Letni, gorący problem - szklany dach?!

slaveq

Pionier e-mobilności
Nie wiem ja zupełnie nie czuję różnicy, każde auto jak odpowiednio długo stoi na słońcu to się nagrzeje (jedno wolniej drugie szybciej) ALE w spalinowym trzeba było wsiadać i włączać klime na postoju albo jechać z otwartymi szybami. Tutaj nawet bieda peugeot ma opcje uruchomienia klimy z apki i to rozwiązuje problem całkowicie.
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
no tak. podczerwień jak z rozgrzanego pieca.
No nie - po prostu jakby mieć głowę w odległości 20-30cm od gorącej powierzchni
Jak zapomnisz schłodzić przed jazdą to dach może mieć z 60 stopni, ale normalnie z włączoną klimą ma w gorący dzień jakieś 45 stopni

No więc od tych ~45 stopni materiałowy sufit częściowo izoluje

A podczerwieni ze światła słonecznego nie przepuszczają filtry szklanego dachu
 
Last edited:
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Ja miałem u siebie rekordowo 67 stopni wewnątrz mojej trójki. Kilka minut schładzania i było już ok, aczkolwiek czuć ciepło tego szklanego dachu na głowie
chyba warto korzystając z upalnego lata zrobić małe badania w tym kierunku, zwłaszcza w 3HL. układ kontroli termicznej człowieka robi wszystko aby nie doszło do przegrzania procesora(mózgu) więc warto zobaczyć w liczbach co w tym kierunku robi Tesla ;) może jakieś tanie termometry podczepić w okolicy głowy i pomierzyć? może chociaż maxima wyjdą a potem jak to wygląda po schłodzeniu wnętrza?
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Do użytkowników, czy możecie podzielić się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi warunków we wnętrzu jakie panują podczas upałów? Czy duża szklana powierzchnia dachu ma duży wpływ na odczucie gorąca? Czy stosujecie jakieś osłony? Jaki jest "klimat" podczas silnego nagrzewania samochodu w upały? Proszę o szczere wypowiedzi bez elonowych bajek, najlepiej gdyby podać pomiary temperaturowe.
Porównując do poprzednich:
Alfa była tragiczna - po kilku dniach stania na słońcu skóry i plastiki nagrzewały się strasznie. Włączenie klimatyzacji w pierwszym momencie też było mało przyjemne, bo waliło nagrzanym powietrzem z kanałów wentylacyjnych. Realnie jakiś tam komfort termiczny pojawiał się po 20-30 minutach.

Kia miała szklany dach, ale otwierany, plus alcantarę zamiast skóry - dużo lepiej. Też się nagrzewała, ale wystarczyło uchylić dach, żeby po 5 minutach było OK

TM3 HL - jest najlepiej. Używam zasłonek na dach, samochód ma włączoną opcję zapobiegania przegrzaniu. Nawet jeżeli zapomnę odpalić klimatyzację, to pierwsze wrażenie jest najlepsze. Minus, to gromadzenie się ciepłego powietrza w tej niecce nad głową, czasami muszę przestawić nawiew, żeby się pozbyć tej poduchy.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
W Y mam czarne wnętrze i po 5 minutowym schładzaniu powietrze w środku jest juz chłodne ale wszystko nadal nagrzane, jak się siada na fotelu to czuć że fotel mocno grzeje, żeby tego efektu nie było to trzeba ponad 10minut chłodzenia. Potem jest spoko. W X z jasnym(kremowym) wnętrzem wystarcza 3 minuty i już jest przyjemnie. Nie ma tego efektu gorąca od wszystkiego w środku. W trakcie jazdy już w schłodzonym aucie w obu jest spoko. Bardzo przeszkadza mi brak wentylacji na plecach w Y. Dach wcale. Ostatnio gorący X był podłaczony i brał 11.5kW a w środku było pokazane że bateria ładuje się 4kW więc różnica chyba szła na chłodzenie. Podobno sprężarka ma 4,5kW mocy a 2 agregaty klimy które chłodza u mnie w domu ponad 100m mają spręzarki po 1.5kW. No i auto gdy chłodzi z pełną moca jest dość głośne
 
Top