Model 3 performance właśnie dropnął

Bronek

Pionier e-mobilności
Nie wiem jak liczą ? . Mnie na Maturze z matmy ściągę porzucił nauczycel WFu

Miał okoliczniość z moją koleżnką z klasy . To musiał byc wdzięczny że nie byłem zazdrosny.
 

Michal

Moderator
Czy ktoś jest w stanie wytłumaczyć jak oni (Tesla) wyliczają moc tego auta, bo dla mnie to jest mocno niejasne.
Sumując max moc obu silników otrzymujemy 158 kW + 303kW = 461 kW czyli ca 626 KM. Z kolei limit mocy możliwej do oddania przez baterię to 415kW czyli ca 564 KM (mowa o "europejskiej" wersji z baterią LG). A wg będących w obiegu danych wersja europejska ma mieć 460 KM. Nie bardzo to rozumiem szczerze mówiąc, potrafi ktoś wyjaśnić ?
Oba silniki mają maksymalny moment obrotowy przy innych obrotach, co oznacza, że oba na raz nigdy nie generują maksymalnego. To też oznacza, że nie da się tego prosto sumować z poszczególnych silników.
 

pmlody

Pionier e-mobilności
W S3EY widać dostepną moc i poziom rekuperacji . Na ile to jest adekwatne .??
Moc to nie wiem, bo mi nigdy nie ograniczylo az tak, ale odzysk jak najbardziej, zmienia się razem z paskiem, jak jest zimna bateria i czuc roznice.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
W S3EY widać dostepną moc i poziom rekuperacji . Na ile to jest adekwatne .??
To jest szacowane, wiec jak wyświetla się max discharge 600kW to może dać np 630kW gdy sie zacznie brać energię, ale jako oszacowanie jest spoko. W Plaid jak sie zsumuje to wychodzi 1250 KM, Tesla reklamowała 1020KM(750kW) a bateria jest w stanie dać 760-765
  • Front: 314 kW (5D1)
  • Rear: 309 kW (5D2)
W tych szybich zazwyczaj ograniczeniem jest bateria. Oprócz tego że silniki sa różne i peak power mają na różnych predkościach to jeszcze przyczepność może nie pozwalać na użycie pełnej mocy, w danej sytuacji i lekki zapas pozwala dostosowac balans.
Ja mam mieć 1020KM. a w DR mam wpisane 623 kW.
Nie skumali że są 2 silniki z tyłu
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Mi to jest szczerze mówiąc obojętne ile on ma faktycznie tych KM, jeśli potrafi się rozpędzić do setki w te 3,x sek i jest zdecydowanie szybszy niż 201 km/h. Ale z czystej ciekawości chciałbym wiedzieć jak oni to liczą.
Tesla podaje czasy uwzględniając "rollout", czyli czas zaczyna być liczony po przejechaniu stopy, co przekłada się na około 0,5s.
 

danno

Nowy na Forum
Akumulator LG ma limit mocy 415 kW, który dzieli na 2 silniki. Panasonic 430 kW. Podobnie było z 3Perf. 2021-2023.
Największą zaletą nowego 3P jest tylny silnik 4D2... sprawia, że auto jest szybsze od 80-150km lepiej niż 3P 2023. 3P 2023 miał dostępną moc maksymalną przy 80km/h, po czym spadał. Maksymalna dostępna moc Nova 3P będzie wynosić 80-130 km/h. Jak oświadczył Tesla podczas prezentacji:
+22% continuous power
+32% peak power
+16% peak torque
 

Attachments

  • predikcia.jpeg
    predikcia.jpeg
    51,2 KB · Liczba wyświetleń: 50
Top