Mały samochód elektryczny

Status
Wątek zablokowany, brak możliwości zamieszczania nowych wypowiedzi

wojtekp

Nowy na Forum
Mam w tej chwili mitsubishi space star 1.0, malutki samochodzik, malutko pali. 4l/100km
I jestem zadowolony, mam go do jeżdzenia a nie przedłużania penisa.
W leasingu na firmę.
Jeżdze 50000-60000km/rok i wydaje na benzyne ponad 10000zł rocznie. Na zmiany olejów, filtrów, klocków itp. itp. 3000zł. Razem 13000zł/rok
Dlatego zaczyna się to opłacać. Co byście polecili. Albo jade sam, albo ja kobieta i dziecko 7 lat. Oczywiście później to już będzie młody facet :) więc też trzeba uwzględnić. Moje wymagania:
- przejade bez srania w portki czy się uda 220km w lecie i w zimie na trasie. Nie lubie jeździć szybko, 100km/h to zwykle max. Nie jeżdze agresywnie.
Tyle jeżdze zawsze raz w tygodniu, często 2 razy w tygodniu. Tam i spowrotem, ale po obu stronach mam jak ładować z siły.
- jest w zestawie lub do dokupienia przenośna (nie taka do zamontowania na ścianie w domu) łądowarka trójfazowa.
- akumulatory starczą na sensowny czas przy takiej eksploatacji, przy założeniu, że w 97% przypadków będzie ładowana normalnie, nie szybko, i ładowana od razu po zakończeniu jazdy. Ładowarka powinna działać gdy jest tylko 1 faza, oczywiście z mniejszą mocą. Przejściówkę na 1 fazę jakby co sam sobie dorobie.
- samochód obsługiwany normalnie nie jakieś badziewia kolorowe wyświetlacze dotykowe dla małp.
 

wojtekp

Nowy na Forum
co do drugiego zdania zgadza się. Wyraźnie tańsza jest tylko dacia ale nie podejme ryzyka :)
To co napisałeś sprawdze na spokojnie ale wstępnie raczej nie. Ale sprawdze.
Wstępnie to się nastawiłem albo na Hyundai/Kia (bo w praktyce to bardzo podobne) albo renault zoe
 

wojtekp

Nowy na Forum
Jako że chce z samochodu przy okazji mieć rezerwowe źródło prądu w razie padu energetyki państwowej - duży akumulator będzie istotny.
Wcześniej planowałem sobie zrobić taki system sam i wydać ok 30000zł. A tutaj wydam kilka tysięcy ekstra mając już samochód.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Chyba żaden z samochodów które rozpatrujesz nie ma możliwości oddawania energii. Musiałbyś kupić nissana leaf albo kia ev6/hyundai ioniq 5.
 

tokwi

Pionier e-mobilności
Jako że chce z samochodu przy okazji mieć rezerwowe źródło prądu w razie padu energetyki państwowej - duży akumulator będzie istotny.
Wcześniej planowałem sobie zrobić taki system sam i wydać ok 30000zł. A tutaj wydam kilka tysięcy ekstra mając już samochód.
IMHO nic takiego obecnie nie znajdziesz.
Są wynalazki typu Honda-e teoretycznie 1,5kW (zdjęcie poniżej) ale…
… wczoraj lądowałem BEV zwykłym EVSE 1 faza 230V i po 10 min (czyli przegrzałem) wywaliłem na obiekcie zabezpieczenia nadprądowe C25A.
Dlatego podłączanie czajnika+mikrofali+pralki do samochodu do dla mnie ostra jazda, ale wiem ze są ludzie którzy potrafią.
Jaki schemat podłączenia masz w planach?

826E84A0-27A1-497D-B530-A5382EF8A63B.jpeg
 

vwir

Pionier e-mobilności
W przypadku leafa trzeba dokupić dodatkowe urządzenie, ale wtedy można ssać 3kW albo 6 kW (w zależności od urządzenia).
 

Cav

Pionier e-mobilności
Zoe.
Lepiej będzie działać ładowane z siły (przyjmuje 22 kW) i auto jest wyraźnie tańsze.
3 osoby od biedy się zmieszczą, wymiary zbliżone do Kony.

Porównanie z praktyki - miałem i Konę i Zoe.
 
Last edited:

wojtekp

Nowy na Forum
IMHO nic takiego obecnie nie znajdziesz.
Są wynalazki typu Honda-e teoretycznie 1,5kW (zdjęcie poniżej) ale…
… wczoraj lądowałem BEV zwykłym EVSE 1 faza 230V i po 10 min (czyli przegrzałem) wywaliłem na obiekcie zabezpieczenia nadprądowe C25A.
Dlatego podłączanie czajnika+mikrofali+pralki do samochodu do dla mnie ostra jazda, ale wiem ze są ludzie którzy potrafią.
Jaki schemat podłączenia masz w planach?

View attachment 1717
sprzętów kuchennych nie podłączałbym do prądu gdy korzystam z zasilania rezerwowego.
Do sytuacji gdy nie będzie prądu mam kupioną pralkę "franie" która ma tylko silnik a nie grzałkę. Gorącą wodę zawsze mogę mieć, bo mogę uruchomić kocioł na ekogroszek.
Kocioł bierze niedużo.
Ale problemem nie do przejścia jest pompa głębinowa. Pracuje góra 1% czasu ale bierze 1.5kW.
Tzn. nie do przejścia używając tego gniazdka w samochodzie.
 

wojtekp

Nowy na Forum
schemat instalacji domowej będzie zależał od tego co kupie do samochodu. Nie wymagam działania typu UPS - zasilacz bezprzerwowy.
Rozwiązanie typu, że muszę ręcznie przełączyć jakieś kable jak nie ma prądu jest akceptowalne.
Napisze wszystko jak po prostu zrobie. Najpierw muszę mieć samochód. Myśle, że w ciągu miesiąca będe go miał.
 

wojtekp

Nowy na Forum
W przypadku leafa trzeba dokupić dodatkowe urządzenie, ale wtedy można ssać 3kW albo 6 kW (w zależności od urządzenia).
Na leafa to wiem, że się nie zdecyduje. Nie jest szczególnie tani, a jednak do kia/hyundai się nie umywa.
W tej chwili to w sumie tylko wchodzi w rachubę kia/hyundai lub renault zoe za 108000 z leasingiem na 1% oprocentowanym.
 

abes99

Posiadacz elektryka
renault zoe za 108000 z leasingiem na 1% oprocentowanym.
108k to jest cena z uwzględnieniem dofinansowania czy bez? Możesz coś więcej napisać o tej ofercie?
 
Status
Wątek zablokowany, brak możliwości zamieszczania nowych wypowiedzi
Top