Gurumotive

Fachowiec
Cześć i czołem!

Jak sfinansować samochód elektryczny w programie mój elektryk?
Sprytnie. Podzielę się z Wami moimi przemyśleniami.

Czy wiadomo już coś o dopłatach do leasingów?
Oprócz zapewnień Ar**la, nie wiadomo nic.

Jaki leasing samochodu elektrycznego jest najtańszy?
Najniższą sumę opłat komunikuje Santandr Konsumencki Multiwypożyczalniowy.

Czy to znaczy, że parafabryczna propozycja Tesli, to najlepsza oferta?
Nie, to znaczy, że jest to najtańsza oferta. Ma zasadniczo dwie wady.

Najtańszy leasing Tesla:
Jeśli leasing kosztuje 101%, to wiedz, że jest subsydiowany, albo przez producenta samochodu, albo przez Europejski Bank Inwestycyjny.
W przypadku Tesli, oraz SCM, podejrzewam że jest to EBI. Program "mój elektryk" nie dopłaca do kontraktów, które korzystają z innej dotacji:

Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.09.10.png
Czy leasing na 101% kosztuje 101%?
Nigdy w życiu. Obligatoryjnie należy dokupić polisę GAP. Koszt polisy GAP to 0.1% wartości pojazdu miesięcznie.
Czyli przy 48 miesiącach, wychodzi 4.8% ukrytego kosztu. To 2 razy tyle, ile cena "na wolnym rynku".
Suma ubezpiezpieczenia to w SCM 35 000zł. Norma rynkowa to 100 000- 150 000zł SU.

Czyli z leasingu 101% robi się 106.5%, oraz rezygnacja z dotacji 27 000zł.
Realnie wychodzi jakieś 115-120,5%, zależnie od wartości auta.
Ale czy zakres oferty jest przeciętny?Jest nieprzeciętny. Dwa razy sprawdziłem, bo niedowierzałem.
Zarówno OWU GAP od handlowca, jak i OWU GAP na stronie www finansującego, mówi jasno:
owu.png

Obowiązkowe ubezpieczenie, w Leasingu nomen-omen Tesli, ma wyłączenie na pojazdy "z silnikami elektrycznymi".
Pomijam kwestę tego, że każdy samochód ma silnik elektryczny, np. do regulacji lusterek.
TU mogłoby to poddać pod dyskusję, ten punkt przy wypłacie świadczenia, dla ICE :D

Załóżmy, że taki nieprecyzyjny zapis, odnosi się do jedynie jednostki napędowej pojazdu.
Bez kitu. Kupujesz Teslę, idziesz po leasing fabryczny, musisz wykupić GAP. Rozbijasz auto, albo ktoś Ci je zawija spod domu.
Masz do zwrotu zobowiązanie z tyt. leasingu, oraz 27 000 zł dopłaty. I okazuje się, że nie masz GAPa.
To coś dużo gorszego niż koszt ukryty. To sytuacja, w której jesteś bez polisy, myśląc, że ją masz.

Czy to wypadek przy pracy, czy metoda działania tego finansującego?
Zacytuję sam siebie, jak Waldemar Łysiak, ale nikt inny w PL tego nie opisał:
#Ford, #Tesla, #Renault oraz #MG, wraz z #SantanderConsumerMultirent oferowali w Norwegii leasingi ze stałą stopą procentową. Ale wraz z podwyżką stóp procentowych, raty podrożały.

W Polsce decydując się na leasing, UOKiK ma Cię w dupie, bo jesteś prywaciarzem, który z założenia zna się na wszystkich haczykach w leasingach.

Dlatego firmy leasingowe pozwalają sobie na wiele, oraz nie wprowadzają oferty dla konsumentów. W Polsce 0.7% umów leasingowych jest zawieranych z osobami fizycznymi.

A w Norwegii?

"- Naszym zdaniem wszystkie przykłady, które znalazłeś, obiecują stałą stopę procentową przez pierwsze trzy lata. Jeśli w rzeczywistości nie ma stałej stopy procentowej, marketing wprowadza w błąd i jest zabroniony przez ustawę o marketingu" pisze w e-mailu Tonje H. Drevland, kierownik działu w dziale nadzoru.

Bardzo rzadko Norweska Agencja ds. Konsumentów reaguje tak silnie na doniesienia medialne.

"- Jeśli klienci w tych przypadkach nie otrzymali stałej stopy procentowej, jak obiecano w marketingu, to oczywiście jest to kwestia wabików marketingowych z naruszeniem ustawy o marketingu, pisze Drevland."
Tutaj macie link do oryginału: https://motor.no/aktuelt/forbrukertilsynet-stempler-bilreklamer-som-ulovlige/210129

IMO Tesla jest pijana, lub niespełna rozumu, promując taki produkt finansowy.
Ale nie jest to zaskoczeniem, dla kogoś, kto zna ich jakość obsługi klienta, oraz "proces sprzedaży".

To może wynajem długoterminowy firmy A**al?
Wynajem długoterminowy, oferowany przez francuskie/ holenderskie firmy CFM, nie spełnia wymogów programu mój elektryk. Powodów jest kilka:

1. CFMowa umowa najmu nie przewiduje stosowania opłaty wstępnej, lecz co najwyżej kaucje.
Zgodnie z Programem dotacja pokrywa całość lub część opłaty wstępnej i opłatę transferową. Jeżeli w
przypadku najmu długoterminowego nie ma opłaty wstępnej, dotacja nie przysługuje.
https://www.bosbank.pl/__data/assets/pdf_file/0010/40312/Moj-elektryk-pytania-i-odpowiedzi-stan-na-22-10-2021.pdf

2. Wykup w firmach CFM jest kalkulowany wraz z końcem umowy, zgodnie z rynkową wartością auta**
"Możliwe są dopłaty do rat leasingu lub innych opłat ustalanych w umowach leasingu finansowego lub operacyjnego w rozumieniu przepisów art. 23a pkt 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych i art. 17a pkt 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych."
(Źródło: Mój elektryk gov)

Nie spełnia więc on wymagań regulaminu projektu mój elektryk, ponieważ nie jest to leasing operacyjny: definicja leasingu operacyjnego.

3. Tym samym, beneficjentem programu przestają być użytkownicy, a stają się nimi podmioty finansujące.
Uczulam, aby w przypadku EV brać pod uwagę wartość wykupu pojazdu, ponieważ dotacje mogą się kiedyś skończyć,
a samochody kupione dzisiaj z subwencją, oraz spłacane przez kilka lat, mogą być dla Ciebie atrakcyjne pod kątem wykupu.

Twoja dotacja zostaje w tym wypadku skonsumowana przez francuskie korpo. 👍
 

Attachments

  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.14.09.png
    929,5 KB · Liczba wyświetleń: 11
  • Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    Zrzut ekranu 2021-11-12 o 22.15.44.png
    1,4 MB · Liczba wyświetleń: 9
Last edited:

solik

Pionier e-mobilności
Powinna sie niedlugo pojawic na stronie ministerstwa w zanonimizowanej formie.
Sygnatura 0113-KDIPT2-1.4011.381.2022.2.ISL
Ogolnei zatwierdzili takie podejscie:

Ad. 1.
Zdaniem Wnioskodawcy, nie powinien On rozpoznawać przychodu z tytuły otrzymanej dotacji. Dotacja została udzielona z funduszy NFOŚiGW , a tym samym zastosowanie ma art. 21 ust. 1 pkt 129a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Ad. 2.
Zdaniem Wnioskodawcy, może On w całości rozpoznać koszt uzyskania przychodu, gdyż wartość pojazdu o napędzie elektrycznym nie przekracza 225 000 zł netto, a także dotacja wymieniona w art. 21 ust. 1 pkt 129a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie jest wymieniona w wyłączeniach z kosztów uzyskania przychodów wymienionych w art. 23 ust. 1 pkt 56 tej ustawy. Tym samym, ma prawo rozpoznać całość opłaty wstępnej i opłaty transferowej w kosztach uzyskania przychodów.
Juz jest online:
@Łukasz Bigo moze cos o tym? :)
 

matsik

Nowy na Forum
Po takim czasie może już będzie coś wiadomo, dlatego zapytam.
Ktoś odbierał auto z odliczeniem pełnego 100% VAT ? Problemem tutaj była kwota max i tak skonfigurowaliśmy dwa auta po 224900 zł netto za sztukę. Będzie to leasing na JDG, ale są pracownicy oczywiście. Czy ktoś weryfikuje to z NFOŚiGW, że po miesiącu/dwóch jednak zrezygnujemy z pełnego odliczenia VAT i nie będziemy prowadzić kilometrówki ? Czy dla nich się liczy dzień podpisania umowy i co my później z tym VATem robimy to już nasza sprawa i sprawdzają później tylko przebieg ?
 

solik

Pionier e-mobilności
PKO Leasing

7 lipca - złożenie wniosku w PKO
8 lipca - analiza BIK, zgoda analityka, weryfikacja wniosku
15 lipca - wysyłka dokumentów do NFOŚ
5 sierpnia - informacja od [email protected] że mój NIP znajduje się na liście przedsięwzięć zakwalifikowanych do dofinansowania i dla której zostały przekazane środki do BOŚ S.A.
18 sierpnia - umowa podpisana, przelew opłaty wstępnej do PKO z odliczeniem dotacji (27k)

udało się bez ani jednej zwrotki i korekty wniosku

patrząc na rok ubiegły gdzie zaczynałem w październiku 2021 a auto odebrałem pod koniec lutego 2022 jest progress ;)
 

3skowy

Zadomawiam się
PKO Leasing

7 lipca - złożenie wniosku w PKO
8 lipca - analiza BIK, zgoda analityka, weryfikacja wniosku
15 lipca - wysyłka dokumentów do NFOŚ
5 sierpnia - informacja od [email protected] że mój NIP znajduje się na liście przedsięwzięć zakwalifikowanych do dofinansowania i dla której zostały przekazane środki do BOŚ S.A.
18 sierpnia - umowa podpisana, przelew opłaty wstępnej do PKO z odliczeniem dotacji (27k)

udało się bez ani jednej zwrotki i korekty wniosku

patrząc na rok ubiegły gdzie zaczynałem w październiku 2021 a auto odebrałem pod koniec lutego 2022 jest progress ;)
Pozostaje być dumnym z nas, forumowiczów, bo gdyby nie nasze rozkminy to dalej mogłoby nie być tak kolorowo.

Zrobiliśmy to! Gratulacje! ;)
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Mam in

Mam interpretacje indywidualna w tej kwesti i mogę ująć całość kosztów a dotacji nie ujmować jako przychód ani zmniejszenie kosztow.
A podpowiesz mi, czy ja na taka interpretacje moge sie powolac i nie musze juz po swoja wystepowac ?
 

Quba88

Posiadacz elektryka
A podpowiesz mi, czy ja na taka interpretacje moge sie powolac i nie musze juz po swoja wystepowac ?
Powinieneś mieć swoją. Zobacz jak wyglądała mniej więcej moja. Ktoś wrzucał linka już. Wtedy składasz podobna do KIS. Możesz tez powołać sie na numer mojej dodatkowo w treści . Koszt 80 zł bo zadałem 2 pytania.
 
Top