Model 3 performance właśnie dropnął

lvlthn

Pionier e-mobilności
Wydaje mi się, że gdyby ustawili rekuperację na 0, to tak szybko nie przegrzaliby akumulatora

W starej trójce był tryb "overclock compressor" zwiększający chłodzenie.

W track mode v3 tego brak :?
 

Łukasz

Zadomawiam się
Wiecie skąd taka duża różnica w zasięgu między hl LR a performance 629 vs 528? Jaka jest pojemność baterii w performance?


Drugie pytanie, czy performance ma zawieszenie pneumatyczne? Widziałem dyskusje że jest w jakiś sposób konfigurowalne ale czy to znaczy że może być bardziej komfortowe niż LR?

Dla kontekstu: jeżdżę modelem 3 LR 2022 (przebieg 53k km) I powoli się zastanawiam nad updejtem. Najbardziej mi brakuje ciszy, komfortu i czasem zasięgu. No i czasem większego kopa 😁😎
Budżetu na S niestety nie mam :(
 

cooler

Pionier e-mobilności
Wiecie skąd taka duża różnica w zasięgu między hl LR a performance 629 vs 528? Jaka jest pojemność baterii w performance?


Drugie pytanie, czy performance ma zawieszenie pneumatyczne? Widziałem dyskusje że jest w jakiś sposób konfigurowalne ale czy to znaczy że może być bardziej komfortowe niż LR?

Dla kontekstu: jeżdżę modelem 3 LR 2022 (przebieg 53k km) I powoli się zastanawiam nad updejtem. Najbardziej mi brakuje ciszy, komfortu i czasem zasięgu. No i czasem większego kopa 😁😎
Budżetu na S niestety nie mam :(
Pojemność podobna, ale dużo większe i szersze koła (bardzo dużo się traci zasięgu), aerodynamika skonfigurowana na chłodzenie a nie na zmniejszenie Cd, no i pewnie silniki mają największą wydajność przy innych prędkościach (przełożenie?), a na pewno są mocniejsze i lepiej chłodzone.
Co do zawieszenia to jest zwykłe, nie pneumatyczne, za to z regulowanym tłumieniem amortyzatorów. W trybie komfortowym jest podobnie do 3HL LR, czyli komfortowo, ale mniej buja niż w LR HL.
Jeżeli nie śmigasz tras tylko jeździsz dla fun'u to tylko 3P HL. Zwykłe zawieszenie w LR jest teraz nieprzystające do mocy, jest zbyt miękko - chociaż jeżeli szukasz komfortu a nie "chodzenia za ręką" to jest dla Ciebie.

Koledzy którzy już odebrali:
W końcu jak jest z przyspieszeniem? Jest 3.3s do 100km/h z miejsca czy nie? Ciekawostką w poprzednim Model 3 było to że powyżej 100km/h LR objeżdzał Model 3P, pewnie teraz już to poprawili?
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Koledzy którzy już odebrali:
W końcu jak jest z przyspieszeniem? Jest 3.3s do 100km/h z miejsca czy nie? Ciekawostką w poprzednim Model 3 było to że powyżej 100km/h LR objeżdzał Model 3P, pewnie teraz już to poprawili?
Realnie 3.4-3.5s do setki.

Ale za to ma większą elastyczność, teraz powyżej 100kmh objeżdża 99.99% aut.
Tylko potworki pokroju chipowany RS6 czy Plaid mają pierwszeństwo.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Ja nie mierzyłem, bo nawet nie mam czym specjalnie, więc subiektywne odczucia (to moja pierwsza Tesla, miałem tylko jazdy próbne poprzednią Performance i LR HL) :
- dla mnie samo zawieszenie i zmiany w wyglądzie auta byłyby już wystarczającym argumentem, żeby wybrać Performance zamiast LR czy SR
- przyspieszenie i elastyczność - dla mnie naprawdę imponujące - jeździłem do tej pory spalinowymi autami mającymi 300 + koni i wypadają bledziutko w porównaniu z Performance
- zasięg - jak robisz trasy powyżej 300 km tylko na wyjazdy wakacyjne i długoweekendowe, to naprawdę nie ma się co przejmować, że jest mniejszy od LR
- samochód daje (przynajmniej mi) niesamowity spokój podczas jazdy, świadomość, ze jest zawsze gotowy do natychmiastowego skoku do przodu jest baaardzo miła, jazda w miejskich korkach zrobiła się zdecydowanie mniej irytująca

Jedyne, co mnie na dzień dzisiejszy drażni to hałas opon powyżej 110 km/h.

Ale jak już napisał jeden z kolegów przejedź sie testowo LR i Performance, sam ocenisz które zawieszenie pasuje Ci bardziej.
 
Last edited:

TomRS

Pionier e-mobilności
Wiem, że mamy środek lata, ale zastanawialiście się już nad zimówkami do nowego Performance ? Ja z racji tego, że jeżdżę na deskę w Dolomity raczej nie zaryzykuję wielosezonówek, tylko złożę sobie drugi komplet kół z zimówkam. Na na oponę w zasadzie jestem zdecydowany Blizzak LM005 i chyba przejdę na 19 calowe felgi (a może 18 ?) Macie jakieś typy ? Chyba wskazane jest mimo wszystko zostać przy mieszanej szerokości ogumienia ?
 
Top