Naprawa jest (jak to ładnie serwis BMW mi powiedział) nie przewidziana technologicznie. Proszę kupić nowy silnik i nie marudzić przy kasie o zniżkę..... jak się dogrzebałem do katalogu części do silnika to rzeczywiście -- albo cały silnik goły bez osprzętu albo nic.A wiesz dlaczego tak się dzieje? Bo wymiana słupka jest tańsza od jego naprawy. Remont zgodnie z technologią przewyższa koszt słupka w ASO, roboczogodzin (a te kosztują coraz drożej) też pochłania więcej. A słupki padają coraz częściej z powodu zbyt dużego wysilenia a więc zbyt dużych obciążeń mechanicznych i termicznych. Można zaprojektować silnik 1.6, 60 KM , który będzie w stanie przejechać milion kilometrów tylko kto to teraz kupi i jak zmieści się w normach emisji spalin...
Wszyscy idą w te stronę. Ludzi nie stać jest na naprawę. Bo produkt naprawialny jestIleż to ma wspólnego z ekologią...