Mercedes-Benz Citan , eCitan .

Bogumił

Zadomawiam się
Z tego wynika że powinienem kupić taki adapter : https://accessories.mercedes-benz.c...ing-system-adapter-cee-16-1-phase-A0008212302 . Wówczas bym mógł ładować e Citana z mocą 3,7 kW z prądem 16 A z jednej fazy. Czyli było by dużo lepiej . Instalacje na działce mam przystosowaną do mocy ciągłej 6 kW na jednej fazie z bezpiecznikiem nadprądowym 32 A na jednej fazie 220 V DC i też z bezpiecznikiem 16 A . A czy można by podłączyć tylko jedną fazę , neutral i ziemię do gniazda trójfazowego i spiąć to gniazdo z posiadanym już adapterem trójfazowym ?
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Z tego wynika że powinienem kupić taki adapter : https://accessories.mercedes-benz.c...ing-system-adapter-cee-16-1-phase-A0008212302 . Wówczas bym mógł ładować e Citana z mocą 3,7 kW z prądem 16 A z jednej fazy. Czyli było by dużo lepiej . Instalacje na działce mam przystosowaną do mocy ciągłej 6 kW na jednej fazie z bezpiecznikiem nadprądowym 32 A na jednej fazie 220 V DC i też z bezpiecznikiem 16 A . A czy można by podłączyć tylko jedną fazę , neutral i ziemię do gniazda trójfazowego i spiąć to gniazdo z posiadanym już adapterem trójfazowym ?
Kupujesz to z mercedesa za pewnie 800zl 😁
Do tego przejsciowke z allegro z niebieskiego na zlacze silowe i wszystko dziala.
Tylko ziemi nie podlaczaj… i tak juz mamy efekt cieplarniany 😉
 

Slavekk_

Posiadacz elektryka
Z tego wynika że powinienem kupić taki adapter : https://accessories.mercedes-benz.c...ing-system-adapter-cee-16-1-phase-A0008212302 . Wówczas bym mógł ładować e Citana z mocą 3,7 kW z prądem 16 A z jednej fazy. Czyli było by dużo lepiej . Instalacje na działce mam przystosowaną do mocy ciągłej 6 kW na jednej fazie z bezpiecznikiem nadprądowym 32 A na jednej fazie 220 V DC i też z bezpiecznikiem 16 A . A czy można by podłączyć tylko jedną fazę , neutral i ziemię do gniazda trójfazowego i spiąć to gniazdo z posiadanym już adapterem trójfazowym ?
yyyy... masz cegłę z przejściówką na schuko, oraz z przejściówką na 3f.
Czy to kupiłeś/dostałeś z autem jako komplet?
Bo na zdjęciach z postu #28 komplet zawiera jeszcze przejściówkę do niebieskiego gniazda 1f (oraz.... przejściówkę na Type2).
Może zamiast wydawać pieniądze wyegzekwuj kompletny komplet od sprzedawcy...

I tak, możesz zabudować gniazdo 3f i zasilić je niekompletnymi fazami czyli nie podłączać L2, L3.
 

p0li

Pionier e-mobilności
nie - to ci nic nie da bo dalej juice booster bedzie cie ograniczal do 8A
jesli chcesz ladowac z niebieskiego gniazda to musisz miec adapter od JB
taki jak na fotce zestawu ktory piszesz ze kupiles od metrcedesa:
1733436431309.png

jesli tego nie masz to cie oszukali

ps mam dokladnie taki sam przypadek, laduje JB w domu z jednej fazy, dorobilem niebieskie gniazdo i dokupilem powyzsza przejsciowke bo w zestawie jej nie mialem - i spokojnie laduje 13A (16A moe ale nie chce ze wzgledu na leciwa instalacje)
 

Bogumił

Zadomawiam się
Do Juice Boostera są dostępne adaptery do gniazd kempingowych 16A oraz 32 A (Jedna faza) ale na razie nie będę ich dokupywał . Z wstępnych obserwacji wynika że w listopadzie , grudniu i prawdopodobnie w styczniu średnio w każdym tygodniu moje panele ( dwie sztuki po 505 Wat nie obracane na trackerze ) doładowują mój akumulator stacjonarny o 2,8 kWh . Co daje w zimowych miesiącach miesięczny uzysk 11,2 kWh . Zatem średnio w miesiącach zimowych dziennie uzyskuję z paneli około 0,4 kWh uzysku . Natomiast w środku lata w słoneczny dzień uzyskuję dziennie około 8 kWh gdy panele nastawiam prostopadle do słońca.
 
Last edited:

Bogumił

Zadomawiam się
Z wstępnych obserwacji wynika że w listopadzie , grudniu i prawdopodobnie w styczniu średnio w każdym tygodniu moje panele ( dwie sztuki po 505 Wat nie obracane na trackerze ) doładowywują mój akumulator stacjonarny o 2,8 kWh . Średnio w miesiącach zimowych dziennie uzyskuję z paneli około 0,4 kWh . Natomiast w środku lata w słoneczny dzień uzyskuję dziennie około 8 kWh gdy panele nastawiam prostopadle do słońca.
Test oszczędnej jazdy e Citanem : Trasa o długości 30 km temperatura powietrza 1 stopień Celsjusza , start na zimnym samochodzie z miejscowości Urzut , koniec trasy Ursynów ul. Herbsta , jazda bez klimatyzacji ( ogrzewania) , średnia prędkość z całej trasy 48 km/h . Zużycie energii według pulpitu samochodu 13kWh/100 km . Uważam że na tak duży samochód , w tych warunkach jazdy 24 grudzień 2024 , wynik jest jak najbardziej zadawalający.
 

Bogumił

Zadomawiam się
Opis jazdy zimą w grudniu 2024 e Citanem 100 % na prądzie z fotowoltaiki : Moje panele ustawione cały czas nieruchomo na południe , o mocy łącznej 1010 Wp , od 15.11. 2024 do 31.12.2024 naładowały mój akumulator stacjonarny od zera do 100 % pojemności . W dniu 01.01.2025 podłączyłem e Citana , za pomocą Juice Boostera 2 , do przetwornicy napięcia zasilanej z akumulatora stacjonarnego . Rozpoczął się proces ładowania , Juice Booster aktywował ładowanie z jednej fazy 220V prądem 8 amper , wskazywanym na Jujce Boosterze. Moc oddawana i wskazywana przez przetwornicę napięcia wynosiła 1540 W , a moc ładowania e Citana wskazywana przez pulpit w e Citanie wynosiła 1200 W. Po ośmiu godzinach takiego ładowania , akumulator stacjonarny o pojemności większej niż : 1540 W razy 8 godzin równa się 12,35 kWh ) rozładował się ze 100 % pojemności do 0% pojemności , a stan naładowania akumulatora w e Citanie wzrósł o 24 % . Z tego wynika że e Citan przyjął 45 kWh( pojemność akumulatora w e Citanie ) razy 24 podzielić na 100 równa się 10,8 kWh . Pozwala to , przy oszczędnej jeździe ze zużyciem 14 kWh/100 km , przejechać 10,8 razy100 podzielić na 14 równa się 77 kilometrów ( do tego potrzeba jest 45 dniowa praca moich paneli fotowoltaicznych w miesiącach zimowych ) . Konkluzja ( wniosek ) : W moim przypadku w każdym miesiącu zimowym ( listopad , grudzień , styczeń , luty ) mogę przejechać e Citanem 77 /45 x30 = około 51,5 kilometrów na energii pozyskanej ze słońca panelami słonecznymi 1010 kWp .
 
Last edited:
Top