Mercedes CLA a ładowarki w Polsce. Orlen: tylko 15 proc. niekompatybilnych

Ev3

Pionier e-mobilności
No jeżeli tak jest wspaniale to po co te posty na Forum typu 'jak przejechać z A do B' w PL?
Nie mam pojęcia.
Pewnie niektórzy kupili wolno ładujące się auta, które nie potrafią znaleźć stacji.
Albo sami się boją, bo pierwszy raz w trasę jadą - każdemu się zdarza.

Albo właśnie za dużo możliwości - sam kiedyś pytałem o trasę nad morze z Lublina, bo wybór był za duży.
Plus przypominam, że ta 'Polska B' to tradycyjnie na prawo od Wisły jest więc to pół kraju...
Z punktu widzenia GB chyba Wisła dzieli kraj na pół....
U nas się mówi że "na wschód od Konina Azja się zaczyna" i to jest bliższe prawdy....
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Nawet gdyby ten konwerter był w opcji to pewnie za 10tys+ i dodatkowe 20-30kg.
W tym budżecie masy to wolałbym 5kWh i jeszcze z 5tys zl by zostało.

PS. Jak taki użytkownik tego CLA ma trafić na ładowarkę 400V skoro nie będzie jej mial w nawigacji w samochodzie?
 

cooler

Pionier e-mobilności
Nawet gdyby ten konwerter był w opcji to pewnie za 10tys+ i dodatkowe 20-30kg.
W tym budżecie masy to wolałbym 5kWh i jeszcze z 5tys zl by zostało.

PS. Jak taki użytkownik tego CLA ma trafić na ładowarkę 400V skoro nie będzie jej mial w nawigacji w samochodzie?
Będzie miał, AC też są w nawigacji
 

nabrU

Moderator
Ładowanie CLA EQ wzbudza kontrowersje jak Highland bez wajch przed kierownicą ;)
Ja tam poczekam na jakieś wiarygodne testy (@to_masz z @Łukasz Bigo na przykład, bo taki Bjorn będzie w Norwegii nieobiektywny ;)) i wyjdą plusy i minusy...
 

kubatar

Pionier e-mobilności
Ładowanie CLA EQ wzbudza kontrowersje jak Highland bez wajch przed kierownicą ;)
Ja tam poczekam na jakieś wiarygodne testy (@to_masz z @Łukasz Bigo na przykład, bo taki Bjorn będzie w Norwegii nieobiektywny ;)) i wyjdą plusy i minusy...
Ładowanie <500V prawem a nie towarem!

Jak to Bjorn nieobiektywny? Chcesz powiedziec ze rynek EV w UK jest bliższy polskiemu niż norweskiemu?🙂
 
Last edited:

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Kulą w płot. Ja narzekam właśnie dlatego, że byłem tym samochodem zainteresowany, ale przez decyzję producenta odpuszczam i szukam czegoś innego.

Skoro jesteśmy w temacie, to mogę dodać od siebie kilka innych potencjalnych wad samochodu. Im punkty dalej na liście, tym prawdopodobieństwo wystąpienia mniejsze.
  • nawigacja jest płatna, stanowi element dodatkowy. Mercedes EQB skonfigurowany pod dofinansowanie Mój Elektryk nie miał tej funkcji i jej dokupienie wymagało zakupu w sumie dwóch komponentów, co nie było tanie. Domyślam się, że najtańszy CLA z baterią LFP może nie posiadać opcji nawigacji przez właściwe ładowarki,
  • aktualizacja bazy ładowarek może być płatna, pewnie w abonamencie, żeby wycisnąć z ludzi trochę więcej kasy,
  • dwubiegowa przekładnia może wymagać regularnych wymian oleju. Nie dlatego, że ich potrzebuje, ale po to, by ASO trochę zarobiły.
Ogólnie widać po tym samochodzie pewne punkty zaczepienia do nowych opłat. U wszystkich producentów się zresztą one powoli pojawiają, niestety.
 

nabrU

Moderator
Jak to Bjorn nieobiektywny? Chcesz powiedziec ze rynek EV w UK jest bliższy polskiemu niż norweskiemu?🙂

Chcę przez to powiedzieć, że norweska infrastruktura 800V do pięt nie dorasta polskiej ;) więc dlatego Bjorn będzie nieobiektywny.

O CLA w UK obawy nie mam - jest 216 lokalizacji z ładowarkami min. 5 x 300kW (a te na 100% są 800V)

1747502349485.png
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Taaa nie to co w tesli, darmowa czy płatna / ładowarki są lub nie ;)

a o drogach które są już od pół roku dostępne nadal nie wie chociaż widać je nawet na podkładzie mapowym ;)
Navi w tesli slabe jest, ale daja za darmo…
 
Top