MG4-porady, modyfikacje, problemy, awarie, tips&tricks

  • Thread starter Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27
  • Start date
  • Tags
    None
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
@cooler jak ty świetnie wyczuwasz intencje innych użytkowników, naprawdę wypowiedziałeś tutaj moje rozterki. byłem w salonie z zamiarem zakupu X, ale w międzyczasie wśród moich update'ów pojawiła się informacja o planowanym niedługo liftingu MG4 oraz zbliżającym się Y juniper. masz zupełną rację w tym, że wyższe wersje za bardzo są blisko Y czy 3. co gorsze na kilku innych forach wyczytałem, że istnieje jakiś problem z X przy prędkości 65-70 mil/h. nie wiem czy to nie wada konstrukcyjna związana z dwoma silnikami. dodatkowo jestem przyzwyczajony do komfortu ale też w obecnej i3 nie podoba mi się obsługa aplikacji i ona sama. za to w Tesli aplikacja działa jak marzenie można powiedzieć diabelnie szybko i od strzała. nie chcę źle prorokować ale jak tak dalej pójdzie na rynku EV to być może będę zmuszony klęknąć przed Elonem! wiem też, że sumarycznie MG4 może się okazać samochodem dającym więcej frajdy z jazdy ale za cenę kilku niedoskonałości. poza X na moim celowniku jest też ER 77 ze względu na pragmatyczność oraz niezłe parametry. masz jakąś radę dla mnie? i dla osób w podobnej sytuacji? w najgorszym przypadku pozostanę przy i3 tylko zmienię ją na większą baterię ze względu na niezawodność, radość z użytkowania na codzień oraz brak problemów z korozją. nie wiem co robić. piszcie swoje typowania tylko proszę bez namawiania mnie na Y teraz, zwłaszcza bez baterii BYD i niemożności sprawdzenia tego parametru.
 
Last edited by a moderator:

cooler

Pionier e-mobilności
@cooler jak ty świetnie wyczuwasz intencje innych użytkowników, naprawdę wypowiedziałeś tutaj moje rozterki. byłem w salonie z zamiarem zakupu X, ale w międzyczasie wśród moich update'ów pojawiła się informacja o planowanym niedługo liftingu MG4 oraz zbliżającym się Y juniper. masz zupełną rację w tym, że wyższe wersje za bardzo są blisko Y czy 3. co gorsze na kilku innych forach wyczytałem, że istnieje jakiś problem z X przy prędkości 65-70 mil/h. nie wiem czy to nie wada konstrukcyjna związana z dwoma silnikami. dodatkowo jestem przyzwyczajony do komfortu ale też w obecnej i3 nie podoba mi się obsługa aplikacji i ona sama. za to w Tesli aplikacja działa jak marzenie można powiedzieć diabelnie szybko i od strzała. nie chcę źle prorokować ale jak tak dalej pójdzie na rynku EV to być może będę zmuszony klęknąć przed Elonem! wiem też, że sumarycznie MG4 może się okazać samochodem dającym więcej frajdy z jazdy ale za cenę kilku niedoskonałości. poza X na moim celowniku jest też ER 77 ze względu na pragmatyczność oraz niezłe parametry. masz jakąś radę dla mnie? i dla osób w podobnej sytuacji? w najgorszym przypadku pozostanę przy i3 tylko zmienię ją na większą baterię ze względu na niezawodność, radość z użytkowania na codzień oraz brak problemów z korozją. nie wiem co robić. piszcie swoje typowania tylko proszę bez namawiania mnie na Y teraz, zwłaszcza bez baterii BYD i niemożności sprawdzenia tego parametru.
Jeżeli tak jak ja, masz jeszcze parę fajnych spalinowych na trasę, to bym się nie pchał w koszty i chronił swoje inwestycje, czyli został przy i3 (mi się też podoba, chyba jedyny BMW które wzbudza moja sympatię i nie wstyd było by się w moim środowisku pokazać) ewentualnie zainwestuj w baterię jak planujesz, bo czuję że idą ciężkie czasy dla BEV z małymi bateriami (xEV coraz więcej a ładowarek przybywa dużo wolniej niż xEV), już sporo razy musiałem się zabrać spod zajętych ładowarek gdzie jeszcze była kolejka i szukać szczęścia gdzie indziej lub wlec się do domu.
Moze w końcu MG zdobędzie dobre finansowanie, bo teraz jak zdobyłem 2 oferty to mój odbyt już zapiekł prewencyjnie. To co dają banki teraz to jest rozbój.
Wklejalem w którymś wątku opinie o Xpower, wynikało z niej że to mistrz prostej i że fajniej się jeździ tymi wolniejszymi na tył (wyważenie). Ja bym brał tego z LFP pod kątem zrobienia z niego magazynu energii, ale i tak poczekam na rozwój sytuacji. I jest wystarczająco dynamiczny nawet jak dla posiadacza Tm3 LR oraz od czasu do czasu użytkownika M3P.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Jeżeli tak jak ja, masz jeszcze parę fajnych spalinowych na trasę, to bym się nie pchał w koszty i chronił swoje inwestycje, czyli został przy i3
ten scenariusz może po prostu napisać życie, zwłaszcza jak słusznie wspomniałeś o problemach na ładowarkach. nie będę sobie robił ciśnienia, bo czas podniety EV mam za sobą. ale jeżeli tylko sytuacja się poprawi tzn. spadek cen, jakieś super finansowanie, lub inne sprzyjające okoliczności to uparcie rozważę Y, nowy model 2 lub MG4. to są moi faworyci a na tą chwilę jestem zadowolonym użytkownikiem zarówno BEV jak ICE
 

Kriso

Posiadacz elektryka
Tak Was czytam tutaj i przyznam, że lekko mnie postraszyliście tym, że elektryki spędzają połowę czasu w serwisie.
Ja, odpukać. mam najechane 7000km na razie i żadnego problemu.
Myślę, że w pierwszym roku zrobię nim między 25-30tys. zobaczymy, jak się będzie sprawował.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
V
Ja, odpukać. mam najechane 7000km na razie i żadnego problemu.
Myślę, że w pierwszym roku zrobię nim między 25-30tys. zobaczymy, jak się będzie sprawował.
i tego się trzymajmy, z wielu źródeł płynie pozytywna informacja od użytkowników MG4 które początkowo trapiły choroby wieku dziecięcego. obecnie w większości użytkownicy są zadowoleni. dla przeciwwagi można poczytać pierwsze relacje użytkowników Tesli, to dopiero się działo!
 

cooler

Pionier e-mobilności
V

i tego się trzymajmy, z wielu źródeł płynie pozytywna informacja od użytkowników MG4 które początkowo trapiły choroby wieku dziecięcego. obecnie w większości użytkownicy są zadowoleni. dla przeciwwagi można poczytać pierwsze relacje użytkowników Tesli, to dopiero się działo!
Ja mam 2021 Tesle M3 LR z Freemont i przez 3 lata użytkowania były tylko chwilę że wszystko na raz działało poprawnie. Od 2 miesięcy jeżdżę z niedziałającą klapką ładowania, bo Tesla nie umie naprawić, te samochody to jest żart. Wydaje mi się że właściciele wszystkiego nie piszą bo się wstydzą że wtopili, ja nie mam żadnych zahamowań. Wszyscy mnie hejtują że ich Tesle działają bezproblemowo, a potem okazuje się że jeden z drugim co chwila restartują, coś nie działa ale im nie przeszkadza itp.
Po przejażdżce MG4 uważam że auto jest solidnie zmontowane, wyciszone oraz przemyślane. Test powyżej EV garage tylko to potwierdza.
 

MART MG4

Zadomawiam się
Ponieważ zima ma się ku końcowi, informacyjnie wrzucam aktualne średnie zużycie od momentu odebrania samochodu tzn. od 13.01. Dwie dłuższe trasy /w sumie ok. 500 km/ reszta ruch lokalny. Jazda w trybie NORMAL, AC ON w trybie ECO, ustawiona temperatura 21-23 stopnie.zima2024.jpg
 

kadmar

Nowy na Forum
Nie mam MG, ale chyba wiem o co pytasz. Jaką masz moc przyłączeniową w domu i jakie bezpieczniki?
Przepraszam za zwłokę, życie..;) Udało mi się ogarnąć temat. Dziękuję za gotowość do pomocy.

Wrażenia rewelacyjne. Co rano z uśmiechem wychodzę z domu do pracy, bo mam pokonać trasę do niej tym białym elektrykiem. Tak samo z powrotem. Jeżdżę płynniej, bo tego "uczy" silnik elektryczny io prawie nie używam hamulca (jeżdżę w standardowych ustawieniach - tryb normal, wysokie odzyskiwanie energii).
Osiągam zasięgi ok 300km bez trudu, w mieście "spalanie " około 13-14 kWh, w trasie ok 17. Oczywiscie każde gwałtowne przyspieszenie " psuje statystykę";)
Dynamika całkiem wystarczająca, nawet w trybie "normal", a przy ruszaniu spod świateł zupełnie naturalnie inne auta zostają z tyłu (większość ludzi jeździ w końcu "manualami").
Zgadzam się z innymi ,ze w mojej wersji brakuje przede wszystkim kamery cofania, a w każdej wersji światła na podsufitce w centralnej części dachu (z tyłu ciemno w nocy). Może po liftingu to zmienią.
Z łodzi dojechałem do Jaworzna na 20 procentach baterii jeszcze, ale potem auto "zostało stać" przez tydzień, bo nie mogłem sie zdecydować jaką kupić ładowarkę.
Ostatecznie kupiłem tą:
https://allegro.pl/oferta/ladowarka-new-zencar-7kw-t2-toyota-rav4-plug-in-13200561228
i jestem bardzo zadowolony. Jest jednofazowa, czyli wykorzystuję ją w pełni , bo auto też ma ładowanie tylko jednofazowe (to kolejna wada, ale da się z tym żyć). Ładowarka w ustawieniach ma kilka stopni natężenia prądu ładowania , co przekłada się na ilość KW na godzinę. Mam zabezpieczenie przedlicznikowe 25Aw instalacji domowej i kiedy ustawiłam 24A ładowania (co dawało komfortowe 6,6kW na godzinę) to wybiło bezpiecznik i przerwało ładowanie. Muszę ładować z niższym amperażem, co daje 4kW na godzinę- ładowanie trwa około 10 godzin (jest OK). gdyby ktoś pytał- mogę śmiało polecić tę ładowarkę ! Jeśli ktoś ma w domu gniazdo siły małe tzn 16A to musi jeszcze (ja tak musiałem ) dokupić porzejściówkę na duze gniazdo (bo taka jest wtyczka w tej ładowarce):
https://allegro.pl/oferta/adapter-redukcja-przejsciowka-16a-5p-na-32a-5p-9998654519
Również ją polecam - jest krótka i nie oddala wtyczki od ściany za bardzo.
Kupiłem komptet gumowych "dywaników ":
https://allegro.pl/oferta/3d-dywaniki-gumowe-mg-4-ev-od-2022-14350378048
https://allegro.pl/oferta/scoutt-mata-wklad-bagaznika-mg-4-od-2023-15015432001
Świetna jakość i super cena. Szkoda, że dywanik przed pasażerem nie ma mocowania na kołki jak przed kierowcą, bo często pasażerowie mi go wypychają ku przodowi (w Seacie Leonie były przy obu przednich fotelach), ale to szczegół.
Austriacy produkują przednie bagażniki dla "czwórki", a Chińczycy o dziwo jeszcze nie, więc czekam na coś tańszego, ale aż dziw ,że nie ma go w standardzie...
https://www.frunk.at/en/produkt/mg4-electric-frunk-set-kopie/
Trochę tańszy jest z Belgii:
https://www.evaccessoriesireland.com/pl/product-page/mg4-frunk-charging-cable-tray
choć bez zabezpieczenia "od góry".
Ja jestem bardzo zadowolony z auta. Planowałem swifta elegancję(w listopadzie promocje na niebieski 77 tysięcy, czyli niby 30 tys tańszy) , ale bardzo cieszę się że poczekałem do nowego roku i w ciemno kupiłem mg.
Pozdrawiam!
 
Top