LR RWD czy LR AWD - co wybrać w lutym 2025?

tom.zuraw

Zadomawiam się
Kołpaki czarne są w standardzie zawsze? Hak jak nie zamówię od razu to podobno można w Tesli potem montaż domówić?
Mam w garażu gniazdko siłowe więc liczę że to dobrze na start.
I mam też 25 letniego Passata B5 w świetnym stanie ale to 10 tys kusi;)
 

umcus

Pionier e-mobilności
Tak, chyba że weźmiesz 19", to wtedy nie. No i do zimówek nie dokładają kołpaków. Hak można później domówić, nie wiem jak w 3, ale w Y nie wiedzieć czemu późniejszy montaż jest tańszy - 6030 vs 6500.
Siła spoko, tylko sprawdź w jakim jest stanie :)
 

eugtor

Posiadacz elektryka

rafko.sc

Zadomawiam się
A ja mam pytanie o tryb CHILL w AWD. Czy auto nadal jedzie na 2 silnikach czy może na jednym jak w RWD?
Przyśpieszenie bardzo podobne. Gdzieś widziałem (ale nie jestem pewien), że w trybie CHILL silnik z przodu rozłącza się aby oszczędzać prąd (jest asynchroniczny)
 

inter

Pionier e-mobilności
A ja mam pytanie o tryb CHILL w AWD. Czy auto nadal jedzie na 2 silnikach czy może na jednym jak w RWD?
Przyśpieszenie bardzo podobne. Gdzieś widziałem (ale nie jestem pewien), że w trybie CHILL silnik z przodu rozłącza się aby oszczędzać prąd (jest asynchroniczny)
To nie jest napęd 4x4. Silnik z przodu włącza się tylko przy przyspieszeniu i braku przyczepności.
Teoretycznie pracuje 4-5% całkowitego czasu.
Tryb CHILL nie ma znaczenia, silnik przedni zawsze się włączy, przy sytuacji awaryjnej.
 

rafko.sc

Zadomawiam się
To nie jest napęd 4x4. Silnik z przodu włącza się tylko przy przyspieszeniu i braku przyczepności.
Teoretycznie pracuje 4-5% całkowitego czasu.
Tryb CHILL nie ma znaczenia, silnik przedni zawsze się włączy, przy sytuacji awaryjnej.
Tak myślałem. Zatem kupując AWD zasięg zbliżony do RWD LR w spokojnej jeździe.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Tak myślałem. Zatem kupując AWD zasięg zbliżony do RWD LR w spokojnej jeździe.
Głównie chodzi o to że silnik indykcyjny jest tańszy ale mniej wydajny. Więc jeśli nie trzeba to nie jest zasilany, ale cały czas sie kręci i jednak to że te przekładnie tam chodzą powoduje ze zasięg AWD jest kilka % mniejszy.
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Dziś pierwszy raz po mokrym jeździłem na tych niesławnych michelinach modelem LR RWD i sobie pomyślałem "mieli rację, trzeba było brać AWD". Potem jednak przyszła myśl, że może trzeba jeździć z wyczuciem, nie deptać na 100% pedału przyśpieszenia, tylko zrobić to np. do połowy (jak w moim innym samochodzie ICE, gdzie czasem 30% to za dużo, żeby ruszyć na śliskim bez kontroli trakcji). I był efekt WOW, jaka świetna trakcja, po ruszeniu z miejsca można docisnąć na 100% i już jest tylko wgniatanie w fotel.

Mi to bardziej odpowiada, niż bezmyślne deptanie w podłogę i nie żałuję wyboru (a wręcz pewnie bym był znudzony AWD), ale daję znać o co chodzi z tymi strasznie śliskimi michelinami. BTW mam je fabrycznie dopompowane na 3.4 atmosfery (wg czujników), jak opuszczę do 3.1 to pewnie będzie jeszcze lepiej z trakcją. Myślę, że na czas transportu tak je dobili.
 

inter

Pionier e-mobilności
Dziś pierwszy raz po mokrym jeździłem na tych niesławnych michelinach modelem LR RWD i sobie pomyślałem "mieli rację, trzeba było brać AWD". Potem jednak przyszła myśl, że może trzeba jeździć z wyczuciem, nie deptać na 100% pedału przyśpieszenia, tylko zrobić to np. do połowy (jak w moim innym samochodzie ICE, gdzie czasem 30% to za dużo, żeby ruszyć na śliskim bez kontroli trakcji). I był efekt WOW, jaka świetna trakcja, po ruszeniu z miejsca można docisnąć na 100% i już jest tylko wgniatanie w fotel.

Mi to bardziej odpowiada, niż bezmyślne deptanie w podłogę i nie żałuję wyboru (a wręcz pewnie bym był znudzony AWD), ale daję znać o co chodzi z tymi strasznie śliskimi michelinami. BTW mam je fabrycznie dopompowane na 3.4 atmosfery (wg czujników), jak opuszczę do 3.1 to pewnie będzie jeszcze lepiej z trakcją. Myślę, że na czas transportu tak je dobili.
Miałem 2.9 Bara. Większe ciśnienie większy hałas i poślizg.
Ile masz przejechane, bo umnie śliskie się zrobiły po 4000 km.
 
Top