Gurumotive

Fachowiec
Cześć i czołem!

Jak sfinansować samochód elektryczny w programie mój elektryk?
Sprytnie. Podzielę się z Wami moimi przemyśleniami.

Czy wiadomo już coś o dopłatach do leasingów?
Oprócz zapewnień Ar**la, nie wiadomo nic.

Jaki leasing samochodu elektrycznego jest najtańszy?
Najniższą sumę opłat komunikuje Santandr Konsumencki Multiwypożyczalniowy.

Czy to znaczy, że parafabryczna propozycja Tesli, to najlepsza oferta?
Nie, to znaczy, że jest to najtańsza oferta. Ma zasadniczo dwie wady.

Najtańszy leasing Tesla:
Jeśli leasing kosztuje 101%, to wiedz, że jest subsydiowany, albo przez producenta samochodu, albo przez Europejski Bank Inwestycyjny.
W przypadku Tesli, oraz SCM, podejrzewam że jest to EBI. Program "mój elektryk" nie dopłaca do kontraktów, które korzystają z innej dotacji:

Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.09.10.png
Czy leasing na 101% kosztuje 101%?
Nigdy w życiu. Obligatoryjnie należy dokupić polisę GAP. Koszt polisy GAP to 0.1% wartości pojazdu miesięcznie.
Czyli przy 48 miesiącach, wychodzi 4.8% ukrytego kosztu. To 2 razy tyle, ile cena "na wolnym rynku".
Suma ubezpiezpieczenia to w SCM 35 000zł. Norma rynkowa to 100 000- 150 000zł SU.

Czyli z leasingu 101% robi się 106.5%, oraz rezygnacja z dotacji 27 000zł.
Realnie wychodzi jakieś 115-120,5%, zależnie od wartości auta.
Ale czy zakres oferty jest przeciętny?Jest nieprzeciętny. Dwa razy sprawdziłem, bo niedowierzałem.
Zarówno OWU GAP od handlowca, jak i OWU GAP na stronie www finansującego, mówi jasno:
owu.png

Obowiązkowe ubezpieczenie, w Leasingu nomen-omen Tesli, ma wyłączenie na pojazdy "z silnikami elektrycznymi".
Pomijam kwestę tego, że każdy samochód ma silnik elektryczny, np. do regulacji lusterek.
TU mogłoby to poddać pod dyskusję, ten punkt przy wypłacie świadczenia, dla ICE :D

Załóżmy, że taki nieprecyzyjny zapis, odnosi się do jedynie jednostki napędowej pojazdu.
Bez kitu. Kupujesz Teslę, idziesz po leasing fabryczny, musisz wykupić GAP. Rozbijasz auto, albo ktoś Ci je zawija spod domu.
Masz do zwrotu zobowiązanie z tyt. leasingu, oraz 27 000 zł dopłaty. I okazuje się, że nie masz GAPa.
To coś dużo gorszego niż koszt ukryty. To sytuacja, w której jesteś bez polisy, myśląc, że ją masz.

Czy to wypadek przy pracy, czy metoda działania tego finansującego?
Zacytuję sam siebie, jak Waldemar Łysiak, ale nikt inny w PL tego nie opisał:
#Ford, #Tesla, #Renault oraz #MG, wraz z #SantanderConsumerMultirent oferowali w Norwegii leasingi ze stałą stopą procentową. Ale wraz z podwyżką stóp procentowych, raty podrożały.

W Polsce decydując się na leasing, UOKiK ma Cię w dupie, bo jesteś prywaciarzem, który z założenia zna się na wszystkich haczykach w leasingach.

Dlatego firmy leasingowe pozwalają sobie na wiele, oraz nie wprowadzają oferty dla konsumentów. W Polsce 0.7% umów leasingowych jest zawieranych z osobami fizycznymi.

A w Norwegii?

"- Naszym zdaniem wszystkie przykłady, które znalazłeś, obiecują stałą stopę procentową przez pierwsze trzy lata. Jeśli w rzeczywistości nie ma stałej stopy procentowej, marketing wprowadza w błąd i jest zabroniony przez ustawę o marketingu" pisze w e-mailu Tonje H. Drevland, kierownik działu w dziale nadzoru.

Bardzo rzadko Norweska Agencja ds. Konsumentów reaguje tak silnie na doniesienia medialne.

"- Jeśli klienci w tych przypadkach nie otrzymali stałej stopy procentowej, jak obiecano w marketingu, to oczywiście jest to kwestia wabików marketingowych z naruszeniem ustawy o marketingu, pisze Drevland."
Tutaj macie link do oryginału: https://motor.no/aktuelt/forbrukertilsynet-stempler-bilreklamer-som-ulovlige/210129

IMO Tesla jest pijana, lub niespełna rozumu, promując taki produkt finansowy.
Ale nie jest to zaskoczeniem, dla kogoś, kto zna ich jakość obsługi klienta, oraz "proces sprzedaży".

To może wynajem długoterminowy firmy A**al?
Wynajem długoterminowy, oferowany przez francuskie/ holenderskie firmy CFM, nie spełnia wymogów programu mój elektryk. Powodów jest kilka:

1. CFMowa umowa najmu nie przewiduje stosowania opłaty wstępnej, lecz co najwyżej kaucje.
Zgodnie z Programem dotacja pokrywa całość lub część opłaty wstępnej i opłatę transferową. Jeżeli w
przypadku najmu długoterminowego nie ma opłaty wstępnej, dotacja nie przysługuje.
https://www.bosbank.pl/__data/assets/pdf_file/0010/40312/Moj-elektryk-pytania-i-odpowiedzi-stan-na-22-10-2021.pdf

2. Wykup w firmach CFM jest kalkulowany wraz z końcem umowy, zgodnie z rynkową wartością auta**
"Możliwe są dopłaty do rat leasingu lub innych opłat ustalanych w umowach leasingu finansowego lub operacyjnego w rozumieniu przepisów art. 23a pkt 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych i art. 17a pkt 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych."
(Źródło: Mój elektryk gov)

Nie spełnia więc on wymagań regulaminu projektu mój elektryk, ponieważ nie jest to leasing operacyjny: definicja leasingu operacyjnego.

3. Tym samym, beneficjentem programu przestają być użytkownicy, a stają się nimi podmioty finansujące.
Uczulam, aby w przypadku EV brać pod uwagę wartość wykupu pojazdu, ponieważ dotacje mogą się kiedyś skończyć,
a samochody kupione dzisiaj z subwencją, oraz spłacane przez kilka lat, mogą być dla Ciebie atrakcyjne pod kątem wykupu.

Twoja dotacja zostaje w tym wypadku skonsumowana przez francuskie korpo. 👍
 

Attachments

  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    929,5 KB · Liczba wyświetleń: 11
  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    1,4 MB · Liczba wyświetleń: 9
Last edited:

Gurumotive

Fachowiec
Jak powinna wyglądać oferta leasingu dla Tesli?
Tak wygląda poprawna oferta leasingu operacyjnego na Teslę Model 3 SR (jeszcze w starej cenie).
Samochód spłacany przez 2 lata, mógłby być gotów do wykupienia przez Ciebie za 130 000zł brutto.

1636234201-71884-tesla-prezka-1pdf.png


Czy ta oferta istnieje?
Nie. To moja radosna twórczość. Nikt nie chce się dzisiaj podjąć wdrożenia takiego produktu finansowego.
Cena Tesli dzisiaj jest już 20 000 wyższa. Ciekawe jakie ceny będzie osiągać za 3 lata 🤔
IMO warto mieć możliwość pierwokupu w dobrej cenie.

A masz jakąś ofertę leasingu na EV, która istnieje?
W przeciwieństwie do Ar**la, nie będę Wam opowiadał, że mam, bo nikt jej nie ma.
Nie ma, bo nie istnieją jeszcze dopłaty. Tym nie mniej, wiem jaka oferta będzie realna, jak tylko wejdą dopłaty.

Jaki bank/ leasing zaoferuje takie finansowanie?
Możesz poprosić o taką ofertę w każdej firmie leasingowej.
Poniżej opisany schemat uda Ci się zrealizować niezależnie od tego, która firma leasingowa będzie obsługiwać dopłaty do programu.
Różnica może być w sumie opłat, przyznawalności zgody bez wpłaty, w wysokości wykupu, oraz w jakości obsługi. Oraz w zakresie GAP :D

Przykładowa kalkulacja leasingu, na przykładzie Tesli Model 3 LR, za 244 900zł brutto:
1636223469-293464-zrzut-ekranu-2021-11-6-o-133241-1.png


Niska opłata wstępna.
27 000 zł dotacji pokrywa opłatę wstępną.
Jeśli analityk nie zarząda większej wpłaty, to nie ma sensu angażować własnego kapitału.
Niska Rata
Dążymy do jak najniższych kosztów bieżących.
Umowa na 60 miesięcy.
Taki okres pozwala na osiągnięcie najniższej raty,
Obowiązkowy wykup pojazdu, w 60 miesiącu, za:
30% wartości fakturowej, czyli 59 750 zł netto/ 73 500 zł brutto

Oferta powinna mieć skorelowaną spłatę, do utraty wartości pojazdu.
Jak najmniejsza powinna być wpłata (najlepiej 27 000zł brutto, które jest dopłatą z programu “mój elektryk” dla firm), jak najniższe powinny być raty, a obowiązkowy wykup powinien być maksymalnie wysoki, jednak nie wyższy niż wartość rynkowa pojazdu, na końcu finansowania.

Masz możliwość wcześniejszego wykupu pojazdu w:
24 miesiącu, za ca. 140 000zł netto/ 172 500zł brutto,
36 miesiącu, za ca. 115 000zł netto/ 141 500zł brutto,
48 miesiącu, za ca. 90 000zł netto/ 110 500zł brutto,

W świetle zmian podatkowych, nie należy nadpłacać kapitału na początku umowy.
Po dwóch latach możesz podjąć decyzję o dalszym biegu umowy.

Dwa lata to minimalny okres, użytkowania samochodu w programie “mój elektryk”, następnie możesz:
  • wykupić pojazd celem odsprzedaży
  • wykupić, aby użytkować go dalej
  • zmienić harmonogram, nadpłacając kapitał, lub zmieniając okres finansowania,
  • nie zmieniać nic, oraz kontynuować umowę na dotychczasowych warunkach
  • zrobić cesję leasingu, nie mając potrzeby odzyskania wpłaconego kapitału
Brak limitu przebiegu - samochód należy na końcu wykupić, dzięki temu umowa nie posiada limitu kilometrów.
Wiąże Cię jedynie ew. minimalny przebieg, zadeklarowany w programie “mój elektryk”.

Ubezpieczenie komunikacyjne należy zawrzeć od wartości:
  • brutto, jeśli nie jesteś płatnikiem VAT
  • netto+ 50% VAT, jeśli jesteś płatnikiem VAT, a samochód użytkujesz w sposób mieszany
    (nie prowadzisz ewidencji przebiegu)
  • netto, jeśli prowadzisz ewidencję przebiegu, oraz odliczasz cały VAT.
Polisa AC/OC powinna mieć:
Utrzymaną sumę ubezpieczenia,
z momentu zakupu pojazdu. Najlepiej, jeśli polisa będzie wieloletnia, a utrzymanie sumy ubezpieczenia, z momentu zakupu, będzie obowiązowyało przez cały, wieloletni okres ubezpieczenia.
Zniesiony udział własny w szkodzie, tak abyś nie dopłacał do zgłaszanej szkody z AC.
Możesz także pomyśleć o “ochronie zniżek”, tak abyś szkody mógł zgłaszać bez stresu o wzrost składki.

Ubezpieczenie GAP
Pamiętaj, że GAP to nazwa rodzaju ubezpieczeń. Ich zakres potrafi być bardzo różny.
Często GAP jest sprzedawany, jako produkt komplementarny (koszt ukryty) leasingu, a same polisy kompletnie Cię nie chronią. Dokładnie przeanalizuj OWU, zanim wydasz pieniądze na polisę GAP. W innym wypadku, oprócz niepotrzebnego wydatku, może okazać się, że Twój samochód nie jest w ogóle chroniony.

Oczywiście, należy odpowiednio wybrać samochód, bo bierzesz odpowiedzialność za jego zbycie.
Szczególnie polecam zakup Tesli, w wersji podstawowej, lub Long Range.
Samochody tańsze, też można w ten sposób bezpiecznie finansować, ponieważ wsparcie jest kwotowe.
Im tańszy samochód, tym procentowo dopłata jest większa. Minimalna pojemność baterii to 50kwh.
Kupno przepłaconej konstrukcji, lub auta niszowego, o niskim zasięgu, to ryzyko trudnej zbywalności pojazdu.

Wybierając firmę leasingową, zwróć uwagę na jakość obsługi sprzedażowej.
Dzisiaj handlowiec jest odpowiedzialny jedynie za finansowanie. Mimo tego, niektórzy przedstawiciele działają opieszale, co utrudnia gładki zakup. W programie “mój elektryk”, będą oni mieli dodatkowe obowiązki, związane z pozyskaniem dofinansowania. To w dużej mierze, od doradcy zależy, czy Twoja dotacja zostanie pozyskana szybko, sprawnie, oraz bez nieprzewidzianych problemów.

Umowa leasingowa trwa kilka lat.
Jedne firmy podchodzą do obsługi posprzedażowej sprawnie, a inne robią problemy z byle błahostek. W jednej firmie bez problemu załatwisz cesję, zmianę harmonogramu, czy wznowienie polisy. W innych firmach np. cesja jest nie do przejścia, a kiedy finansujący popełni błąd (np. nie dostarczając Ci faktury), to Ty jesteś obciążany opłatami dodatkowymi. Nie ma zmiłuj. Pomocne mogą być opinie o leasingach, które znajdziesz w sieci, lub u nas na fb.

Tabela opłat i prowizji.
Zwróć uwagę na stawki wynikające z TOiP. Koszt poszczególnych usług, potrafi różnić się kilkukrotnie. Np. w jednej firmie cesja to 500zł, a w innej 5% wartości pojazdu.
 
Last edited:

Gurumotive

Fachowiec
Leasing nowe zasady 2022 (Polski Ład)
Jakie zmiany czekają branżę leasingową wraz z 01.2022?

Leasing, wykup na osobę fizyczną.
Dotychczasowe przepisy pozwalały na wyłączanie z przychodów kwot uzyskanych ze zbycia składników majątku po upływie sześciu miesięcy od wykupu, po zakończeniu umowy leasingu.

Natomiast zgodnie z procedowaną ustawą, okres ten zostanie znacząco, bo aż dwunastokrotnie, wydłużony.
Tym samym sprzedaż bez podatku dochodowego po wykupie z leasingu będzie możliwa dopiero po 5 latach od zakończenia umowy leasingu.
Przez ten okres samochód nie jest wprowadzony jako środek trwały w firmie, więc nie można na niego rozliczać wydatków eksploatacyjnych.

Od wpłaty i od rat odliczasz 50% VAT.
Jeśli nie będziesz prowadził ewidencji kilometrów, to odliczasz 50% VATu, od rat, oraz wpłaty.

Od zysku ze sprzedaży pojazdu, płacisz 100% VAT.
Czyli od różnicy między wartością wykupową z leasingu, a wartością odsprzedaży kolejnemu klientowi, odprowadzasz 100% VAT. Mimo, że na poczet kosztów zaliczyłeś jedynie 50% VATu. Zysk ze sprzedaży pojazdu, to w rzeczywistości 11.5% ukrytego kosztu.

Limit odliczeń kosztów, to 150 000 zł dla pojazdu spalinowego, oraz 225 000 zł dla pojazdu elektrycznego.
Od 2026 roku limit odliczeń dla pojazdów benzynowych zmniejszy się do 100 000 zł dla samochodów emitujących powyżej 50g CO2.

Co istotne, przepisy mają obowiązywać także względem umów już zawartych, które skończą się po 1 stycznia 2022 r.

Jak pozyskać dopłatę do leasingu dla firm w programie mój elektryk?​

Zarówno za pozyskanie zgody leasingowej, jak i za złożenie wniosku o dopłatę z programu mój elektryk do NFOŚiGW, odpowiada firma leasingowa.
W praktyce oznacza to, że decydując się na leasing, jednocześnie składasz wniosek leasingowy, oraz wniosek o dopłatę. Za cały proces odpowiada przedstawiciel leasingu.

Uważaj na nieuczciwych doradców leasingowych!

Do tej pory, składając wniosek leasingowy, nie byłeś zobowiązany do zakupu auta u danego sprzedawcy.
W przypadku programu “mój elektryk”, jednoczesne pozyskiwanie zgody finansowej, oraz złożenie wniosku o dotację, przywiązuje Cię do jednego doradcy. Sprzedawca może pozyskać od Ciebie wniosek o dotację, a potem “mając Cię w garści”, wciskać Ci drożyznę.

Zanim zdecydujesz się zawnioskować, dopilnuj, aby na Twoim mailu znalazła się kompletna, oraz wiążąca oferta.

Checklista:
  1. Specyfikacja oferowanego pojazdu
  2. Oferta leasingu
  3. Draft umowy leasingowej
  4. OWL (ogólne warunki leasingu)
  5. TOIP (tabela opłat)
  6. OWU AC/ GAP (warunki ubezpieczenia AC/ GAP)
  7. Oferta polisy AC wraz z rozpisanym zakresem ubezpieczenia (żeby zobaczyć jaki to pakiet, czy liczony od netto itd.)
Jeśli nie dopilnujesz tego, aby mieć na mailu kompletną ofertą, może się zdarzyć że po złożeniu wniosku, sprzedawca zacznie kombinować, np. zwiększając cenę pojazdu, lub może okazać się, że odbierany samochód nie będzie zgodny z pierwotnymi ustaleniami.

Jeśli masz wątpliwości co do oferty, skonsultuj ją na naszej grupie.

Mój elektryk: Leasing konsumencki​

Co do zasady, produkty finansowe dla osób prywatnych, to w Polsce 0.7% rocznej sprzedaży leasingów.
99.3% podpisanych umów, to leasingi, głównie operacyjne, dla klientów firmowych.

Dlaczego nie ma leasingów konsumenckich na Polskim rynku?
  • Bo takie umowy podlegają kontroli UOKiK
  • Bo są kosztowne we wdrożeniu
  • Bo klienci prywatni są bardziej ryzykowni pod kątem niewypłacalności
W przypadku programu “mój elektryk”, za niewypłacalność klienta odpowiadają firmy leasingowe, które zobowiązane są zwrócić dotację, jeśli klient przestanie spłacać samochód. Jeśli więc, leasingodawcy nie chcą podjąć się takiego finansowania w przypadku “normalnej” sprzedaży samochodów nowych, to nie ma żadnych przesłanek, by wdrażali na rynek produkt obarczony znacznie większym ryzykiem.

Nie spodziewam się wprowadzenia na Polski rynek Leasingu Konsumenckiego, z dopłatą w programie “mój elektryk”.

Klienci prywatni powinni kierować się w stronę kredytów. Kredyty z wysokim wykupem, na samochody nowe, oferuje w Polsce głównie Volkswagen Financial Services. Oczywiście mogę być w błędzie, i ktoś się odważy wdrożyć taki produkt (np. BMW FS).
 

Gurumotive

Fachowiec

Ile kosztuje samochód elektryczny w leasingu? Kalkulator TCO.​

Testy samochodów elektrycznych, zazwyczaj kończą się stwierdzeniem: “ najpoważniejszą barierą związaną z zakupem auta elektrycznego jest po prostu jego koszt. To zazwyczaj około od 20% do 30% wyższy koszt niż podstawowej wersji spalinowej”.

Powyższa kalkulacja pokazuje, że próg wejścia nie stanowi bariery zakupowej.

Jak powinien wyglądać więc kalkulator opłacalności samochodu elektrycznego?
Poprawna analiza kosztów jazdy na prąd, wygląda dokładnie tak samo, jak każdego innego samochodu.
Samochód kosztuje tyle, ile na niego wydasz od momentu zakupu, do momentu sprzedaży.
To nie rabat dealerski, cena zakupu, czy koszt leasingu jest kluczowy.
Należy podsumować wszystkie koszty, a następnie podzielić je przez okres użytkowania, aby otrzymać cenę użytkowania samochodu w firmie.

Jak długo planujesz jeździć?
Tutaj pojawia się największa niewiadoma. Trudno dzisiaj oszacować, jak długo będziesz użytkować samochód.
Dlatego należy skupić się, na jak najmniejszym angażowaniu kapitału, tak aby jak najmniej na niego wydać w początkowej fazie użytkowania (w przypadku “ME”, przez pierwsze dwa lata).

Największą zaletą finansowania z wysokim wykupem/ najmu długoterminowego, jest elastyczność, czyli możliwość:
- łatwego zbycia auta, bez straty
- korzystnego pierwokupu
- braku ograniczeń przebiegu

TCO samochodu elektrycznego:

TCO, czyli Total Cost of Ownership, “jest to całkowity koszt pozyskania, instalowania, użytkowania, utrzymywania i w końcu pozbycia się aktywów w firmie na przestrzeni określonego czasu.”. Składne TCO, to:

1. Deprecjacja
Utrata wartości pojazdu, to zazwyczaj największy koszt użytkowania samochodu. Co do zasady, to od deprecjacji zależy wysokość raty w najmie długoterminowym. W przypadku leasingu z obowiązkowym wykupem, to Ty bierzesz odpowiedzialność za zbycie pojazdu, więc powinieneś świadomie wybierać samochód.

2. Podatki
Zarówno odliczenia podatkowe, jak i podatki należne przy zbyciu pojazdu. Szczególnie ważne jest to, w świetle nadchodzących zmian w leasingu w 2022 roku. Spłata kapitału, powinna być skorelowana do utraty wartości, bo paradoksalnie, zarobek na odsprzedaży pojazdu, to strata na nieefektywnym opodatkowaniu.

3. Utrzymanie:
  • Koszt finansowania
  • Polisa AC
  • Polisa GAP
  • Ogumienie
  • Przeglądy
  • Eksploatacja
  • Naprawy
4. Paliwo
Pojazd elektryczny (Tesla model 3) pali ok. 18kwh/ 100km:
  • Publiczna ładowarka to koszt 1.6zł/ kwh, przy abonamencie za 30 zł. Daje to koszt 29zł / 100 km,
  • Sieć domowa, to 60 groszy za kwh, co daje 11 zł/ 100km
1636225211-325090-greenway-cennik-2021.jpeg


W powyższej strukturze zakupu, na koszt użytkowania składa się:
  • Opłata wstępna
  • Raty
  • Polisa AC
  • Prąd
  • Ogumienie zimowe
 

Gurumotive

Fachowiec

Leasing Tesla Model 3 VS BMW 330i

Przez rok szukałem BMW 330i w dobrej cenie. Później poznałem ofertę Tesli.
Analiza porównawcza TCO, tych modeli, mówi sama za siebie.

Paliwo:
BMW 430i, pali 12 litrów/ 100km, co daje koszt 70zł brutto/ 100km.
Tesla Model 3 Long Range, konsumuje od 11 do 29 zł brutto/ 100km.

Oszczędność z jazdy elektrycznym samochodem, to minimum 40zł brutto/ 100km.
Przy 2000 km miesięcznie, Tesla generuje 650zł netto/ 800zł brutto oszczędności, względem BMW.

Finansowanie:
Rata Tesli LR to 2318 zł netto. Jeśli odejmiemy od tej raty 650zł, które oszczędziliśmy na paliwie, to budżet na BMW wynosi zaledwie 1668 zł netto miesięcznie. W tej cenie nie kupimy dzisiaj nawet gołej wersji 330i.
Taka rata pozwala na zakup BMW G20 318i Advantage, lub używanego BMW serii F 30i, z rocznika 2018/ 2019.

Serwis:
BMW wymaga regularnych przeglądów, których koszty, oraz nieprzewidywalność wydatków, rosną proporcjonalnie do czasu użytkowania pojazdu. Tesla nie wymaga przeglądów gwarancyjnych, ma gwarancję, oraz serwis door2door.

Deprecjacja:
BMW słynie z wysokiej utraty wartości, szczególnie teraz, kiedy producent wycofał wsparcia rabatowe dla MŚP.
Nie mamy jednak pewności, czy za jakiś czas, producent znowu nie wprowadzi rabatów rzędu 30% +.
Wśród pojazdów używanych BMW jest jedną z popularniejszych marek, a ceny samochodów zależą od rynku DE.

Polityka Tesli nie przewiduje rabatów, a zakup jest wspierany dopłatą ca. 10% wartości pojazdu.
Tesla to najmniej tracący na wartości pojazd elektryczny, a nasz samochód będzie na rynku wtórnym, jednym z pierwszych samochodów używanych, pochodzących z krajowej dystrybucji.

Aktualizacje
BMW wraz z liftingiem przestaje wspierać poprzednie modele, a samochody sprzed liftingu szybko się starzeją.
Świeżość Tesli nie bierze się z liftingów, lecz ze stale rozwijanego oprogramowania. Samochody pracują na własnym oprogramowaniu, oraz własnym hardware, w oparciu o centralną jednostkę sterującą, oraz API. Tesla to dzisiaj jedyny producent, który dożywotnio wspiera swoje pojazdy.

Wyposażenie
Tesla seryjnie jest wyposażona niemal kompletnie, BMW za 1668 zł będzie miało sporo braków wyposażenia.

1636237281-423710-tesla-prezka-1pdf-1.png


Osiągi
Tesla ma ponad 600km zasięgu WLTP, napęd na 4 koła, oraz osiągi na poziomie 4.3 sekundy do setki.
Czyli jest modelem na poziomie BMW 340i. Jednocześnie koszt użytkowania jest porównywalny z 318i.

Podatki:
Mimo wyższej ceny fakturowej, całość raty za teslę można zaliczyć na poczet kosztów.
 

Gurumotive

Fachowiec
Podsumowując:

1. Przyzwyczajenia zakupowe, które znasz z modeli spalinowych, należy odrzucić.
Rentowność transakcji należy kalkulować w oparciu o analizę długoterminową.
Nie ma przesłanek, by sądzić, że za dwa/ trzy lata będziesz chciał ten samochód oddać finansującemu.

2. Nie wiemy dzisiaj, jaki finansujący będzie oferował dopłaty w praktyce, a nie tylko w reklamach.
Leasing operacyjny z wysokim wykupem obowiązkowym, to najbardziej dostępny produkt finansowy.
Firmy leasingowe podchodzą do dopłat z dystansem, bo to dla nich dużo zmian, a nikt nie wie, komu Mateusz da, a komu nie,

3. Aktualna sytuacja przypomina mi nieco początek lat 90'.
Amerykańskie samochody, które pojawiają się na placu raz na kwartał.
Wszyscy je rozchwytują, bo są czymś sexy, a poza tym nic innego nie ma.
Dopłaty do EV, jak wolny kontyngent...

Takie warunki, to raj dla cwaniaczków, czy też.. powiedzmy to sobie wprost: nieuczciwych sprzedawców.
Nigdy nie przelewaj nikomu "opłaty wstępnej", jeśli nie jesteś pewny, czy to pracownik leasingu.
Dokładnie czytaj umowy. Uważaj, żeby ktoś Ci nie wcisnął kitu. Analizuj TCO, a nie tylko sumę opłat.

Zanim podpiszesz leasing, to możesz go wrzucić w tym wątku.
Ja sam mam zamówioną T3, i czekam na dostępne finansowanie, także chętnie zobaczę, co można wyrwać na rynku :D


Ten poradnik napisałem jako handlowiec, zacietrzewiony w boju prywaciarz, oraz leasingobiorca jednocześnie:
Od 2015 roku sprzedaję nowe auta m.in. w salonach Kii, Opla, Skody, BMW, VW Leasing, VW Serwis Ubezpieczeniowy
Od 2018 prowadzę grupę, Wynajem Długoterminowy Samochodów w PL, gdzie uczymy się na cudzych błędach :D
Od 2020 roku działamy pod szyldem Gurumotive Leasing Marketplace, gdzie oferujemy auta w najmie/ leasingu, bez pośredników, prosto z salonów, od ogarniętych (z pewnymi wyjątkami) handlowców 😁

Mam nadzieję, że mój post Was nie zanudził :D

Ps. Admin, nie banuj, jeśli naruszyłem jakieś reguły społeczności :D
 

Gurumotive

Fachowiec
Jakie ceny w kwotach brutto należy przyjąć, aby pojazd osobowy mógł być objęty dopłatą do leasingu?

Maksymalna cena brutto pojazdu będzie różna dla różnych Beneficjentów, przy czym decydujące będzie
kryterium, czy przyszły Beneficjent dotacji jest podatnikiem VAT i czy ma prawną możliwość odliczenia
podatku naliczonego od podatku należnego, zgodnie z przepisami ustawy o podatku od towarów i usług.

Kalkulator dopłat do samochodów elektrycznych

1636216543-924211-zrzut-ekranu-2021-11-6-o-173515.png


W przypadku pojazdów dostawczych (N1, M2 i M3) nie ma podanej maksymalnej ceny pojazdu. Czy to oznacza, że nie ma granicznej ceny dla tego typu pojazdów?

Zgodnie z Programem, dla pojazdów użytkowych kategorii N1, M2 i M3 nie ma określonych maksymalnych cen pojazdu, została ustanowiona natomiast max intensywność wsparcia (liczona od ceny zakupu):

  • 20%, lecz nie więcej niż 50 000 zł - bez deklaracji przebiegu
  • lub 30%, lecz nie więcej niż 70 000 zł - pod warunkiem pokonywania minimum 20kk rocznie
W ścieżce leasingowej Programu nie można otrzymać dofinansowania do pojazdów kategorii M2 i M3.

Wartość dopłaty do pojazdów lekkich z programu mój elektryk (skutery/ motorowery/ pojazdy wolnobieżne):

L1e-L7e - wysokość dofinansowania do 30% kosztów kwalifikowanych, lecz nie więcej niż 4 000 zł.
 

Gurumotive

Fachowiec
W lipcu zacząłem rozkminiać temat, w sierpniu zamówiłem auto, od tego czasu czekam na dopłaty i researchuje temat :D

Co do Tesli, to zdania ekspertów są podzielone :D

Niektórzy twierdzą, że to świetny wybór, ze względu na znikomą deprecjację:

1636236130-862538-zrzut-ekranu-2021-11-6-o-230001 (1).png

Inni pokazują, że produkt można rozwijać w metodologii zwinnej, co jest ewenementem w branży:


Ale trafiają się też sceptycy tego projektu 😁

 
Last edited:
Top