;-)
To prawda, choć jednej rzeczy tej sieci nie można odmowić: nie widziałem nigdy aby żadna ładowarka od nich była 'kaput'.
 

JareG

Pionier e-mobilności
To prawda, choć jednej rzeczy tej sieci nie można odmowić: nie widziałem nigdy aby żadna ładowarka od nich była 'kaput'.
Może tam u Was, na Zachodzie.. bo w PL jest nieco inaczej - sprzed chwili:
Ionity_MOP-Olsze.jpg

Ionity_Swiecko.jpg


Pozdrawiam
 
Last edited:

nabrU

Moderator
Oczywiście awarie i problemy się zdarzają. I być może nie jest to wina samego Ionity i ich ładowarek a np. zakładu energetycznego ;)
Choć z drugiej strony Plugshare ma ten problem, że nie ma (z tego co rozumiem) live feed'u od operatorów tylko polega na raportach użytkowników. A te są różne jak różni są użytkownicy EV. Wystarczy jeden kierowca, któremu jakaś karta się nie zautoryzuje i napisze że nie działa i tak to widać potem w PG, dopóki następny kierowca nie wykona prawidłowego ładowania.
 

JareG

Pionier e-mobilności
Na tym MOP Olsze jest jeszcze słupek GW i ten nie zgłaszał problemów z dostępnością więc chyba prund w okolicy był :)
A Ionity w PL dość często ma problemy z działaniem, np. nie działa jeden z dwóch słupków.. albo moc jest znacznie poniżej 100kW.. i takie tam.

Pozdrawiam
 

motorolapl

Zadomawiam się
nie podoba mi sie ten greenway, ze trzeba jakies abonamenty placic...
a na orlenie u obajtka mozna ladowac bez abonamentu? tych stacji jest znacznie wiecej jak patrze po ich mapie
 

JareG

Pionier e-mobilności
nie podoba mi sie ten greenway, ze trzeba jakies abonamenty placic...
Można wybrać opcję bez abonamentu :)
a na orlenie u obajtka mozna ladowac bez abonamentu? tych stacji jest znacznie wiecej jak patrze po ich mapie
Tam nie ma abonamentu.. ale jest zabawa, teraz co prawda nieco mniejsza bo zrezygnowali z blokowania 200 zeta za każdą PRÓBĘ ładowania - a rekordziści dochodzili chyba do 10 prób 🤣 No i ceny za prund mają takie sobie.

Pozdrawiam
 

nyknow

Fachowiec
tak jeszcze się zastanawiam ładowaniem z normalnego gniazdka czyli 3kW/h - w sensie jak do takiego gniazdka podepnę auto na 10 czy 20 h to czy te kable sie nie potopią itd. - mam instalajcę relatywnie nową bo ok 5lat temu budowany garaz ale lepiej na zimne dmuchac :) póki zimne :).
dodatkowo jak rozumiem w aucie czy na aplikacji mogę ustawić np 10A i wtedy bedzie ładował wolniej ale też bedzie mniejsze ryzyko potopienia kabli (wiem, że to pewnie nie fachowe określenia ale wiadomo o co chodzi :)).
 

usrobo

Posiadacz elektryka
musiałbyś sprawdzić jakie kable masz w ścianach, jeśli 2,5 kwadrat to bez problemu mozesz mieć stałe obciązenie 3kW.
standardowo gniazdka 230V mają zabezpieczenie 3,6kW wiec jest jeszcze zapas
 
Top