LR RWD czy LR AWD - co wybrać w lutym 2025?

piotrpo

Pionier e-mobilności
To prawie jak M pakiet w BMW, albo quatro w Audi
Albo rybka na Passacie.
A potem otwierasz wątek: czy wam też opony wystarczają na 10kkm?
Nic z tych rzeczy. Takie zabawy są możliwe jedynie w Performance, albo sexy buttons w trybie driftu (w sumie muszę kiedyś spróbować).
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
AWD w tesli m3 jest fantastyczne (mam porównanie do 3.0 diesel w audi a6 quattro).

Jeszcze jest jedna kwesta: na jakich oponach wyjeżdża teraz Tesla z fabryki? Dalej “wegańskie” michelliny e primacy? Bo jak tak to nie chciałbym ich mieć na RWD.. poczytaj na forum - gdy spadnie deszcz i jest trochę chłodnej (powiedzmy 10st) potrafi bujnąć autem przy puszczaniu gazu z np 120km/h i to w AWD 😳 więc pewnie wymiana opon po pierwszym sezonie do doliczenia 😅
Tu tylko należy dodać, że jak ktoś trochę jest wjeźdżony w samochody to woli poczuć to bujnięcie tyłem przy przyśpieszaniu lub regeneracji, niż na apexie zakrętu wylecieć przodem, lub nie wyhamować na światłach, bo przy hamowaniu wyjdzie, że jednak trakcja taka nie była świetna.

Ale to jest uwaga wyłącznie dla osób wjeżdżonych z jakimś tam doświadczeniem jazdy sportowej. Nie polecam RWD, choć sam może nawet bym dopłacił do braku AWD, bo lżejszy i mniej prądu pali, a przednie silniki czasem padają, a czasem wyją. Niby jest gwarancja 8 lat, ale wycia mogą nie uwzględnić.

Uważam, że 99% osób powinno wybrać AWD, ale jestem w tym 1% który pokochał jak RWD się prowadzi zimą, bo rzeczywiście latem na michelinach był to typowy płużący przodem dupowóz. Widać w deszczu będzie ciekawie, ale szczerze wątpię że esp tesli zaskoczy żonę, która jeździ bardzo delikatnie.

Sam lubię samochody, w których nie jeździ się bezmyślnie depcząc pedał w podłogę.
 

Slaww

Fachowiec
Tu tylko należy dodać, że jak ktoś trochę jest wjeźdżony w samochody to woli poczuć to bujnięcie tyłem przy przyśpieszaniu lub regeneracji
Jeździłem wcześniej (ze 10 lat) lexusem is RWD - co innego dodanie więcej gazu w zakręcie/zawrotce (i mieć fizykę odmienną od FWD) - to jest super, a co innego jak jedziesz autostradą na luzie, bez spiny i nagle auto wymaga reakcji od kierowcy, bo puściło się gaz na zjedzie z autostrady 🤨

Dodam, że na zimowych oponach nigdy z taką sytuacją się nie spotkałem :)
 

.Kropek.

Zadomawiam się
żona zdecydowana na Teslę
Mając to na uwadze to AWD może być lepsze bo RWD wymaga trochę więcej uwagi przy śliskich warunkach. Ale oceniam nie znając. Mam RWD, miałem jako zastępczy AWD więc stąd opinia.
Generalnie jeśli jedziesz normalnie to elektronika nawet w RWD świetnie pomaga utrzymać się drogi. Mi poślizg udaje się osiągnąć po zbyt dużej szybkości na śliskim zakręcie/ rondzie plus szarpnięcie kierownica mocna.
Czyli trzeba się napocić aby zgubić trakcje.

Ja bym dziś NIE brak AWD dla samego AWD. Może większą moc ale dziś i tak wszystkich wyprzedzam na pasie rozbiegowym autostrady od prawej 😎

A jazdy próbne były na obu wersjach? @tom.zuraw
 

aadam75

Zadomawiam się
A potem otwierasz wątek: czy wam też opony wystarczają na 10kkm? ;)

A wiesz, zastanawiałem się, czy nie ściągnąć tego znaczka. Chyba ładniej wygląda bez.
Co do znaczków, to przy białej perle najlepiej wg mnie wygląda czarny, więc wymieniłem napis tylny TESLA na czarny i pozbyłem się właśnie Dual Motor. Dalej poszedłem za ciosem i pozbyłem się też logo z maski. Lubię ascetyzm, a przy okazji odciążam głowę od Elona, po tych jego ostatnich zachowaniach. To moja wersja "Elon shame on you" 😎😜
 

Psujek

Zadomawiam się
śmigam już ponad rok RWD HL tyle że na Hankook'ach 19" w lecie i Conti TS870P 19" w zimie (łącznie zrobione jakies 43kkm) - auto trzyma się dobrze a jak już się ślizga to AWD w tym miejscach tez by sie ślizgało (lód - oblodzone wiadukty) - kontrola trakcji w Tesli pozwala na bardzo mało jeżeli chodzi o uślizg kół (ciut więcej w trybie ruszanie na śliskiej nawierzchni)
 

eimi

Pionier e-mobilności
Pamiętajcie jeszcze o trybie offroad w AWD, który wymusza napęd 50/50 a w połączeniu z opcją "ruszanie na śliskim" kontrola trakcji pozwala na duuuużo więcej. Na śliskim zakręcie przy depnięciu wylatuje bokiem w poślizgu gdzie w normalnym trybie ESP od razu stabilizuje tor jazdy i odcina moc.
 
Top