Ładowarka przenośna Tesli a inne samochody

nabrU

Moderator
Muszę swój UMC z folii wypakować i też sprawdzić :ROFLMAO:
 

Adonis

Zadomawiam się
Sąsiad garażowy ma 2 ładowarki Tesla na ścianie.
Duża (wielkość A3) ładuje Teslę, BMW I3 i VW e-UP,
mała (wielkość A4) ładuje Teslę, nie ładuje BMW I3 i VW e-UP.
Szkoda, że autor postu nie podał jaki model testował.
 

KrzysztofFly

Moderator
Sąsiad garażowy ma 2 ładowarki Tesla na ścianie.
Duża (wielkość A3) ładuje Teslę, BMW I3 i VW e-UP,
mała (wielkość A4) ładuje Teslę, nie ładuje BMW I3 i VW e-UP.
Szkoda, że autor postu nie podał jaki model testował.
W sumie nie napisał precyzyjnie, jednak napisał o Tesli i o mobilnej, więc domyślam się, że chodziło mu o tą dołączaną do niedawna za darmo przy zakupie samochodu.
1740425709821.png
Co do działania lub nie Wall Connector Tesli, to w nich można ustawić z jakimi samochodami mają działać, opcje są mniej więcej takie (wszystkie samochody/tylko Tesla/tylko konkretne nr VIN Tesla).Więc bardzo prawdopodobne jest to, że ma to zmienione w ustawieniach.
 

KrzysztofFly

Moderator
A ja mam 3 fazową w e208, może tu jest problem.
Ale oryginalne EVSE od Stellantisa też jest 1F, a to Ci zapewne działa? Coś mi w pamięci świta, że były auta w których problemem było naprzemienne korzystanie z ładowania AC 1F i 3F i psuły się w nich ładowarki pokładowe (chyba Kia/Hyundai i coś tam o Zoe też chyba ktoś wspominał)
 

Jusand

Posiadacz elektryka
Ale oryginalne EVSE od Stellantisa też jest 1F, a to Ci zapewne działa? Coś mi w pamięci świta, że były auta w których problemem było naprzemienne korzystanie z ładowania AC 1F i 3F i psuły się w nich ładowarki pokładowe (chyba Kia/Hyundai i coś tam o Zoe też chyba ktoś wspominał)
Tak ta działa i jest 1F, tylko jest przy okazji wolna tylko 8A. Dlatego kiedyś chciałem, jak żona się jeszcze ładowała w pracy, żeby było szybciej. Wtedy też próbowałem z mobilną evse Tesli. Nie chciała ładować, próbowałem na różnych gniazdkach i różnych lokalizacjach. Ostatecznie zrezygnowałem i kupiłem zencara 11kW 3F.
Co do ładowarki to chodziło mi o to że w e208 jest 3F.
 

KrzysztofFly

Moderator
Co do ładowarki to chodziło mi o to że w e208 jest 3F.
Tak, domyśliłem się co miałeś na myśli.
W sumie w EVSE nie ma jakiejś wielkiej filozofii, tam nie ma transmisji danych jak w przypadku ładowania DC (tu bywają wyjątki, jak chociażby WC Tesli), więc przynajmniej teoretycznie powinno działać każde EVSE TYP 2 z każdym samochodem mającym gniazdo TYP 2.
 

esuotfartete

Zadomawiam się
Tak więc sprawdziłem swoim EVSE od Tesli i bez problemu ładuje mojego e-C4.
View attachment 25273
Dzięki za sprawdzenie. Może powinienem spróbować jakoś zaktualizować oprogramowanie pierzota, no bo w ładowarce chyba się nie da, prawda? Ale w tym samochodzie aktualizowanie nie jest tak oczywiste jak w Tesli. Nie wiem jeszcze jak sprawdzić jaką mam ładowarkę pokładową, ale to jest bodajże "ta wzmocniona", na 11 kW. W każdym razie na słupku 22 kW działa.
 
Top