Lane departure avoidance & Collision warning

Boko

Fachowiec
A czy w jakis sposob na te systemy ma byc one stack FSD 11.0? Jesli sie orientujecie w temacie, aktualnie autopilot, systemu ostrzegwcze oraz FSD stanowia "odrebny" software. od FSD 11.0 autipilot oraz FSD maja stanowic jedno oprogramowanie. Pisze o tym dlatego, ze FSD jest najczesciej aktualizowanym softem na bazie cale ML oraz tego co bylo mowione podczas AI day. Wiec, jesli ML z FSD ma byc od soft 11.0 to moze i te systemy ostzregawcze stana sie jeszcze bardziej efektywne i juz beda zauwazac zdechlego łosia na drodze?
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
A czy w jakis sposob na te systemy ma byc one stack FSD 11.0? Jesli sie orientujecie w temacie, aktualnie autopilot, systemu ostrzegwcze oraz FSD stanowia "odrebny" software. od FSD 11.0 autipilot oraz FSD maja stanowic jedno oprogramowanie. Pisze o tym dlatego, ze FSD jest najczesciej aktualizowanym softem na bazie cale ML oraz tego co bylo mowione podczas AI day. Wiec, jesli ML z FSD ma byc od soft 11.0 to moze i te systemy ostzregawcze stana sie jeszcze bardziej efektywne i juz beda zauwazac zdechlego łosia na drodze?
"One stack" odnosi się do czegoś innego
W tym momencie FSD Beta ma osobną sieć do jazdy po szybkostradach a osobną do jazdy poza szybkostradami. Te dwie są sieci działają niezależnie od siebie, są też osobno trenowane. Praktycznie są to dwa specjalizowane systemy FSD przełączane w zależności od okoliczności.
"One stack" to jedna sieć, która ogarnia całość ruchu.
W Europie mamy wyłącznie FSD szybkostradowe, więc "dual stack" tu nie występuje.

Co do wykrywania śpiącego/zdechłego łosia:
Aktualny Autopilot/FSD to Beta dostępna dla nielicznych i tylko w US. Wszyscy inni mają przestarzałego Autopilota. Czekamy na v10/v11 żeby dostać zupełnie nową, sprawniejszą architekturę AP i prawdopodobnie znaczną część z około półtorej roku aktualizacji, które dotychczas szły wyłącznie do Bety.
Przesiadka na nowe FSD powinna być zauważalną poprawą, ale nie ma pewności, czy leżący łoś przestanie być problemem.
 
Last edited:

Boko

Fachowiec
"One stack" odnosi się do czegoś innego
W tym momencie FSD Beta ma osobną sieć do jazdy po szybkostradach a osobną do jazdy poza szybkostradami. Te dwie są sieci działają niezależnie od siebie, są też osobno trenowane. Praktycznie są to dwa specjalizowane systemy FSD przełączane w zależności od okoliczności.
V11 "One stack" to jedna sieć, która ogarnia całość ruchu.
W Europie mamy wyłącznie FSD szybkostradowe, więc "dual stack" tu nie występuje.

Co do wykrywania śpiącego/zdechłego łosia:
Aktualny Autopilot/FSD to Beta dostępna dla nielicznych i tylko w US. Wszyscy inni mają przestarzałego Autopilota. Czekamy na v10/v11 żeby dostać zupełnie nową, sprawniejszą architekturę AP i prawdopodobnie znaczną część z około półtorej roku aktualizacji, które dotychczas szły wyłącznie do Bety.
Przesiadka na v10/11 powinna być zauważalną poprawą, ale nie ma pewności, czy leżący łoś przestanie być problemem.
dzieki za wytlumaczenie. a cos wiadomo kiedy ma nastapic update autopilota?
 

cooler

Pionier e-mobilności
Polecam
daje odpowiedz na wiele pytan ktore mozna miec :)
Matt as always in good shape :) Uwielbiam te jego podśmiechujki.
 

Mindive

Posiadacz elektryka
Czy tesla3 jest w stanie jechać prosto po pasie na autostradzie sama trzymając tor jazdy? Mowa o Sr+ bez FSD - bieda edyszyn. Auto odbija się od pasów i drze ryja niemiłosiernie, że martwego by obudziło. Chodzi o sytuację, gdzie chcę na chwilę puścić kierownicę by np. zmienić okulary lub je przeczyścić i potrzebuję, by auto po prostu jechało między liniami a nie odbijało się między nimi jak ping pong. Jest to w tej wersji możliwe czy jedynie z FSD?

[wszystkie funkcje mam rzekomo włączone plus joe mode].
 

Michal

Moderator
Czy tesla3 jest w stanie jechać prosto po pasie na autostradzie sama trzymając tor jazdy? Mowa o Sr+ bez FSD - bieda edyszyn. Auto odbija się od pasów i drze ryja niemiłosiernie, że martwego by obudziło. Chodzi o sytuację, gdzie chcę na chwilę puścić kierownicę by np. zmienić okulary lub je przeczyścić i potrzebuję, by auto po prostu jechało między liniami a nie odbijało się między nimi jak ping pong. Jest to w tej wersji możliwe czy jedynie z FSD?

[wszystkie funkcje mam rzekomo włączone plus joe mode].
Mam wrażenie, że chyba kompletnie nie włączasz autopilota :p

Zanim puścisz kierownicę, musisz klepnac prawą dźwignię dwa razy w dół. Na ekranie auto musi się znajdować pomiędzy dwoma niebieskimi liniami - to wskazuje na działanie autopilota.
Bez tego działa tylko lane departure avoidance, które w ostatnim momencie zapobiega zmianie pasa i ostrzega głośnymi dźwiękami...
 

Mindive

Posiadacz elektryka
Mam wrażenie, że nie włączasz autopilota :p
Zanim puścisz kierownicę, musisz klepnac prawa dźwignie dwa razy w dół. Na ekranie auto musi się znajdować pomiędzy dwoma niebieskimi liniami - to wskazuje na działanie autopilota.
Bez tego działa tylko lane departure avoidance, które w ostatnim momencie zapobiega zmianie pasa...
Ty wiesz, że możesz mieć rację? Klepię dźwignię w dół RAZ...a nie DWA. 🤦‍♂️ Dzięki, dziś wypróbuję :)
 

Michal

Moderator
Ty wiesz, że możesz mieć rację? Klepię dźwignię w dół RAZ...a nie DWA. 🤦‍♂️ Dzięki, dziś wypróbuję :)
Klepnięcie raz włącza tylko aktywny tempomat - utrzymywanie prędkości i chamowanie przed autami z przodu.

Autopilota działa super, więc coś musiałeś robić źle ;)
 
Top