Gurumotive

Fachowiec
Cześć i czołem!

Jak sfinansować samochód elektryczny w programie mój elektryk?
Sprytnie. Podzielę się z Wami moimi przemyśleniami.

Czy wiadomo już coś o dopłatach do leasingów?
Oprócz zapewnień Ar**la, nie wiadomo nic.

Jaki leasing samochodu elektrycznego jest najtańszy?
Najniższą sumę opłat komunikuje Santandr Konsumencki Multiwypożyczalniowy.

Czy to znaczy, że parafabryczna propozycja Tesli, to najlepsza oferta?
Nie, to znaczy, że jest to najtańsza oferta. Ma zasadniczo dwie wady.

Najtańszy leasing Tesla:
Jeśli leasing kosztuje 101%, to wiedz, że jest subsydiowany, albo przez producenta samochodu, albo przez Europejski Bank Inwestycyjny.
W przypadku Tesli, oraz SCM, podejrzewam że jest to EBI. Program "mój elektryk" nie dopłaca do kontraktów, które korzystają z innej dotacji:

Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.09.10.png
Czy leasing na 101% kosztuje 101%?
Nigdy w życiu. Obligatoryjnie należy dokupić polisę GAP. Koszt polisy GAP to 0.1% wartości pojazdu miesięcznie.
Czyli przy 48 miesiącach, wychodzi 4.8% ukrytego kosztu. To 2 razy tyle, ile cena "na wolnym rynku".
Suma ubezpiezpieczenia to w SCM 35 000zł. Norma rynkowa to 100 000- 150 000zł SU.

Czyli z leasingu 101% robi się 106.5%, oraz rezygnacja z dotacji 27 000zł.
Realnie wychodzi jakieś 115-120,5%, zależnie od wartości auta.
Ale czy zakres oferty jest przeciętny?Jest nieprzeciętny. Dwa razy sprawdziłem, bo niedowierzałem.
Zarówno OWU GAP od handlowca, jak i OWU GAP na stronie www finansującego, mówi jasno:
owu.png

Obowiązkowe ubezpieczenie, w Leasingu nomen-omen Tesli, ma wyłączenie na pojazdy "z silnikami elektrycznymi".
Pomijam kwestę tego, że każdy samochód ma silnik elektryczny, np. do regulacji lusterek.
TU mogłoby to poddać pod dyskusję, ten punkt przy wypłacie świadczenia, dla ICE :D

Załóżmy, że taki nieprecyzyjny zapis, odnosi się do jedynie jednostki napędowej pojazdu.
Bez kitu. Kupujesz Teslę, idziesz po leasing fabryczny, musisz wykupić GAP. Rozbijasz auto, albo ktoś Ci je zawija spod domu.
Masz do zwrotu zobowiązanie z tyt. leasingu, oraz 27 000 zł dopłaty. I okazuje się, że nie masz GAPa.
To coś dużo gorszego niż koszt ukryty. To sytuacja, w której jesteś bez polisy, myśląc, że ją masz.

Czy to wypadek przy pracy, czy metoda działania tego finansującego?
Zacytuję sam siebie, jak Waldemar Łysiak, ale nikt inny w PL tego nie opisał:
#Ford, #Tesla, #Renault oraz #MG, wraz z #SantanderConsumerMultirent oferowali w Norwegii leasingi ze stałą stopą procentową. Ale wraz z podwyżką stóp procentowych, raty podrożały.

W Polsce decydując się na leasing, UOKiK ma Cię w dupie, bo jesteś prywaciarzem, który z założenia zna się na wszystkich haczykach w leasingach.

Dlatego firmy leasingowe pozwalają sobie na wiele, oraz nie wprowadzają oferty dla konsumentów. W Polsce 0.7% umów leasingowych jest zawieranych z osobami fizycznymi.

A w Norwegii?

"- Naszym zdaniem wszystkie przykłady, które znalazłeś, obiecują stałą stopę procentową przez pierwsze trzy lata. Jeśli w rzeczywistości nie ma stałej stopy procentowej, marketing wprowadza w błąd i jest zabroniony przez ustawę o marketingu" pisze w e-mailu Tonje H. Drevland, kierownik działu w dziale nadzoru.

Bardzo rzadko Norweska Agencja ds. Konsumentów reaguje tak silnie na doniesienia medialne.

"- Jeśli klienci w tych przypadkach nie otrzymali stałej stopy procentowej, jak obiecano w marketingu, to oczywiście jest to kwestia wabików marketingowych z naruszeniem ustawy o marketingu, pisze Drevland."
Tutaj macie link do oryginału: https://motor.no/aktuelt/forbrukertilsynet-stempler-bilreklamer-som-ulovlige/210129

IMO Tesla jest pijana, lub niespełna rozumu, promując taki produkt finansowy.
Ale nie jest to zaskoczeniem, dla kogoś, kto zna ich jakość obsługi klienta, oraz "proces sprzedaży".

To może wynajem długoterminowy firmy A**al?
Wynajem długoterminowy, oferowany przez francuskie/ holenderskie firmy CFM, nie spełnia wymogów programu mój elektryk. Powodów jest kilka:

1. CFMowa umowa najmu nie przewiduje stosowania opłaty wstępnej, lecz co najwyżej kaucje.
Zgodnie z Programem dotacja pokrywa całość lub część opłaty wstępnej i opłatę transferową. Jeżeli w
przypadku najmu długoterminowego nie ma opłaty wstępnej, dotacja nie przysługuje.
https://www.bosbank.pl/__data/assets/pdf_file/0010/40312/Moj-elektryk-pytania-i-odpowiedzi-stan-na-22-10-2021.pdf

2. Wykup w firmach CFM jest kalkulowany wraz z końcem umowy, zgodnie z rynkową wartością auta**
"Możliwe są dopłaty do rat leasingu lub innych opłat ustalanych w umowach leasingu finansowego lub operacyjnego w rozumieniu przepisów art. 23a pkt 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych i art. 17a pkt 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych."
(Źródło: Mój elektryk gov)

Nie spełnia więc on wymagań regulaminu projektu mój elektryk, ponieważ nie jest to leasing operacyjny: definicja leasingu operacyjnego.

3. Tym samym, beneficjentem programu przestają być użytkownicy, a stają się nimi podmioty finansujące.
Uczulam, aby w przypadku EV brać pod uwagę wartość wykupu pojazdu, ponieważ dotacje mogą się kiedyś skończyć,
a samochody kupione dzisiaj z subwencją, oraz spłacane przez kilka lat, mogą być dla Ciebie atrakcyjne pod kątem wykupu.

Twoja dotacja zostaje w tym wypadku skonsumowana przez francuskie korpo. 👍
 

Attachments

  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    929,5 KB · Liczba wyświetleń: 11
  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    1,4 MB · Liczba wyświetleń: 9
Last edited:

Cav

Pionier e-mobilności
Mimo ze reklamujesz jakas dzialalnosc, to jestem bardzo pozytywnie zszokowany profesjonalizmem i obszernoscia opracowania.
BTW:
Przecież Arval nic nie mówił, że wynajmujący będzie beneficjentem dopłaty.
Nie może tak być, że auta kupią na siebie i wezmą za to dofinasowanie, jak każda inna firma kupująca na własność samochody?

To raczej nie wyklucza późniejszego wynajęcia takiego auta.....
 

Piernik

Posiadacz elektryka
Brawo, kawał dobrej roboty !
Ze wszystkim się zgadzam.
Od kilku dni "udzielam" na na forum w prawie programu, ale pojedynczymi postami.
Czyli są już na forum dwie osoby które przeczytały projekt ;)

Od 31 grudnia 2021 r. wykup samochodu w leasingu nie będzie już korzystny: https://www.superauto.pl/artykuly/p...MIzvSGidiU9AIVCNN3Ch1ilgO0EAAYASAAEgLnQPD_BwE
NŁ zamyka bonus. Do tej pory osoby fizyczne nie księgowały w majątku "firmy" ostatniej raty wykupowej i sprzedawały po pół roku samochód na umowę sprzedaży po 6 miesiącach bez podatku dochodowego od różnicy.
Jak wykupujesz na firmę i wprowadzasz pojazd do ksiąg to wszystko zostaje po staremu.
BTW:
Przecież Arval nic nie mówił, że wynajmujący będzie beneficjentem dopłaty.
Nie może tak być, że auta kupią na siebie i wezmą za to dofinasowanie, jak każda inna firma kupująca na własność samochody?

To raczej nie wyklucza późniejszego wynajęcia takiego auta.....
Karkołomne rozwiązanie ale zobaczymy. Musieli by pilnować kilku spraw m.in. naklejki ;) i po raz pierwszy przebiegu ale minimalnego to jest 30 tys. przez dwa lata.
Doczytam jeszcze czy jest do zgodne z założeniami projektu.
 

Gurumotive

Fachowiec
BTW:
Przecież Arval nic nie mówił, że wynajmujący będzie beneficjentem dopłaty.
Nie może tak być, że auta kupią na siebie i wezmą za to dofinasowanie, jak każda inna firma kupująca na własność samochody?

To raczej nie wyklucza późniejszego wynajęcia takiego auta.....
Chodzi o wycenę wykupu pojazdu. Ar*al wycenia samochód na prośbę klienta, na trzy miesiące przed końcem umowy.
Ty użytkujesz samochód, a potem wykupujesz za wartość rynkową.. więc to nie Ty jesteś beneficjentem dopłaty. Więc kto jest? 🤔

Oczywiście, mogliby wdrożyć umowę, w której możliwa jest opłata wstępna, a wykup jest wiadomy z góry. Wtedy wykup byłby pewnie po prostu zaporowy. Tylko, że to jest olbrzymie korpo.
Zrzut ekranu 2021-11-13 o 09.24.14.png

Zmiana produktu finansowego, który sprzedawali w PL chyba od zawsze, na inny produkt finansowy, to dość kosztowne i karkołomne zadanie, dla firmy o tym profilu. Zmienia to ryzyko ich carparku. Ktoś to musi klepnąć w FR, ktoś musi wdrożyć nowe umowy, zaktualizować system, nie wiadomo też, jak to wpłynie na ich wycenę, jako firmy.

Znajomy redaktor, który dobrze z nimi żyje, próbował od nich wyciągnąć wzór umowy, ale jak to u nich.. muszą sprawdzić czy mogą udostępnić i się odezwą. I zgadnij czy się odezwali? :D

Mi cesję procesowali dwa miesiące.. i udało się ją zrobić dopiero, po znajomości :D System ofertowy mają nieprzetłumaczony na PL :D
A Tesla M3, była u nich w marcu była tańsza, niż we wrześniu, kiedy ogłosili dopłaty. Niestety nie udało mi się jej kupić.

O tym, że na zdjęciu jest top-endowa wersja, a sprzedają golasa, to nie chce mi się nawet strzępić ryja.


Zrzut ekranu 2021-11-13 o 09.08.15.png
 

Attachments

  • Zrzut ekranu 2021-11-13 o 09.24.14.png
    Zrzut ekranu 2021-11-13 o 09.24.14.png
    162,4 KB · Liczba wyświetleń: 15
  • Zrzut ekranu 2021-11-13 o 09.26.42.png
    Zrzut ekranu 2021-11-13 o 09.26.42.png
    996,7 KB · Liczba wyświetleń: 17

Gurumotive

Fachowiec
Od 31 grudnia 2021 r. wykup samochodu w leasingu nie będzie już korzystny: https://www.superauto.pl/artykuly/p...MIzvSGidiU9AIVCNN3Ch1ilgO0EAAYASAAEgLnQPD_BwE

To bullshit jakiś jest.

Nawet gdyby tak było, to im wyższy wykup, tym wówczas lepiej (pod warunkiem normalnej sumy opłat).

Firma, którą podlinkowałeś wciska ludziom pożyczki leasingowe na złodziejskim oprocentowaniu, więc może tym się kierowali, publikując takie kocopoły.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
NŁ zamyka bonus. Do tej pory osoby fizyczne nie księgowały w majątku "firmy" ostatniej raty wykupowej i sprzedawały po pół roku samochód na umowę sprzedaży po 6 miesiącach bez podatku dochodowego od różnicy.
Jak wykupujesz na firmę i wprowadzasz pojazd do ksiąg to wszystko zostaje po staremu.

Bonus moze zamyka, ale czemu odliczyc moge tylko 50% vat a oddac mam caly ze sprzedazy ?
Czy to nie oszustwo ?
 

Gurumotive

Fachowiec
Brawo, kawał dobrej roboty !
Ze wszystkim się zgadzam.
Od kilku dni "udzielam" na na forum w prawie programu, ale pojedynczymi postami.
Czyli są już na forum dwie osoby które przeczytały projekt ;)

Ja zabrnąłem nawet dalej :D:D

Łap link: do przetargu nfoświg na kampanię influencerską progeamu mój elektryk :D

Zrzut ekranu 2021-11-13 o 09.41.23.png

NŁ zamyka bonus. Do tej pory osoby fizyczne nie księgowały w majątku "firmy" ostatniej raty wykupowej i sprzedawały po pół roku samochód na umowę sprzedaży po 6 miesiącach bez podatku dochodowego od różnicy.
Jak wykupujesz na firmę i wprowadzasz pojazd do ksiąg to wszystko zostaje po staremu.

Co do zasady, IMO najlepiej jest polatać z dwa lata, a potem wybierać czy zmieniasz auto, czy zmieniasz harmonogram.

Sam w sobie okres finansowania na 5 lat z wykupem 30% to tak średnio bym powiedział, bo łączny okres amortyzacji to 10 lat :D

W 2031 będzie zamortyzowany. Chyyyba, że wynajmiesz go komuś na pół roku. To wtedy chyba nie (?)

Nie wiem kto im te zasady wymyśla, ale chyba ma wypożyczalnie XD
Zrzut ekranu 2021-11-13 o 09.44.53.png
Karkołomne rozwiązanie ale zobaczymy. Musieli by pilnować kilku spraw m.in. naklejki ;) i po raz pierwszy przebiegu ale minimalnego to jest 30 tys. przez dwa lata.
Doczytam jeszcze czy jest do zgodne z założeniami projektu.

A te odpowiedzi, to też tak średnio im wychodzą. Gość pyta o JDG, a oni odpowiadają mu o os fiz 🤔
Zrzut ekranu 2021-11-13 o 09.46.28.png
A tutaj to już w ogóle, gość pyta o to, czy mając firmę leasingową, może na siebie rozliczyć dotację, a oni odpowiadają, że nie może korzystać ze środków np. z Europejskiego Banku Inwestycyjnego XD

Może specjalnie tak robią. Nie wiem :D
Zrzut ekranu 2021-11-13 o 09.47.29.png
Najważniejsze, że mają doświadczenie w pracy z kamerą XD

Zrzut ekranu 2021-11-13 o 09.51.57.png
 

Gurumotive

Fachowiec
Bonus moze zamyka, ale czemu odliczyc moge tylko 50% vat a oddac mam caly ze sprzedazy ?
Czy to nie oszustwo ?

Czyli jednak mój post się komuś przydał :D

Mati wie jak to policzyć, żeby hajs się zgadzał, a Poljak się nawet nie zorientował na koniec umowy, jak księgowa rozliczy fakturkę za sprzedaż auta, vat się zapłaci. Nawet się nie zorientujesz XD

Zrzut ekranu 2021-11-13 o 09.55.05.png
 

solik

Pionier e-mobilności
No zobaczymy jak machina ruszy co Arval ma w umowie, zdecydowalem sie na TM3 SR+ i to po starej cenie bo mam na taki pojazd zamowienie i chce skorzystac u nich z wynajmu z doplata chociazby dlatego, ze za 2k netto miesiecznie mam ubezpieczenie w racie a wyliczenia u kogokolwiek przy moim braku znizek i wieku <30 to lekko 8-9 tys na auto o wartosci 200k.. podzielic na 12 i dodac do dowolnej raty jako miesieczne zobowiazanie robi sie spora sumka a oni maja wlasna ubezpieczalnie wiec te stawki moga regulowac

idealem byloby gdyby salon Tesli oferowal cos jak VW Bank ze znasz kwote wykupu i mozesz albo oddac albo wykupic.. przy minimum formalnosci poczatkowych
 
Top