Ładowarka do systemu offgrid

carinus

Fachowiec
Szukałem ostatnio zasilacza do systemu chedemo dwukierunkowego, żeby można było ładować i pobierać energię z samochodu, ale cena zaporowa. Widziałem coś za niecałe 6.000Euro.
 

KrzyCh

Pionier e-mobilności
IMHO
1. Ładowarka DC raczej nie zmieści Ci się w tym budżecie. Poza tym, masz 30kW po stronie DC 😳?
2. Pytanie jaką masz moc z baterii/pv i z falownika vs moc ładowania jakiej oczekujesz? No i czy akceptujesz ładowanie z baterii domowej. Jeśli np. falownik 20 kW i odpowiednio,duża bateria, a dom zwykle pobiera dużo mniej to masz zapas mocy na takie EVSE 3f 11 kW np.
3. Wtedy kupujesz dowolne EVSE z regulacją mocy na żywo (nie przy instalacji). Takie właśnie z pomiarem mocy na przyłączu. W Twoim przypadku miernik/przekładniki instalujesz po stronie AC falownika i w konfiguracji EVSE w miejscu, gdzie ustawia się moc przyłącza (albo max dozwoloną moc łącznie) wpisujesz ile max może dać Twój falownik (lub mniejszą wartość). To eVSE nie musi wiedzieć że jesteś off-grid. Żeby mogło dynamicznie dostosowywać moc ładowania, musi wiedzieć jaka jest moc przyłącza i ile w danej chwili pobiera “dom”. Na samochód poda różnicę.
4. Zerknij na my energii.com i ich EVSE zappi. To cały ekosystem i można uwzględnić ładowanie tylko z pv. Ale do pkt powyżej też się nada. Tylko są pewnie tańsze rozwiązania.
5. Fronius ma fajne EVSE co tak działa. Solaredge ma np falownik zintegrowany z EVSE, ale to 1f.

Takie tam pomysły.
 

AdrianEV6

Nowy na Forum
Z tego co szukałem to aktualnie dwku
IMHO
1. Ładowarka DC raczej nie zmieści Ci się w tym budżecie. Poza tym, masz 30kW po stronie DC 😳?
2. Pytanie jaką masz moc z baterii/pv i z falownika vs moc ładowania jakiej oczekujesz? No i czy akceptujesz ładowanie z baterii domowej. Jeśli np. falownik 20 kW i odpowiednio,duża bateria, a dom zwykle pobiera dużo mniej to masz zapas mocy na takie EVSE 3f 11 kW np.
3. Wtedy kupujesz dowolne EVSE z regulacją mocy na żywo (nie przy instalacji). Takie właśnie z pomiarem mocy na przyłączu. W Twoim przypadku miernik/przekładniki instalujesz po stronie AC falownika i w konfiguracji EVSE w miejscu, gdzie ustawia się moc przyłącza (albo max dozwoloną moc łącznie) wpisujesz ile max może dać Twój falownik (lub mniejszą wartość). To eVSE nie musi wiedzieć że jesteś off-grid. Żeby mogło dynamicznie dostosowywać moc ładowania, musi wiedzieć jaka jest moc przyłącza i ile w danej chwili pobiera “dom”. Na samochód poda różnicę.
4. Zerknij na my energii.com i ich EVSE zappi. To cały ekosystem i można uwzględnić ładowanie tylko z pv. Ale do pkt powyżej też się nada. Tylko są pewnie tańsze rozwiązania.
5. Fronius ma fajne EVSE co tak działa. Solaredge ma np falownik zintegrowany z EVSE, ale to 1f.

Takie tam pomysły.
No faktycznie ładowarka DC trochę dużo wyjdzie niestety. Co do mocy w moim wypadku wystarczy nawet te 11kw na 3f bo falownik i tak raczej zostanie o mocy 20kw.
Moje pytanie pierwotne było częściowo właśnie o ten pomiar mocy by był ustalany po stronie aktualnej produkcji ale może uda mi się faktycznie to osiągnąć jakimś licznikiem mocy DC zintegrowanym z jakimś systemem Smart bo niestety te systemy pomiaru wbudowane w ładowarki z tego co widzę chyba jedynie operują na przyłączu AC, chyba że masz może informacji o o czymś gotowym co by mialo tryb "pobieraj nie więcej niż produkują panele".
Aha w sumie zapomniałem dodać falownik firmy Deye - jeszcze niestety czekam na niego oraz baterię więc na razie poszukiwania na sucho
 

KrzyCh

Pionier e-mobilności
Hm, chyba niejasno się wyraziłem:
1. Kupujesz takiego wattpilota od froniusa z smartmeterem/przekladnikami.
2. Ten Smartmeter podłączasz na wyjściu AC swojego Deye (z perspektywy Wattpilota, Twój Deye to grid).
3. Ustawiasz Wattpilota np. na max 20 kW. To wszystko.

Nie rób tego sam, zleć wykwalifikowanemu elektrykowi.

PS poczytaj np. tu https://www.forum-fronius.pl/fronius-wattpilot-ladowanie-na-wlasnych-warunkach/ tylko pomiń część dot. Pv i falownika Froniusa.

PPS rozumiem, że pv będziesz miał,tak z 30kWp i baterię też min kilkadziesiąt kWh? Bo inaczej za dużo sobie samochodu nie podładujesz w off-grid.
 

AdrianEV6

Nowy na Forum
Tego wattpilota widziałem i właśnie chciałem taki system ładowania jedynie "nadwyżkami" produkcji z paneli zrobić. Jeżeli uda mi się pobierać dane z API solarmana od invertera to sprawa będzie załatwiona a jak nie to wtedy będę kombinował z miernikami na wejściu DC paneli. W domu auto może się spokojnie ładować więc nie chciałem bez sensu ładować na siłę auta z baterii
 

AdrianEV6

Nowy na Forum
Szukałem ostatnio zasilacza do systemu chedemo dwukierunkowego, żeby można było ładować i pobierać energię z samochodu, ale cena zaporowa. Widziałem coś za niecałe 6.000Euro.
Jakie masz auto, że wspiera dwukierunkowe? Bo z europejskich chyba tylko VW ostatnio zaczął udawać, że wspiera
 

vwir

Pionier e-mobilności
Tego wattpilota widziałem i właśnie chciałem taki system ładowania jedynie "nadwyżkami" produkcji z paneli zrobić. Jeżeli uda mi się pobierać dane z API solarmana od invertera to sprawa będzie załatwiona a jak nie to wtedy będę kombinował z miernikami na wejściu DC paneli. W domu auto może się spokojnie ładować więc nie chciałem bez sensu ładować na siłę auta z baterii
Solarmana bez problemu odczytasz z home assistanta. U mnie to robię.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Nie potrzebujesz żadnego klucza API. Ja wyciągam po prostu po http. Sam sobie zrobiłem "integrację" (o ile można to tak szumnie nazwać). Jeśli chcesz to napiszę Ci krok po kroku jak to zrobić, jak już będziesz miał home assistanta. Niedawno tłumaczyłem to jakiemuś Włochowi, który mnie zaczepił tutaj na forum na priv.
 
Top