Zapewne nie wszyscy śledzą zagraniczne forum, ale pewna część ludzi ma problemy z HVBJB (High-Voltage Battery Junction Box - z mojego zrozumienia jest to przekaźnik który łączy baterie główną z resztą systemów). Bazując na statystykach forum wychodziło że problem dotyka między 0.1% - 1% aut, niektórych nawet po kilka razy.
Usterka polegała na tym, że po wyłączeniu auta nie dało się go ponownie włączyć - do tej pory naprawa polegała na wymianie HVBJB oraz czasem innych elementów - ale była doraźnym problemem bo były osoby którym przydarzyło się to więcej niż raz. Niektórzy sugerowali nawet aby zawsze wjeżdżać na miejsce parkingowe tyłem (nie da się holować auta od tyłu)
Do wczoraj Ford oficjalnie nie przyznawał, że problem istnieje, ale ludzie z pewnych źródeł mieli informacje że Ford o tym wie i pracuje nad rozwiązaniem.
Wczoraj w USA do dealerów została rozesłana informacja o nadchodzącej akcji serwisowej (w 3 kwartale), w skrócie:
- Dotyczy aut wyprodukowanych między 27 Maja 2020 a 24 Maja 2022.
- Nie wiadomo dokładnie ilu aut dotyczy, możliwe ze wszystkich (na forum problemy przytrafiały się każdej z wersji wyposażenia, napędu i baterii, w tym GT), na razie w samym USA 50 000 sztuk.
- Przynajmniej w USA wstrzymano dostawy samochodów do czasu aż gotowy będzie fix (ciekawe czy w PL/EU też tak będzie)
- Nie wiadomo jeszcze czy będzie to tylko aktualizacja softu czy może również wymiana jakiś części.
Więcej info tutaj: https://www.macheforum.com/site/thr...e-battery-main-contactors-may-overheat.18681/
Usterka polegała na tym, że po wyłączeniu auta nie dało się go ponownie włączyć - do tej pory naprawa polegała na wymianie HVBJB oraz czasem innych elementów - ale była doraźnym problemem bo były osoby którym przydarzyło się to więcej niż raz. Niektórzy sugerowali nawet aby zawsze wjeżdżać na miejsce parkingowe tyłem (nie da się holować auta od tyłu)
Do wczoraj Ford oficjalnie nie przyznawał, że problem istnieje, ale ludzie z pewnych źródeł mieli informacje że Ford o tym wie i pracuje nad rozwiązaniem.
Wczoraj w USA do dealerów została rozesłana informacja o nadchodzącej akcji serwisowej (w 3 kwartale), w skrócie:
- Dotyczy aut wyprodukowanych między 27 Maja 2020 a 24 Maja 2022.
- Nie wiadomo dokładnie ilu aut dotyczy, możliwe ze wszystkich (na forum problemy przytrafiały się każdej z wersji wyposażenia, napędu i baterii, w tym GT), na razie w samym USA 50 000 sztuk.
- Przynajmniej w USA wstrzymano dostawy samochodów do czasu aż gotowy będzie fix (ciekawe czy w PL/EU też tak będzie)
- Nie wiadomo jeszcze czy będzie to tylko aktualizacja softu czy może również wymiana jakiś części.
Więcej info tutaj: https://www.macheforum.com/site/thr...e-battery-main-contactors-may-overheat.18681/