chess_m

Posiadacz elektryka
1695578114573.png
Pozwoliłem sobie zrobić kwerendę po stronach oddziałów CZ/SK/DE/GB i zebrać ceny tam oferowane
(kolumna VAT CZ/SK/DE) przeliczyć z VAT danego kraju do VAT PL i na koniec przeliczyć do PLN po aktualnym kursie. Można zauważyć że ceny w GB są wyraźnie niższe (pewnie mają niższe cła)

Jak na razie oferta w SK i CZ jest wyraźnie uboższa (nie ma wersji ER czy XPOWER dla MG4,
MG5 jest tylko awizowany ale nie ma cennika ZS tylko w wariantach ICE).

MG4 i ZS występują też z dużymi bateriami. Uwagę zwraca też MG5 - kombi :)
 
Czym wy się jaracie? Wersja long rangę z baterią 60kwh to ma być hit? Widziałem na żywo i tyłka nie ukrywa. Konkurencja ma auta z bateriami koło 75 kWh i jest to przepaść, jak to chinol będzie niedopracowany, będą wady za które byście inne auta zjechali z błotem, no ale widzę że lud ma parcie aby zostać chińską kolonią i kupi każde ścierwo jak będzie trochę tańsze.
Siajo… MG lepsze :D
Natomiast ogólnie się zgadzam, to trochę ten motyw co SsangYongi/Taty. Gdyby różnica cenowa była na tyle duża co na rodzimych rynkach to jestem w stanie zrozumieć wybór tańszego lokalnego produktu, ale w sytuacji w której transport + opłaty doprowadzają do tego, że to jest różnica ~10-20% w cenie? Niektórzy kochają mieć rzeczy nowe i nie myślą o używkach, nie chcą też "znienawidzonej" Tesli, ale szczerze to pomijając sytuacje w których faktycznie chinol się podoba wizualnie i praktycznie to na ten moment nie rozumiem zbytnio zainteresowania tymi markami.
Chociaż w sumie i tak MG czy NIO jeszcze jako tako, bo postrzegam je jako bardziej globalne vs te co ostatnio Bjorn testował.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Nowa strategia grupy Volkswagen jest według mnie już określona.

Zaczęli nawet już jej realizację poprzez zakup udziałów w chińskim XPeng, wybór chińskiej platformy dla Audi, zatrzymanie rozwoju własnej platformy Trinity, itd.

Volkswagen będzie oferować chińskie produkty pod markami własnymi typu Audi. Będą nalepiać logo, albo w najlepszym wypadku robić finalne złożenie, żeby uniknąć ceł.

Pytanie jak wtedy będzie sobie MG radzić.

To chyba jedyny ratunek dla grupy VW, ale nie biorą pod uwagę że ich nowi chińscy "przyjaciele" mogą ich zrobić w konia w każdej sekundzie.
 

Bandtio83

Posiadacz elektryka
Wszyscy pastwią się nad VW ale czy on w Europie na to sobie naprawdę zasłużył? To że w Chinach tracą to jest inny powód, poprostu przez lata traktowali Chiny jako tych gorszych co każdy chłam przyjmą i przegapili moment w którym Chińczycy chcą coś lepszego, mamy ponad 30 lat od upadku komunizmu a jeszcze dla wielu osób pamiętających czasy minione Dacia to nadal symbol rumuńskiego auto-pochodnego produktu, więc jak postrzegany jest VW, tutaj ciekawie to opisane: https://spidersweb.pl/autoblog/volkswagen-chiny-trudna-sytuacja/

Gdy pojawiło się coś nowego świeżego to chinczycy poszli po "swoje" a nie po dziadkowe produkty od Helmutów, gdyby była Izera to sam bym kupił
 

Michal

Moderator
No biedny VW, co się nad nim pastwią w Europie po tym jak sobie "dymka puszczał" z dizelka trochę większego tylko niż obiecywał... Ojojoj... Bidulki... No nie zasłużył sobie zupełnie budując markę na pracy niewolników podczas drugiej wojny światowej albo wciskając światu "czystego dizla", albo finalnie już oszukując na emisjach tych "czystych" dizli i trując nas wszystkich, a chyba najbardziej właśnie Polskę, gdzie te wszystkie oszukane konstrukcje spływały wartkim strumieniem i nie są poprawiane, bo przecież po poprawce spadłaby moc, a janusze nie godzą się przecież na taki obrót sprawy, bo dobrze wiedzieli co kupią i specjalnie kupili TDI 2.0 i jeszcze katalizator wycieli...
BIDNY VW...
 

Bandtio83

Posiadacz elektryka
No biedny VW, co się nad nim pastwią w Europie po tym jak sobie "dymka puszczał" z dizelka trochę większego tylko niż obiecywał... Ojojoj... Bidulki... No nie zasłużył sobie zupełnie budując markę na pracy niewolników podczas drugiej wojny światowej albo wciskając światu "czystego dizla", albo finalnie już oszukując na emisjach tych "czystych" dizli i trując nas wszystkich, a chyba najbardziej właśnie Polskę, gdzie te wszystkie oszukane konstrukcje spływały wartkim strumieniem i nie są poprawiane, bo przecież po poprawce spadłaby moc, a janusze nie godzą się przecież na taki obrót sprawy, bo dobrze wiedzieli co kupią i specjalnie kupili TDI 2.0 i jeszcze katalizator wycieli...
BIDNY VW...
powinieneś się przeprowadzić do chin, bo jeżeli przemysł motoryzacyjny w europie upadnie to europejczycy będą jeździć na saksy do chin. Trzeba patrzeć na świat w większej perspektywie, kilka lat itp
 

elektryk

Pionier e-mobilności
powinieneś się przeprowadzić do chin, bo jeżeli przemysł motoryzacyjny w europie upadnie to europejczycy będą jeździć na saksy do chin. Trzeba patrzeć na świat w większej perspektywie, kilka lat itp
Niemcy popełniają strategiczny błąd, zamiast zainwestować w Teslę, którą mają kilkadziesiąt km pod stolicą, to inwestują w XPeng, który ich pięknie przekręci tak jak Chińczycy przekręcili Teslę najpierw ją wpuszczając na maksa, a później blokując rozbudowę fabryki i zwiększanie produkcji.

Tym bardziej, że Tesla lokalizuje produkcję - opiera ją o lokalnych dostawców, więc byłaby szansa utrzymać chociaż niemieckie łańcuchy dostaw.

Ale robią dokładnie odwrotnie - Tesli rzucają kłody pod nogi, a Chińczyków przyjmują z otwartymi ramionami myśląc że będą od nich "sprytniejsi". Jak ich "spryt" z gazem się skończył już wiemy.

PS. Ostatnia odsłona rzucania kłód pod nogi - "wyrywkowe" kontrole na granicy DE-PL, efekt będzie taki że już teraz niemieckie służby mówią że będą korki, a korki to dobra rzecz bo pracownicy z Polski będą mieli utrudniony dojazd do niemieckich fabryk ku uciesze AfD (która już ma 30% poparcie w wschodnich landach).
 
Last edited:

Michal

Moderator
powinieneś się przeprowadzić do chin, bo jeżeli przemysł motoryzacyjny w europie upadnie to europejczycy będą jeździć na saksy do chin. Trzeba patrzeć na świat w większej perspektywie, kilka lat itp
Ależ ja patrzę w większej właśnie i nie wierzę, że firma o takiej historii się magicznie naprawi, więc dla mnie ona jest do zaorania. To jest większościowo prywatna firma rodziny porsze i nie rozumiem dlaczego nikt z nich nie beknął za to co się działo. Gdzie była rada nadzorcza? Dlaczego oni nadal czerpią zyski, a ludzie są zatruwani i lecą na bruk... Przy czym argumenty o tysiącach pracowników, którzy pójdą na bruk są o tyle nietrafione, że oni i tak trafia na bruk, tylko później, a w międzyczasie jeszcze państwa EU będą musiały kilka razy się składać na ratowanie tego trupa. Już lepiej moim zdaniem by było tę kasę przeznaczyć na nowe technologie i przebranżowienie już dziś.
 

chess_m

Posiadacz elektryka
@vwir Fakt. MG4 xpower to całkiem niezły hot hatch.
W sumie to pomijając wszelkie dywagacje o blaskach i cieniach wpuszczania chińskich marek do Europy
myślę że nadchodzące wejście MG do Polski może przynieść ciekawe i pozytywne efekty.

Nikt nikomu nie każe tego kupować ale przecież tradycyjne marki nie będą sobie mogły na obecne wyceny
niektórych modeli.

Może nawet nie bezpośrednio w cennikach ale jakieś głębokie akcje rabatowe pewnie się pojawią bo o ile
auta MG raczej nie zagrożą Tesli to juś np MG4 będzie wartą rozważenia alternatywą dla ID3, Megane EV
czy też E308 lub nowej Astry EV. Podobnie MG ZS dla wszelakiej maści suvów B/C a już dla MG5 "niet analoga w mirie" tj niby ma być E308 i Astra EV kombi ale albo są /będą mocno droższe od MG5 z małą baterią albo nieco droższe i mające dużo gorszy zasięg wobec MG5 z baterią 64 kWh.

Reasumując: Nie ma się co "jarać" ale zabezpieczyć popcorn i czekać co się okaże jak już oficjalnie wejdą i pokążą cenniki/ofertę można.
 
Top