Leapmotor T03 taniocha od Stellantis?

  • Thread starter Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27
  • Start date
  • Tags
    None

jerzy

Nowy na Forum
No to zamówiłem jako pierwszy w Krakowie.
Wczoraj salon ruszył choć jeszcze nie jest całkiem dokończony, trwają ostanie prace.
Każdy diler dostał po 6 sztuk T03 i 3 sztuki C10, następne dostawy za kilka tygodni a jak chcemy zamówić w konkretnym kolorze to dostawy z nowej produkcji za minimum 3 miesiące.
Golemo w Krakowie dostało tylko błękitne.
Jazd testowych na razie nie ma gdyż auto jeszcze nie ma polskiej homologacji potrzebnej do rejestracji.
Proces jej uzyskania ma się zakończyć za jakieś 2-3 tygodnie wtedy dopiero będą mogli je rejestrować i powinienem móc odebrać auto.
O upustach można na razie zapomnieć, jako że aut jest mało sprzedają po cenie katalogowej.

Obejrzałem również C10, w porównaniu do mojego Niro dużo większe i ładniejsze. było by fajne autko na trasy gdyby nie podobny jak u mnie maksymalny prąd ładowania 85kW.
Witam. Możesz mi powiedzieć jeśli wiesz, przymierzam się do kupna, jak to jest w tym wypadku sprzedaży dla indywidualnego z wykupem ubezpieczenia i ew. gdy powstanie jakaś rysa czy zadrapanie a ewentualny zwrot po tych 2 latach?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Skoro to jest cena z VAT to trzeba jeszcze płacić go w Polsce? Przecież jesteśmy w UE...
To nie ja ustalam zasady. Piszę tylko jak jest, żeby któryś potem nie był niemiło zaskoczony. Po zapłaceniu VATu w PL możesz się starać o zwrot VATu zapłaconego za granicą. W Niemczech to trwa maksymalnie do 1,5 roku.
 

Tix

Zadomawiam się
To nie ja ustalam zasady. Piszę tylko jak jest, żeby któryś potem nie był niemiło zaskoczony. Po zapłaceniu VATu w PL możesz się starać o zwrot VATu zapłaconego za granicą. W Niemczech to trwa maksymalnie do 1,5 roku.
Nie znam się na przepisach od tej strony... To co piszesz dotyczy osób prywatnych czy może tylko firm? Bo jeśli by tak było to kupując np. z niemieckiego amazona przez internet też każdy produkt powinienem zgłosić do US i zapłacić polski VAT a potem prosić niemiecki urząd o zwrot?
 

Jobski

Fachowiec
Witam. Możesz mi powiedzieć jeśli wiesz, przymierzam się do kupna, jak to jest w tym wypadku sprzedaży dla indywidualnego z wykupem ubezpieczenia i ew. gdy powstanie jakaś rysa czy zadrapanie a ewentualny zwrot po tych 2 latach?
Takiej wiedzy nie posiadam.
 

Jobski

Fachowiec
Nie znam się na przepisach od tej strony... To co piszesz dotyczy osób prywatnych czy może tylko firm? Bo jeśli by tak było to kupując np. z niemieckiego amazona przez internet też każdy produkt powinienem zgłosić do US i zapłacić polski VAT a potem prosić niemiecki urząd o zwrot?
Jak chodzi o obrót wewnątrz unijny, podatek płaci się raz. I tak firmy miedzy sobą operują fakturami i kwotami netto (firma sprzedając dalej, płaci lokalny VAT). W przypadku klientów indywidulanych nikt ci nie sprzeda po kwocie netto, czyli dostajesz fakturę z VAT. Zgodnie z zasadą jednokrotnego płaceni VATu, jeżeli VAT w danym kraju jest wyższy niż w PL możesz wystąpić o jego zwrot i musisz zapłacić nasz VAT. Takie operacje mają sens przy dużych kwotach przy drobnicy nikomu nie będzie się chciało bawić w całą tą papirologię.
 

vwir

Pionier e-mobilności
firmy miedzy sobą operują fakturami i kwotami netto (firma sprzedając dalej, płaci lokalny VAT).
Teoria piękna, w praktyce nie działa (przynajmniej w przypadku samochodów). Próbowałem. Podobno mieli już tyle przekrętów na firmy słupy (nie tylko z PL) że po prostu boją się sprzedawać w cenie netto.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Możliwe, że w motoryzacji tak jest, ja akurat robię w IT i u nas to jest standard.
Ja też i wiem, że przy innych towarach to działa. Ale tutaj piszemy o samochodach. Mnie nie zadziałało, ale zawsze warto próbować. Może to kwestia konkretnych dealerów u których nie działa, a u innych będzie inaczej? Kto wie.
 
Top