mam problem z moim citroenem...

p0li

Pionier e-mobilności
Piszę o procedurach, a nie podejściu do procedur. Moim skromnym zdaniem przepis zabraniający wulkanizatorowi wymianę opony z powodu napędu jest po prostu głupi.

żeby wyienić oponę trzeba podnieść samochód - żeby podnieść samochód trzeba wiedzieć jak to zrobić żeby nie uszkodzić baterii lub przewodów HV które są w pobliżu progów...

mam tłumaczyć dalej?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Auta elektryczne podnosi się w tych samych punktach co spalinowe. W spalinowych musisz uważać żeby w czasie podnoszenia nie uszkodzić zbiornika paliwa, przewodów paliwowych, etc. Mam tłumaczyć dalej?
 

Michal

Moderator

vwir

Pionier e-mobilności
Podejrzewam, że zrobili po prostu ogólny przepis "jesteś mechanikiem to musisz mieć licencję na EV". No i jeśli ktoś ma grzebać przy baterii HV lub przy silniku to ma to ogromny sens. Ale wulkanizator też wpada w kategorię mechanik no i zaczyna się problem. Ciekawe, czy na przykład gość od detailingu też musi mieć licencję na EV ;)
 

ELuk

Pionier e-mobilności
To jest kolejny przykład na to, że EU przegra na światowym rynku.
Przeregulowanie, blokowanie innowacyjności itd. To jest idealnie widoczne w obszarze aut elektrycznych.
Nie mamy szansy w konkurencji z takimi Chinami, nawet z US.
Niestety ale EU zaczyna wyglądać jak 50 letnia panna na wydaniu, która ma swoje zasady, ceremoniały, pięknie się wypowiada, jest miła z aparycji, generalnie jest lubiana ale …. na rynku matrymonialnym jest poza targetem i nie ma szans, nawet na wtórnym..,😉
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
To jest kolejny przykład na to, że EU przegra na światowym rynku.
Przeregulowanie, blokowanie innowacyjności itd. To jest idealnie widoczne w obszarze aut elektrycznych.
Nie mamy szansy w konkurencji z takimi Chinami, nawet z US.
Niestety ale EU zaczyna wyglądać jak 50 letnia panna na wydaniu, która ma swoje zasady, ceremoniały, pięknie się wypowiada, jest miła z aparycji, generalnie jest lubiana ale …. na rynku matrymonialnym jest poza targetem i nie ma szans, nawet na wtórnym..,😉
UE przegra ale Polska wygra, u nas wszystko się da po godzinach albo za dodatkową opłatą:D
 

p0li

Pionier e-mobilności
A jak samemu zdejmiesz koło i zawieziesz do wulkanizatora to też nie naprawią?
naprawią
chodzi o to że jeśli samochód ma instapację z napięciem powyżej 60V mechanik nie może do niego podejść jeśli nie ma przeszkolenia na samochody elektryczne
podobnie jest z samochodami wodorowymi - trzeba mieć przeszkolenie na HV i dodatkowo tzw. gas schulung

a do wszystkich co pisza że to głupota - czemu jak coś padnie w samochodzie jedziecie do mechanika (który skończył szkołe albo kurs) a nie do piekarza? przecież piekaż ma samochód więc chyba wie jak naprawić wtryski albo przeprogramować ECU
 

vwir

Pionier e-mobilności
Wulkanizator ma wiedzieć gdzie podłożyć łapy podnośnika i że ma to zrobić w miejscach przewidzianych i oznakowanych przez producenta auta. Nic mu do tego czy auto jest na benzynę, olej napędowy, gaz, czy prąd. A już tym bardziej nic mu do tego jak piec bułki.
 
Top