Leaf z Dubaju/Emiratów

wawru

Nowy na Forum
Cześć, zastanawiam nad kupnem Leaf I ale pochodzącego z Dubaju. Najlepsze jest to że samochód (w sumie samochody bo ma ich 5) jest z 17r ale jest nie używany, praktycznie nowy w świetle przepisów podatkowych, ale nie jest "fabrycznie nowy". Chciałem się podpiąć Leaf Spy ale chyba nie doczytałem czegoś bo mój ELM nie obsługuje jakiś komend i nie mogłem zrobić zrzutu z stanem baterii. A ponieważ chodzi o pochodzenie z gorącego kraju to obawiam się przegrzania baterii. Z drugiej strony samochód nie jeździł, ma mniej niż 20km przebiegu, pokazuje 12 kresek na baterii i przy 89% 190km zasięgu, przy 24% pokazywał chyba 52km. Na pewno nie ma podgrzewanych stołków i kierownicy nad czym ubolewam ale to jakoś bym przełknął jeżeli nie było by zagrożenia że z baterią jest coś nie tak. Ma to sens, pakować się w taki samochód? Czy są jeszcze jakieś różnice jeśli chodzi o wyposażenie z gorących klimatów?
 

JareG

Pionier e-mobilności
Po co sprzedawać oczojeba.. swojego mam zamiar zajeździć na śmierć :). Kupując nowe auto utrata wartości historycznie była na tyle duża, że nie opłaca się takiego auta sprzedawać. Lepiej kupić kolejne a pierwsze dojeżdżać :)
No i taki jest plan. Chyba, że za 2 lata będę mógł sprzedać oczojeba za dzisiejsze 200k zeta 🤣 - wtedy się zastanowię..

Pozdrawiam
 

Cav

Pionier e-mobilności
Po co sprzedawać oczojeba.. swojego mam zamiar zajeździć na śmierć :). Kupując nowe auto utrata wartości historycznie była na tyle duża,
Jest szansa, że teraz się to zmieni.
Jak już otrzymam dopłatę to pewnie bym nawet nie stracił gdybym sprzedał od razu gdy będzie można.
Kto by nie wziął dwulatka za 128 tys?
 

wawru

Nowy na Forum
No dobra to opłacalność została ustalona. Czym takim wyróżniają się nowsze elektryki? Do gdzieś w recenzji leafa II widziałem stwierdzenie że to w zasadzie tylko facelifting? są jakieś istotne różnice poza mocą i wyglądem? czy takim 30kWh da radę w zimie zrobić 25-30km postać 8-9h i wrócić 23-30km? W "zagranicznych internetach" widziałem że ludzie robią 60-70 mil na ładowaniu, więc powinno starczyć ale jak to odnieść do częściowo rozładowanej baterii do takiego postoju w mrozie -20C? Jakie macie doświadczenia z tym?
 

JareG

Pionier e-mobilności
Jest szansa, że teraz się to zmieni.
Jak już otrzymam dopłatę to pewnie bym nawet nie stracił gdybym sprzedał od razu gdy będzie można.
Stawiam, że sprzedasz go mniej więcej za tyle, za ile kupiłeś - i bez dotacji. Kwestia stanu, i przebiegu. Pytanie, co za to wtedy kupisz - może zamów już coś z gwarancją ceny? :D
Kto by nie wziął dwulatka za 128 tys?
Skoro Leafa I chcą brać za 100k..? Co to za pytanie.. 🤣

Pozdrawiam
 

vwir

Pionier e-mobilności
No dobra to opłacalność została ustalona. Czym takim wyróżniają się nowsze elektryki? Do gdzieś w recenzji leafa II widziałem stwierdzenie że to w zasadzie tylko facelifting? są jakieś istotne różnice poza mocą i wyglądem? czy takim 30kWh da radę w zimie zrobić 25-30km postać 8-9h i wrócić 23-30km? W "zagranicznych internetach" widziałem że ludzie robią 60-70 mil na ładowaniu, więc powinno starczyć ale jak to odnieść do częściowo rozładowanej baterii do takiego postoju w mrozie -20C? Jakie macie doświadczenia z tym?
Różnic pomiędzy leafem I a leafem II jest mnóstwo. Jeśli chcesz to mogę wypisać, ale chwilę to potrwa. O "lifcie" piszą najczęściej ci, którzy za bardzo nie mają pojęcia co piszą. Lift to był, ale w 2013 roku.

W leafie I 24kWh najmniejszy zasięg jaki miałem przy mrozach -20 stopni na podkarpaciu to było coś ok. 70-80km. Oczywiście z włączonym ogrzewaniem i przy normalnej jeździe, a nie emeryckiej. W wersji 30kWh pewnie będzie bliżej 100km zimą. Więc założenia spełnia.
 

JareG

Pionier e-mobilności
(...) W wersji 30kWh pewnie będzie bliżej 100km zimą. Więc założenia spełnia.
Chyba, że od wieloletniego stania bez prundu (bo pewnie podładowywali baterię jak sobie przypomnieli) bateria na starcie ma pełną moc.. ale po paru chwilach robi się Niagara ;)

Pozdrawiam
 

vwir

Pionier e-mobilności
No tak, w tym przypadku BMS nie ma prawa wiedzieć, jaka jest pojemność baterii. Więc te 12 kresek SOH nic nie powie dopóki auto nie zrobi ze 3-4 cykli ładowania i rozładowania. Swoją drogą - aktualnie ma 25% SOC. Trochę maławo jak na długotrwały postój.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Stawiam, że sprzedasz go mniej więcej za tyle, za ile kupiłeś - i bez dotacji. Kwestia stanu, i przebiegu. Pytanie, co za to wtedy kupisz - może zamów już coś z gwarancją ceny? :D
To była hipotetyczna uwaga.
Nie mam w planach sprzedaży, nawet takich dłuższofalowych.
Dlatego kupowanie auta pod późniejszą sprzedaż to idiotyzm.
Choć gdybym zamówił wtedy Niro i teraz bym go dostał w nowym modelu, z tą samą ceną i rabatami, to byłbym do przodu z 80 tys.....
 

wawru

Nowy na Forum
No tak, w tym przypadku BMS nie ma prawa wiedzieć, jaka jest pojemność baterii. Więc te 12 kresek SOH nic nie powie dopóki auto nie zrobi ze 3-4 cykli ładowania i rozładowania. Swoją drogą - aktualnie ma 25% SOC. Trochę maławo jak na długotrwały postój.
tak jak pisałem w pierwszym poście, wczoraj był naładowany do 89% i pokazywał coś koło 190km zasięgu. ale to faktycznie pewnie wyjdzie dopiero po czasie. A taka bateria nawet nie wiem jakiego podlega tym samym zasadom co kwasowy akumulator? tzn rozładowany ulega b. szybkiej degradacji
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ten na ogłoszeniu ma 25% SOC. Może później podładowali. Generalnie tym bateriom nie służy długotrwały stan 100% (powyżej 80%) oraz długotrwały stan w pobliżu 0% (poniżej 20%). Tutaj różnią się od kwasowych - kwasowe 'lubią' stan 100%, litowe niekoniecznie. Stąd zresztą zalecenia używania baterii w przedziale 20%-80%, o ile to możliwe. Oczywiście od czasu do czasu można śmiało użyć w przedziale 0-100% i nic złego się nie stanie, o ile nie zostawimy później takiego naładowanego do 100% albo rozładowanego do 0% na kilka dni/tygodni.
 

Najnowsze dyskusje

Top