Model Y - 3 dzieci

ypl

Pionier e-mobilności
Też na to patrzyłem do mojej TM3. Najbardziej by mi zależało na możliwości włączania podgrzewana tylnej kanapy bezpośrednio przez pasażerów z tyłu. Ostatecznie porzuciłem pomysł i zostałem przy uchwytach na tablet.
Ja zamówię w tym tygodniu ten ekran tylko nie wiem jaki pin connector czy 20 pin czy 26 pin.
 

mike_s

Nowy na Forum
Witam,

To będzie mój pierwszy post na tym forum ale gdzieś trzeba zacząć :)
Podobny dylemat, 14, 12 i 8 z tym ze jedynie najmłodsza potrzebuje jeszcze fotelika. Po jeździe próbnej z jednym fotelikiem wydaje się być OK ale wiadomo ciężko ocenić na dłuższą metę przy dłuższych podróżach.

Czy ktoś z was testował w ten sam sposób Ioniq 5 czy EV6. Planowana przesiadka z Q7.
X byłby idealny ale trochę nie w budżecie.
 

itguy

Posiadacz elektryka
Witam,

To będzie mój pierwszy post na tym forum ale gdzieś trzeba zacząć :)
Podobny dylemat, 14, 12 i 8 z tym ze jedynie najmłodsza potrzebuje jeszcze fotelika. Po jeździe próbnej z jednym fotelikiem wydaje się być OK ale wiadomo ciężko ocenić na dłuższą metę przy dłuższych podróżach.

Czy ktoś z was testował w ten sam sposób Ioniq 5 czy EV6. Planowana przesiadka z Q7.
X byłby idealny ale trochę nie w budżecie.
dwa wymienione przez ciebie auta mają mniejszy bagażnik, ja je przez to odrzuciłem. Nie wiem jak Ioniq ale Ev6 ma też mniej miejsca na szerokość na tylnej kanapie. Niewiele bo jak dobrze pamiętam to 6cm ale zawsze.
 

Michał z Krakowa

Zadomawiam się
dwa wymienione przez ciebie auta mają mniejszy bagażnik, ja je przez to odrzuciłem. Nie wiem jak Ioniq ale Ev6 ma też mniej miejsca na szerokość na tylnej kanapie. Niewiele bo jak dobrze pamiętam to 6cm ale zawsze.
Ja jeżdżę jeszcze Toyotą Verso (14,13 i 4 lata), i chyba tylko TMY była jedyną opcją (też jeden fotelik). Miałem wcześniej rezerwację na Skodę Enya, ale za długo trzeba było czekać, no i Tesla z promocjami wskoczyła. Ale tylnią kanapa jest prawie taka sama w TMY i Enyaq'u.
 

itguy

Posiadacz elektryka
Witam,

To będzie mój pierwszy post na tym forum ale gdzieś trzeba zacząć :)
Podobny dylemat, 14, 12 i 8 z tym ze jedynie najmłodsza potrzebuje jeszcze fotelika. Po jeździe próbnej z jednym fotelikiem wydaje się być OK ale wiadomo ciężko ocenić na dłuższą metę przy dłuższych podróżach.

Czy ktoś z was testował w ten sam sposób Ioniq 5 czy EV6. Planowana przesiadka z Q7.
X byłby idealny ale trochę nie w budżecie.
zobacz sobie to:
https://elektrowoz.pl/testy/tesla-m...nika-idzcie-koniecznie-i-zobaczcie-wideo-360/ w opisie są w miarę dokładne pomiary.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Witam,

To będzie mój pierwszy post na tym forum ale gdzieś trzeba zacząć :)
Podobny dylemat, 14, 12 i 8 z tym ze jedynie najmłodsza potrzebuje jeszcze fotelika. Po jeździe próbnej z jednym fotelikiem wydaje się być OK ale wiadomo ciężko ocenić na dłuższą metę przy dłuższych podróżach.

Czy ktoś z was testował w ten sam sposób Ioniq 5 czy EV6. Planowana przesiadka z Q7.
X byłby idealny ale trochę nie w budżecie.
Szerokość kanapy może być w Q7 większa, ale ja nie mierzyłem nic centymetrem, po prostu posadziłem ekipę i zapytałem czy im wygodniej niż w piątce. Głównie chodzi o to, że nie ma tunelu i wrażenie jest, że jest dużo więcej miejsca z tyłu, u nas zawsze jest walka kto ma siedzieć przy oknie, a kto na środku na tunelu.
 

mike_s

Nowy na Forum
Dzięki za szybkie odpowiedzi :)

Dużym plusem przy wyborze tego auta było to ze Q7 ma 3 niezależne fotele z IsoFix każdy. Nawet przedni pasażera tez ma takie mocowanie. Na szerokość jest 130cm ale właśnie ze nie jest to kanapa to zmienia wiele, najmłodsza siedzi na środkowym w foteliku, nogi ma wyżej wiec tunel nie przeszkadza.

Wracając do tematu ;)
Bagażnik i dodatkowe schowki ciężko przebić w MY.
Kurę brałem pod uwagę ale małżonka nawet nie chciała oglądać plus czas oczekiwania.
Na e-trona dostałem dobra ofertę ale zasięg, bagażnik bez szalu, do tego coroczna płatna wizyta w serwisie ? :)
ID Buzz fajny, nie trzeba walczyć z wymiarami w drugim rzędzie, z ta podwójną podłogą myślę ze fajna opcja w zimę, narty powinny wejść i nie trzeba żadnego boxa wrzucać, cargo ma zacne. Ale znowu z obecna bateria zasięg na autostradzie slaby, do tego 12 miesiecy oczekiwania.
MY miałem już zamawiać pod koniec stycznia ale zacząłem zagłębiać się w temat, usuniecie USS i to cale spekulacje z HW4 i ciężko podjąć decyzje. Cały czas walczę z myślami.
A takim mały OT, śmieje się do małżonki ze tylna kanapę powinni projektować ojcowie lub matki z 3 dzieci bo nawet w takim X5 trzeba kombinować by wsadzić foteliki przy modelu 2+3 :) Zona ma XC40 i tam kanapa ma 120cm ale jest tak podzielona ze nie ma problemu z posadzeniem na niej 3x nastolatków, zapinaniem pasów, pomijając kwestie tunelu maja tam całkiem dużo przestrzeni.
Trochę się rozpisałem :D

Jutro coś powinniśmy wiedzieć w sprawie EV9 ale podejrzewam ze cena bardziej zbliżona do Polestar 3, pewnie długi czas oczekiwania, co do zasięgu tez pewnie nie będzie szału. W obecnym momencie coś od reki, cena i parametry ciężkie do przebicia, widać to po danych sprzedaży 3 czy Y. 🤔
 

itguy

Posiadacz elektryka
Dzięki za szybkie odpowiedzi :)

Dużym plusem przy wyborze tego auta było to ze Q7 ma 3 niezależne fotele z IsoFix każdy. Nawet przedni pasażera tez ma takie mocowanie. Na szerokość jest 130cm ale właśnie ze nie jest to kanapa to zmienia wiele, najmłodsza siedzi na środkowym w foteliku, nogi ma wyżej wiec tunel nie przeszkadza.

Wracając do tematu ;)
Bagażnik i dodatkowe schowki ciężko przebić w MY.
Kurę brałem pod uwagę ale małżonka nawet nie chciała oglądać plus czas oczekiwania.
Na e-trona dostałem dobra ofertę ale zasięg, bagażnik bez szalu, do tego coroczna płatna wizyta w serwisie ? :)
ID Buzz fajny, nie trzeba walczyć z wymiarami w drugim rzędzie, z ta podwójną podłogą myślę ze fajna opcja w zimę, narty powinny wejść i nie trzeba żadnego boxa wrzucać, cargo ma zacne. Ale znowu z obecna bateria zasięg na autostradzie slaby, do tego 12 miesiecy oczekiwania.
MY miałem już zamawiać pod koniec stycznia ale zacząłem zagłębiać się w temat, usuniecie USS i to cale spekulacje z HW4 i ciężko podjąć decyzje. Cały czas walczę z myślami.
A takim mały OT, śmieje się do małżonki ze tylna kanapę powinni projektować ojcowie lub matki z 3 dzieci bo nawet w takim X5 trzeba kombinować by wsadzić foteliki przy modelu 2+3 :) Zona ma XC40 i tam kanapa ma 120cm ale jest tak podzielona ze nie ma problemu z posadzeniem na niej 3x nastolatków, zapinaniem pasów, pomijając kwestie tunelu maja tam całkiem dużo przestrzeni.
Trochę się rozpisałem :D

Jutro coś powinniśmy wiedzieć w sprawie EV9 ale podejrzewam ze cena bardziej zbliżona do Polestar 3, pewnie długi czas oczekiwania, co do zasięgu tez pewnie nie będzie szału. W obecnym momencie coś od reki, cena i parametry ciężkie do przebicia, widać to po danych sprzedaży 3 czy Y. 🤔
tak, sam nad tym trochę główkowałem i Y jest cieżki do przebicia, taki złoty środek w praktycznie każdym aspekcie
 

Belkot

Posiadacz elektryka
Dzięki za szybkie odpowiedzi :)

Dużym plusem przy wyborze tego auta było to ze Q7 ma 3 niezależne fotele z IsoFix każdy. Nawet przedni pasażera tez ma takie mocowanie. Na szerokość jest 130cm ale właśnie ze nie jest to kanapa to zmienia wiele, najmłodsza siedzi na środkowym w foteliku, nogi ma wyżej wiec tunel nie przeszkadza.

Wracając do tematu ;)
Bagażnik i dodatkowe schowki ciężko przebić w MY.
Kurę brałem pod uwagę ale małżonka nawet nie chciała oglądać plus czas oczekiwania.
Na e-trona dostałem dobra ofertę ale zasięg, bagażnik bez szalu, do tego coroczna płatna wizyta w serwisie ? :)
ID Buzz fajny, nie trzeba walczyć z wymiarami w drugim rzędzie, z ta podwójną podłogą myślę ze fajna opcja w zimę, narty powinny wejść i nie trzeba żadnego boxa wrzucać, cargo ma zacne. Ale znowu z obecna bateria zasięg na autostradzie slaby, do tego 12 miesiecy oczekiwania.
MY miałem już zamawiać pod koniec stycznia ale zacząłem zagłębiać się w temat, usuniecie USS i to cale spekulacje z HW4 i ciężko podjąć decyzje. Cały czas walczę z myślami.
A takim mały OT, śmieje się do małżonki ze tylna kanapę powinni projektować ojcowie lub matki z 3 dzieci bo nawet w takim X5 trzeba kombinować by wsadzić foteliki przy modelu 2+3 :) Zona ma XC40 i tam kanapa ma 120cm ale jest tak podzielona ze nie ma problemu z posadzeniem na niej 3x nastolatków, zapinaniem pasów, pomijając kwestie tunelu maja tam całkiem dużo przestrzeni.
Trochę się rozpisałem :D

Jutro coś powinniśmy wiedzieć w sprawie EV9 ale podejrzewam ze cena bardziej zbliżona do Polestar 3, pewnie długi czas oczekiwania, co do zasięgu tez pewnie nie będzie szału. W obecnym momencie coś od reki, cena i parametry ciężkie do przebicia, widać to po danych sprzedaży 3 czy Y. 🤔
Kazde normalne auto nawet duze projektowane jest z tylu na 2 osoby z wygodnym podłokietnikiem. Po prostu standrad rodziny to 2+1 lub 2+2. Dla trójki dzieci tylko auto z 3 rzedami siedzien. NIe ma wtedy zadnych kompromisów. WIem bo mam 3 dzieci. Auto jeszcze ICE.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
@mike_s Ja mam Tourana 7os i Y. W Y jak już pisałem że piąte miejsce jest nieuzyteczne, da sie wsadzić 5 ale to jest męczarnia, jak foteliki to musza byc specjalnie dobrane itp. Ja do tej pory miałem piątek do wożenia a teraz wiekszyłem do 6 i cały czas szukam czegoś elektrycznego czym da sie wozić wygodnie całą rodzine i mam taka listę:
Model X (brak kierunkowskazów i skrzydła zbyt ekstrawaganckie, cena z wielkim bólem do przełkniecia)
VW ID Buzz (wersja długa LWB i GTX 4x4, pewnie z 2 lata czekania)
Kia EV9 (dziś zobaczymy co dalej, ale wyglada obiecująco)
Nio ES8 (brak polskiej dystrybucji)
Rivian R1S (brak polskiej dystrybucji)

Ogólnie jak często chcemy jeżdzić w 5 to kazdy pasażer powinien mieć normalny fotel a nie jakiś mały wypełniacz pomiedzy dwoma fotelami:)
 
Top