Mercedes CLA a ładowarki w Polsce. Orlen: tylko 15 proc. niekompatybilnych

vwir

Pionier e-mobilności
W kwestii pytań:
1. Co z tą przetwornicą DCDC do 400V?
2. Czy będzie mógł zatrzymać się do zera w rekuperacji?
2. W sensie czy ma one-pedal? Tak. Chwalą się tym na filmikach jakby to była nie wiadomo jak nowatorska rzecz.

A z innej beczki - można go już gdzieś obejrzeć?
 

jgal

Posiadacz elektryka
2. W sensie czy ma one-pedal? Tak. Chwalą się tym na filmikach jakby to była nie wiadomo jak nowatorska rzecz.

A z innej beczki - można go już gdzieś obejrzeć?
O ile pamiętam, to po prezentacji sedana było pisane na elektrowozie, że to nie będzie taki zupełny one pedal. Chyba, że chodziło o to, że auto samo będzie dohamowywać hamulcem ostatnie metry
 

vwir

Pionier e-mobilności

p0li

Pionier e-mobilności
A wiadomo w koncu jak bedzie z ladowarkami DC ? Obluguje 400V czy tylko 800V ?
z tego co pisali w zapowiedziach to przetwornik na 400V ma byc oferowany jako opcja od 2026
w .de zbedny w .pl niedlugo tez (majac 700km wltp mozna sobie zaplanowac trase z mozliwoscia ladowania tylko 800V a w razie W to i z 22kW AC cos tam sie podladuje
 

vwir

Pionier e-mobilności
z tego co pisali w zapowiedziach to przetwornik na 400V ma byc oferowany jako opcja od 2026
w .de zbedny w .pl niedlugo tez (majac 700km wltp mozna sobie zaplanowac trase z mozliwoscia ladowania tylko 800V a w razie W to i z 22kW AC cos tam sie podladuje
22kW AC jest w opcji. W standardzie 11kW.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
z tego co pisali w zapowiedziach to przetwornik na 400V ma byc oferowany jako opcja od 2026
w .de zbedny w .pl niedlugo tez (majac 700km wltp mozna sobie zaplanowac trase z mozliwoscia ladowania tylko 800V a w razie W to i z 22kW AC cos tam sie podladuje
W DE wszystkie ladowarki sa 800V ?
I jak planowac trase skoro na ladowarkach nie ma opisu czy jest 400 czy 800V ?
Np. Teslowe udostepniane innym odpadaja ?
Pytam z ciekawosci, bo nadal nie rozumiem MB i ich decyzji :)

Chyba ze patrze na to z pozycji bieda-polaka i ten problem jest pomijalny ?
W zasiegi 700km chyba nie wierzysz :)
 

Halisep

Posiadacz elektryka
Chyba ze patrze na to z pozycji bieda-polaka i ten problem jest pomijalny ?
W zasiegi 700km chyba nie wierzysz :)
Ja z perspektywy bieda-polaka nie pamiętam kiedy ostatnio ładowałem się na ładowarce 400V, bo praktycznie wszystkie ładowarki 100kW+ operują w zakresie 800-1000V. Więc odpadają ewentualnie stare Orleny, stare GW i może Lidle? Raczej to nie jest pierwszy wybór w trasie. Co do SuC, to odpadają wszystkie V1-V3. V4 już jest normalne, czyli 1000V.
 

p0li

Pionier e-mobilności
W DE wszystkie ladowarki sa 800V ?
pewnie oprocz tesli to jakies smetne resztki nieodnowione (jak np pod ikea) - cala reszta jest min 150kW i 1000V
I jak planowac trase skoro na ladowarkach nie ma opisu czy jest 400 czy 800V ?
Np. Teslowe udostepniane innym odpadaja ?
normalnie - jak masz przy autostradzie jakis mop to tam nie ma jednej sieci ale 3-4 rozne, jak ci tu nie pasuje to se jedziesz do ladowarki obok
Pytam z ciekawosci, bo nadal nie rozumiem MB i ich decyzji :)
merc jest przeznaczony glownie na rynek DACh i tu nie ma problemow z ladowarkami
Chyba ze patrze na to z pozycji bieda-polaka i ten problem jest pomijalny ?
W zasiegi 700km chyba nie wierzysz :)
moim zdaniem - na zahod od odry problem nie istnieje, na wschod tez staje sie pomijalny
w 700 autostradowego nie wierze, ale przy kreceniu sie landowkami - to mysle ze spokojnie do osiagniecia
 
Top