Leaf w 2024- czy warto?

neqs

Zadomawiam się
Ale jak złapie rapidgate, to zamiast ładowania połowy z 50kW mocy to będzie to połowa z 60-70kW czy ile tam ma znamionowo. Zawsze to na plus :)
 

grzesiekr

Nowy na Forum
Ale jak złapie rapidgate, to zamiast ładowania połowy z 50kW mocy to będzie to połowa z 60-70kW czy ile tam ma znamionowo. Zawsze to na plus :)
No tylko taki minus akurat że jest daleko drugi kraniec polski do przejechania droga powrotna ponad 800 km czy to da radę 😁 aż wydaje mi się to dziwne że salon wersja tekna 59kw i w prawie tych samych pieniądzach co n connect 39kw.
 

neqs

Zadomawiam się
No tylko taki minus akurat że jest daleko drugi kraniec polski do przejechania droga powrotna ponad 800 km czy to da radę 😁 aż wydaje mi się to dziwne że salon wersja tekna 59kw i w prawie tych samych pieniądzach co n connect 39kw.
Do najprzyjemniejszych pewnie nie będzie należeć ta podróż, ale warto się przemęczyć :)
Wróciłem kilka dni temu po zakupie 500km wersją 39kWh, także myślę że bez problemu z większą baterią to ogarniesz :)
 

Ronin78

Posiadacz elektryka
No tylko taki minus akurat że jest daleko drugi kraniec polski do przejechania droga powrotna ponad 800 km czy to da radę 😁 aż wydaje mi się to dziwne że salon wersja tekna 59kw i w prawie tych samych pieniądzach co n connect 39kw.
Jeszcze jak miałem fb wertowałem fora Leaf'a i pamiętam wpis kogoś kto jeżdził 40-stką i zamienił na 60-tkę, poza oczywistymi plusami które koledzy wymienili podał dwa minusy, raz - auto zdecydowanie gorzej się prowadzi (waga +200kg), gorzej, znaczy zauważalnie nieprzyjemnie "podskakuje" na nierównościach poprzecznych, dwa pożera więcej prądu, była mowa o kilku dobrych kWh/100km. Trzy - z analiz for zagranicznych, te same baterie upchane w tą samą "konserwę" szybciej degradują aniżeli w 40-stce, podobna sytuacja jak była z Leaf'em jedynką 24 vs 30. Oczywiście wynika to z braku chłodzenia ogniw i intensywnej eksploatacji, więc też zależy jak będziesz się obchodził z samochodem. Ja bym postawił oba wybory równorzędnie, z lekkim wskazaniem na 60-tkę (zasięg) - za 6k PLN to warto, aczkolwiek sprawdziłbym Leaf Spy'em, czy ta bateria ma dobry SOH, czy nie oczekiwała cały czas nabita np. do 100% bo to niezbyt korzystne.
 
Last edited:

Filonski80

Fachowiec
Sprawdziłem oferty nowych Leafów 2023 r. na otomoto i jest bardzo ciekawie. Najtańszy za 111.300 zł minus dopłata "mój elektryk". Konkurencja też nie śpi - KIA eSoul 39 kw za 80 tys. już po uwzględnieniu maksymalnego dofinansowania 27 tys. zł.
 
Top