MG4 XPower - ekscytująca codzienność chińczyka z brytyjskim rodowodem

nabrU

Moderator
No i gdzie to XPower jak kolega jeździ średnią poniżej 50km/h ZTCW? Stąd takie 'spalanie'. Było kupić zwykłego MG4 ;)
 

xplde

Fachowiec
No i gdzie to XPower jak kolega jeździ średnią poniżej 50km/h ZTCW? Stąd takie 'spalanie'. Było kupić zwykłego MG4 ;)
Na drogach publicznych nie ma miejsca na żarty. Pełno dzieci na przejściach, na tylnych kanapach Tesli i innych elektrowozów. Nie ukrywam, codziennie to walka wewnętrzna i ćwiczenie silnej woli. Samodyscyplina to podstawa. Niestety, wybór padł na X, bo był tańszy, a teraz człowiek musi się męczyć. Może masz rację, jeśli chodzi o takie auta, bo po przejrzeniu wpisów kolegów z Performance, szału nie ma.
 

nabrU

Moderator
Nie zrozum mnie źle. Nie namawiam Cię do szaleńczej jazdy tylko dlatego, że masz wersję XPower. Zwracam jedynie uwagę, że zdjęcia jakie pokazujesz sugerują raczej delikatną jazdę, a i dlatego pewnie dość oszczędne wyniki.

Może jakaś fotka trasy tak z 200km po autostradzie z autostradową prędkością, bo jestem ciekaw zużycia w takich warunkach?
 

cooler

Pionier e-mobilności
Też bym chętnie zobaczył wyniki z autostrady tak ze 100km z utrzymaniem 140km/h. Można by wtedy porównać do zużycia Tesli, którymi często tak latam. Niestety mało innych elektryków tak jeździ, co widać zresztą na trasie (a raczej nie widać żeby tak ktoś jeszcze jeździł BEV).
Jakbyś tak zrobił jeszcze taką trasę od 100% do 1-2% żeby ocenić zasięg autostradowy, to już było by super - byłbym osobiście wdzięczny bo MG4 bardzo mi się podoba, tyle że nawet w Tesli M3LR jest za mało zasięgu, więc ciężko zniósłbym ewentualny mocny downgrade...
 

xplde

Fachowiec
Nie namawiam Cię do szaleńczej jazdy tylko dlatego, że masz wersję XPower. Zwracam jedynie uwagę, że zdjęcia jakie pokazujesz sugerują raczej delikatną jazdę, a i dlatego pewnie dość oszczędne wyniki.
Tak wiem, napisałem to trochę z puszczeniem oczka. Prawdopodobnie w tytule wątku, słowo ekscytująca powinno być ujęte w cudzysłów.
Może jakaś fotka trasy tak z 200km po autostradzie z autostradową prędkością, bo jestem ciekaw zużycia w takich warunkach?
Fotek z tras nie mam, jedynie zamieściłem podsumowanie zimowe po prawie 4k km, gdzie o dziwo, może tego nie widać po średniej prędkości, kilka tras zrobiłem. Jak tylko będę miał okazję zrobić taki test to napiszę i zrobię fotki.
 

xplde

Fachowiec
Też bym chętnie zobaczył wyniki z autostrady tak ze 100km z utrzymaniem 140km/h. Można by wtedy porównać do zużycia Tesli, którymi często tak latam.
Bardzo fajny pomysł. Nie wiem jak liczy zużycie Tesla ale w MG za każdym razem, zliczanie startuje z maksymalnego tzn. 29 kWh i powoli schodzi do właściwej wartości. Nie wiem dlaczego taki algorytm zastosowano ale powoduje nerwowe obserwowanie zużycia. Duży wpływ ma rekuperacja.
Jakbyś tak zrobił jeszcze taką trasę od 100% do 1-2% żeby ocenić zasięg autostradowy, to już było by super - byłbym osobiście wdzięczny bo MG4 bardzo mi się podoba, tyle że nawet w Tesli M3LR jest za mało zasięgu, więc ciężko zniósłbym ewentualny mocny downgrade...
Sam jestem ciekawy, jednak nie wiem czy wytrzymam presję zejścia do 1%. Aż tak nie jestem wjeżdżony w ten samochód. Zresztą, co by nie pisać, prośba od legendy tego forum musi być spełniona. Dam radę!
Jeśli chodzi o zamianę Tesli na MG to nie mam zdania, ponieważ nigdy nie jeździłem Performance. Większość dałaby się poszatkować za Teslę Performance, więc w tym kontekście zmiana na MG może nie być właściwa. Możesz poczuć degradację, ponieważ jak napisałem wcześniej jest to Daily Fun Car, z naciskiem na D.
 

nabrU

Moderator
Nie wiem jak liczy zużycie Tesla ale w MG za każdym razem, zliczanie startuje z maksymalnego tzn. 29 kWh i powoli schodzi do właściwej wartości. Nie wiem dlaczego taki algorytm zastosowano ale powoduje nerwowe obserwowanie zużycia.

Ale to prawidłowe wskazanie, bo na początku masz zużycie pewnie właśnie ok. 30 kWh/100km (albo i większe) a dopiero później ono się normuje. Tak samo jest w Tesli: wyjeżdżasz spod domu zimnym samochodem (jeśli trzymasz na dworze to tym bardziej) i przez pierwsze kilka kilometrów wskazania nie sa za ciekawe ;)
 

xplde

Fachowiec
Na horyzoncie MG4 pojawił się pierwszy problem. Od pewnego czasu hamulce zaczęły wydawać głośny dźwięk piszczenia. Przednie tarcze wyglądają w porządku, jednak zaniepokoiły mnie tarcze tylne. Wydają się być zużyte w sposób nierównomierny – zauważyłem, że klocki hamulcowe stykają się tylko z częścią tarczy, najbliżej piasty. Załączam zdjęcie, aby udokumentować stan tarcz.


PXL_20250327_124810950.jpg
 

xplde

Fachowiec
Chat GPT podsuwa cztery rodzaje problemów.
Może to być spowodowane:

  1. Zapieczonymi prowadnicami zacisku – jeśli prowadnice są zabrudzone lub skorodowane, zacisk może nie pracować prawidłowo i nie dociskać klocków równomiernie.
  2. Zaciętym tłoczkiem zacisku – jeśli tłoczek nie cofa się poprawnie, może powodować nierównomierne zużycie tarczy.
  3. Nierówną powierzchnią tarczy – jeśli tarcza jest fabrycznie wadliwa lub krzywa, klocki mogą nie przylegać na całej szerokości.
  4. Problemem z układem hamulcowym (np. ręcznym) – jeśli hamulec ręczny działa na tylne koła i mechanizm nie odbija w pełni, może to powodować nadmierne tarcie w jednym miejscu.
 
Top