MG 4 - czy nadchodzi ID.3 killer?

nabrU

Moderator
Nie ma działu MG i choć to brytyjska marka, ale że należy do Chińczyków to piszę tutaj

MG przedstawiło ceny nowego modelu MG4 z którym marka ma wystartować we wrześniu.
- cena od 25 995 funtów
- wersje (na UK) SE Standard Range, SE Long Range, Trophy
- 51kWh – 218 mil zasięgu WLTP
- 64kWh - 281 mil zasięgu WLTP
- 150kW ładowanie DC dla wersji 64kWh
- 7 lat gwarancji

FZY2dO6WAAIwgHl


Trochę więcej: https://www.electrifying.com/blog/article/mg4-to-prices-to-start-at-25-995
 

solik

Pionier e-mobilności
poki co to killerem id3 jest wszystko to, co jest :) do salonow dopiero teraz zjezdzaja zamowienia z Q3 2021 a przypominam, ze mamy sierpien..
 

nabrU

Moderator

nabrU

Moderator
Pojawia się trochę więcej konkretów od dealerów.

1. Pierwsze samochody demo mają być w UK pod koniec września (płyną sobie na statku Titus -> TITUS Current Position (Cargo, MMSI: 249011000, IMO: 9700512) - MyShipTracking)

2. Ma podobno być dostępna później wersja Extended Range z baterią 77kW i zasięgiem 329 mil (ok. 530km)


Initially available with two battery options, the Standard Range 51kWh or the Long Range 64kWh, the All-New MG4 EV will have a range between 218 and 281 miles on the WLTP cycle. Furthermore, there will be an option to select the Extended Range model with the 77kwh battery, capable of up to 329 miles on a single charge.
 

nabrU

Moderator
Dzisiaj by oficjalny launch modelu MG4 w UK.


Statek Titus dotarł do Southampton i pierwsze MG4 można ujrzeć na lawetach wokół doków w moim mieście w drodze do dealerów.

1661208338367.png

MG twierdzi, że do końca roku ma dostarczyć ok 2000 egzemplarzy MG4 na rynek UK (1000 w wersji Trophy 64kWh, 200 w wersji SE 64kWh i 800 w wersji SE 51kWh). W tym tempie, dostępności i przy tej cenie, mogą nieźle namieszać rynkiem EV (czego im szczerze życzę, bo to nam tylko wyjdzie na dobre).

Pojawiają się też pierwsze review: https://www.electrifying.com/reviews/mg/mg4/review

MG confirms sector best finance deals for new MG4 - aims to be the UK’s second-biggest electric car in 2023
 

nabrU

Moderator
Na forach w UK pierwsi właściciele pochwalili się swoimi nowoodebranymi pojazdami.
Jak na dzisiejsze czasy odebrać samochód niecałe 2 miesiące po premierze to coś niespotykanego. Dwa atuty MG już ma: po piwrwsze - samochód jest tani (jak na EV), a po drugie - jest w miarę normalnie osiągalny (y)

21cfa0bf-d6ba-4a98-91a6-4331e4b2d4f9-jpeg.167096


794d20f8-e018-4214-9e21-1a1e11f8eb15-jpeg.11108
 

Master

Fachowiec
Jestem pewien że to forum urośnie w ciagu 2-3 lat ponieważ stosunek jakość / cena / zasięg / gwarancja jest bezkonkurencyjny o czym zapewne przyszli klienci się przekonają
Jeśli dodamy do tego dostępność baterii które Chińczycy produkują sami co spowoduje dostępność aut jako takich oraz to ze koncern SAIC jest gigantyczny to mamy murowany sukces
Jedynie co może przeszkodzić to EU i próby rzucania kłód pod nogi jak to ma miejsce w przypadku innych chińskich Marek Np NIO i jego zaskarżone przez Niemcy nazwy modeli
 

nabrU

Moderator
Danych na temat parametrów V2L jakie oferuje MG4 jest nie za wiele. Ale od czego są użytkownicy ;):

Next Door Neighbour and I are both using our MG4s to power the house by V2L. (Car wired back to house via a Breaker that islands the house when the car is discharging), so 3 position switch between mains and consumer unit P1 Main P0 All Off P2 Car. so has to switch through disconnect in either direction.

The Kia EV6 topped out at 3.5kw any more and it tripped.

Today we decided to push the MG4s as far as we could.. As he was finding it was staying on above 3.5kw output.

With a meter on the input, we ran 2x 600w IR Heating Panels f+ 1x400w IR Heating panel for 1.6kw

At the same time boiling a 2.5Kw Kettle and running a 2Kw Induction Cooker Hob

General Load of Lights TVs and Computers plus other ancillaries 800w


Gave 6.9 Kw output. ran that stable with no issues, threw on a toaster and it kicked out and shut down, started up again as soon as the toaster load was removed.

So it seems the MG4 is happy with a 7Kw output. Much much better than expected. Was expecting no more 3.5 max

Making it a lot more viable as a full house running V2L

Plus ocena z Autogefuehl:

 
Top