Opis jazdy zimą w grudniu 2024 e Citanem 100 % na prądzie z fotowoltaiki : Moje panele ustawione cały czas nieruchomo na południe , o mocy łącznej 1010 Wp , od 15.11. 2024 do 31.12.2024 naładowały mój akumulator stacjonarny od zera do 100 % pojemności . W dniu 01.01.2025 podłączyłem e Citana , za pomocą Juice Boostera 2 , do przetwornicy napięcia zasilanej z akumulatora stacjonarnego . Rozpoczął się proces ładowania , Juice Booster aktywował ładowanie z jednej fazy 220V prądem 8 amper , wskazywanym na Jujce Boosterze. Moc oddawana i wskazywana przez przetwornicę napięcia wynosiła 1540 W , a moc ładowania e Citana wskazywana przez pulpit w e Citanie wynosiła 1200 W. Po ośmiu godzinach takiego ładowania , akumulator stacjonarny o pojemności większej niż : 1540 W razy 8 godzin równa się 12,35 kWh ) rozładował się ze 100 % pojemności do 0% pojemności , a stan naładowania akumulatora w e Citanie wzrósł o 24 % . Z tego wynika że e Citan przyjął 45 kWh( pojemność akumulatora w e Citanie ) razy 24 podzielić na 100 równa się 10,8 kWh . Pozwala to , przy oszczędnej jeździe ze zużyciem 14 kWh/100 km , przejechać 10,8 razy100 podzielić na 14 równa się 77 kilometrów ( do tego potrzeba jest 45 dniowa praca moich paneli fotowoltaicznych w miesiącach zimowych ) . Konkluzja ( wniosek ) : W moim przypadku w każdym miesiącu zimowym ( listopad , grudzień , styczeń , luty ) mogę przejechać e Citanem 77 /45 x30 = około 51,5 kilometrów na energii pozyskanej ze słońca panelami słonecznymi 1010 kWp .