Marek Drives - Tesla model Y

Kuba K.

Posiadacz elektryka
A jak kupowane są Tesle?
Tesla to mój 4 zelektryfikowany i 2 full elektryczny samochód. Stwierdziłem, chcę Teslę, chcę LR. Pierwszy raz prowadziłem Model 3, wracając nim z Ząbek do domu :)
Natomiast interesowałem się elektryfikacją więc miałem mocno wyrobione zdanie czego oczekuje i co otrzymam.
 

Michal

Moderator
Oglądam teraz ten film i o ile i tak jest lepszy od większości, to mam się do czego przyczepić i na pewno nie obejrzę więcej żadnego filmu tego gościa.
  • Na filmie widać, że testując pojazd ładowali się w Lućmierzu na ładowarce V2, przy pustych miejscach na V3. Wyciągali więc max 140 kW, zamiast 250 kW :p Na plus, że nie narzekał na to, bo może zorientował się, że źle ładował na początku.
  • Mówienie o "wyznawcach" od razu wprowadza negatywne emocje w stosunku do zarówno testującego, jak i właścicieli Tesli
  • "O znowu autopilot się wyłączył" - po tym jak celowo machnął kierownicą w bok :p
  • "Zwalnianie przed zakrętem" nie jest domeną rozszerzonego AP, tylko od jakiegoś czasu działa też dość dobrze na "zwykłym" AP. Mam obie wersje i powiedziałbym, że nie ma różnicy.
  • "Tesla postawnowiła zrobić ze swoich klientów króliki doświadczalne" - o FSD znowu określenie mocno polaryzujące... ja tak nie uważam.
  • Chwilę później znowu w wymuszony sposób mocno rusza kierownicą, żeby wyłączyć AP i wzdycha włączając ponownie :p
  • "Gdyby w samochodzie marki premium ktoś zginął, to 100 letnia reputacja marki została by mocno nadszarpnięta. Nie w Tesli" - no proszę Was... Po co takie gadanie? Kto tak myśli? Serio?
  • Później już popłynął w obrażaniu kierowców Tesli w tym mnie, mówiąc że to jest
    • "samochód dla ludzi, którzy nie lubią prowadzić"
    • "nie chcą się przemieszczać komunikacją miejską razem z plebsem"
    • "chcą być jak Elon Musk"
    • "wierzą, ze technologia wyeliminuje zawód szofera"
  • "Ostrzeżenia mają podobny dźwięk i znikają z ekranu, więc nie wiem, czy przejechałem dziecko, czy Tesli coś się wydawało, ze spadł na niego roadster z kosmosu" - dobre podsumowanie pod koniec - żenada...
Pierwszy komentarz na YT z największą ilością głosów:
"I dobrze, ze bez fanatyzmu i hejtu, bo zazwyczaj tylko takie testy mozna spotkac jezeli chodzi o Teslę."
, podczas gdy powyżej spisałem dość dużo hejtu, ale takiego, że niby to tylko takie żarty...

Jeszcze ten akcent angielski i wymawianie model łaj zamiast igrek no nie mogę, fuj...
 
Last edited:

Michal

Moderator
Jednak oglądam teraz jego film Geek Out o TMY i niestety ja tutaj zrobię Geek out na temat tego co pisał / mówił...
  • Nadkładanie godziny, żeby przejechać przez Lućmierz, podczas gdy żeby przejechać tę samą trasę A1 i S8 trzeba jechać 29 minut. Więc nie godzina, tylko 55 minut - 29 minut = 26 minut.
  • W sumie w obie strony stracił niby na dojazd i ładowanie 2 godziny, chociaż jak napisałem wyżej, zapomniał, ze bez jeżdżenia do Lućmierza nie byłoby teleportacji, tylko jazda A2/S8. Zatem tutaj już jednak 1,5 godziny, a do tego skoro na innym filmie ładował się w Lućmierzu na V2, to pewnie i teraz, więc zamiast spędzić tam 5-10 minut, spędził 30 minut... Myślę, że ja jadąc tę trasę spokojnie nie nadrobiłbym więcej niż godzinę tym samym autem, tego samego dnia.
  • Chyba celowo nie naładował się więcej w domu? Po co wyjeżdżał z <50%? Żeby wyszła wyższa cena przejazdu.
  • Niestety zapomniał dodać, że dużo uwag jakie miał wynika ze słabej infrastruktury. Gdyby była taka jak w DE, to pewnie nie miałby na co narzekać.
Reszta nawet ok
 
Last edited:

p0li

Pionier e-mobilności
to moze zamiast/oprocz tu pisac to napisz to wszystko w komentarzu pod filmem - jak ma cos miedzy uszami to przyjmie na klate - jak nie, chociaz probowales
 

KrzyCh

Pionier e-mobilności
to moze zamiast/oprocz tu pisac to napisz to wszystko w komentarzu pod filmem - jak ma cos miedzy uszami to przyjmie na klate - jak nie, chociaz probowales
Jak napisze w komentarzu pod filmem na YT, to zrobi dokładnie to, o co autorowi filmu chodzi. Ania i Marek utrzymują się głównie z YT i większość ich clickbaitowych komentarzy ma na celu pobudzanie komentowania filmów. Algorytm YT to lubi. Nie oceniam - taki fun-fact.

Jeśli ktoś jest niezadowolony z treści filmu na YT to komentowanie pod filmem powinno być ostatnią rzeczą jaką zrobi.
 

Michal

Moderator
Jak napisze w komentarzu pod filmem na YT, to zrobi dokładnie to, o co autorowi filmu chodzi. Ania i Marek utrzymują się głównie z YT i większość ich clickbaitowych komentarzy ma na celu pobudzanie komentowania filmów. Algorytm YT to lubi. Nie oceniam - taki fun-fact.

Jeśli ktoś jest niezadowolony z treści filmu na YT to komentowanie pod filmem powinno być ostatnią rzeczą jaką zrobi.
Dokładnie - już samo oglądanie było dla mnie na siłę ale uznałem, że się poświęcę.
Nie chce mi się uświadamiać społeczności YT, bo tam nie wiem czy ludzie potrafią z głowy podać wynik mnożenia 8x7 :p Tutaj uznałem, że jest jeszcze nadzieja ;)
 

daniel

Señor Meme Officer
Czy ta definicja autopilota z wikipedi jest uznawana przez Tesle? Oni tak samą to traktują?
Znasz jakąś inną? W samochodzie są ostrzeżenia, że masz trzymać ręce na kierownicy i to funkcja na autostrady i drogi ekspresowe, ale YouTuberzy będą nim wjeżdżać na rondo i gadać głupoty farmazony.
1685473266445.png
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Widziałem ich film jak porównują do volkswagena teslowego autopilota :D . To jest śmiech na sali, ten VW w zakręcie robi dokładnie to co napisałem czyli wypada z drogi.
 

nabrU

Moderator
Cupra sie nie odbija i jeździ bardzo ładnie na S/A, uważam że lepiej niż TESLA bo nie ma sztywnej kierownicy która jak przełamiesz to się autopilot wyłącza, co więcej po zmianie pasa wraca do do trzymania środka pasa.

Obrazek pokazuje zupełnie inny system:
siejesz dezinformacje.

Poza tym VW na dwa osobne systemy 'trzymania' na pasie:
Lane Assist
Travel Assist
Dopiero ten drugi (zasadniczo opcjonalny) można chyba porównać do AP Tesli
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Poza tym VW na dwa osobne systemy 'trzymania' na pasie:
Lane Assist
Travel Assist
Dopiero ten drugi (zasadniczo opcjonalny) można chyba porównać do AP Tesli
Lane assist to utrzymanie pasa ruchu czyli jak w Tesli bez załączonego AP, odbija przy próbie zjazdu. W Tesli czasami odbije (na niebiesko) czasami pokrzyczy na żółto a czasami na czerwono ale nic nie zrobi. Czasami się tez obrazi i wyłączy system.
Travel Assist to rozwiązanie bliżej AP. Dobrze działa na A/S ale jest chimeryczne na innych drogach. Szybciej kapituluje na zakrętach niż AP Tesli, który jednak tez nie każdy zakręt (szczególnie bez zająca z przodu) pokona samodzielnie i z rozsądna prędkością.
Przeskanowałem zarówno materiał o Y jak i porównanie AP i TA robione jakieś 2 lata temu. W materiale o Y mówią ze AP bazowy jest niedorobiona wersja adaptacyjnego tempomatu i ze zachęcają do obejrzenia porównania, a w materiale porównawczym TA odwala takie historie ze włosy się jeżą ;). Największa zaleta TA jest wg nich to ze klienci czuja ze sami prowadzą a nie automat, to fakt szacun, pełne zaprzeczenie idei autonomii ;)
 
Last edited:
Top