chess_m

Posiadacz elektryka
Gdy na stocku pojawiały się TM3 za 190 tys to jeszcze mogłem zrezygnować z mojej cupry co mnie kosztowała 237tys, ale poprostu niechciałem zrezygnować rzeczy które Born ma a TM3 niema, gdybym niechciał to bym sobie skonfigurował golasa i byłoby jeszcze taniej, nadal drożej niże te 3 z promocji ale i tak bym nie zmienił.
Fakt, Born może się podobać nawet jeśli pod spodem to ID.3 :)
 

chess_m

Posiadacz elektryka
Więc nawet jak tej Tesli ciągle nie kupiłeś, to jej cena jest barierą, za którą nic mniejszego i często gorszego nie chcesz kupować i świadomie wyrzucać kasy w błoto.
Też prawda. Nawet jeśli przyjmiemy że TM3 ze stocku po 185k to był jednorazowy strzał to jednak nawet
regularny cennik TM3 czy TMY jest (powinien być) bardzo istotnym punktem odniesienia.

No a teraz zastanówmy się co będzie jesli pojawi się oferta MG z cennikiem ~ jak np w CZ czy DE
czyli powiedzmy 155k za kompakta z mniejszą ale wystarczającą do miasta baterią i 175 za nieźle wyposażoną wersję z baterią 64kWh a jak do tego dołożymy MG5 czyli kombi?

Pomijam xPower i LR bo tego na razie nie ma w Czechach i na Słowacji. Trudno zakładać żeby od razy weszli z pełną ofertą jak w Niemczech chociaż kto wie?

To nie są (bo i nie mogą ze względu na cła/transport i pewnie wymogi homologacyjne) ceny jak w Chinach
ale według mnie prędzej czy później wpłyną na cenniki innych marek.

Przy czym mówimy tu o regularnym cenniku a nie rabatach wyprzedażowych.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Też prawda. Nawet jeśli przyjmiemy że TM3 ze stocku po 185k to był jednorazowy strzał to jednak nawet
regularny cennik TM3 czy TMY jest (powinien być) bardzo istotnym punktem odniesienia.

No a teraz zastanówmy się co będzie jesli pojawi się oferta MG z cennikiem ~ jak np w CZ czy DE
czyli powiedzmy 155k za kompakta z mniejszą ale wystarczającą do miasta baterią i 175 za nieźle wyposażoną wersję z baterią 64kWh a jak do tego dołożymy MG5 czyli kombi?
Ja bym nie dał 155k za byle jaki samochód do miasta (może za BMW i3 bym dał).

Samochód ma być uniwersalny, do miasta i w trasę - tym właśnie wygrywa Tesla, bo nie jest to samochód tylko do miasta i jazdy w koło komina, a zastępuje ludziom w pełni samochody spalinowe.
 

Michal

Moderator
może za BMW i3 bym dał
Możesz wytłumaczyć? Bo ja nie rozumiem kompletnie fenomenu tego auta, że ludzie są w stanie za niego więcej płacić... Jeździłeś nim?
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Możesz wytłumaczyć? Bo ja nie rozumiem kompletnie fenomenu tego auta, że ludzie są w stanie za niego więcej płacić... Jeździłeś nim?
Tylko kwestia marki i standardu wyposażenia, jeździłem jedynie jako pasażer. To trochę było tak że rozum mi podpowiadał bierz KIA Niro PHEV w 2017 (większy zasięg), ale wziąłem BMW 330e PHEV i nie żałuję bo to jednak inna liga niż KIA i lepiej trzymało wartość, a cena zakupu nie była jakoś dramatycznie dużo wyższa.
 

Michal

Moderator
Jeździłem i3 jak było w innogyGo i powiem tak... Jeździłem też trabantem i wrażenia były podobne, a bagażnik dużo mniejszy w i3 :p Trabant nawet przyspieszenie miał podobne, bo dwójka była bardzo długa i można było na niej spokojnie 5-60 km/h pocisnąć :D
 

adamusek

Posiadacz elektryka
ale są pierwsi i mają najlepsze ceny więc mogą skosić sporo zamówień.
 
Top