Moje przygody w UE z ENEL X vs GreenWay roaming

STMS

Posiadacz elektryka
udało mi się wykupić pakiet 320 kWh za 99 euro - fajna cena i tylko to

w PL ENEL X upierdliwe

na Słowacji i Węgrzech potwierdziły się moje problemy wcześniejsze, że nie wszystkie ładowarki w danym miejscu są dostępne dla ENEL X - raz musiałem się przestawiać na inną bo tylko 1 z 2 była dostępna mimo, że obydwie były puste

testowałem też GW w roamingu [100 zł abonament] - tu nie miałem żadnych problemów ale testowałem na ładowarce GW w Słowacji więc to ładowarka była ich

co ciekawe z GW dostanę fakturę krajową łączną na koniec miesiąca z ładowaniami krajowymi i roamingowymi

po majówce postanowiłem wypowiedzieć ENEL X i stosować tylko GW z abonamentem 100 zł + pełnymi fakturami zbiorczymi
przeanalizowałem też, że GW ma sporo roamingowych ładowarek w zasadzie w każdym kraju jaki mnie interesuje [od Holandii / Belgii do CRO włącznie]
do tego ładowarki TESLI i w sumie nic więcej nie potrzebuje - zamiast kombinować z ENEL X wolę za 100 zł z fakturą mieć wygodę w kraju i za granicą

PS. cena za granicą w GW jest taka sama jak w kraju czyli 2,2 PLN brutto za kWh przy wysokich mocach

PS2 no i dodatkowo w GW mam rabat 10 % za EV klub ale to tylko w PL - za granicą nie nalicza się rabat
 

vwir

Pionier e-mobilności
Przy czym GW możesz używać za granicą tylko jeśli używasz go również w kraju. Więc dla kogoś, kto co miesiąc chce mieć abonament i korzystać z GW w Polsce to fajna opcja. Natomiast EnelX nie ma żadnych ograniczeń w roamingu, więc jest dużo lepszą opcja jeśli ktoś chce mieć tylko sporo tanich kWh na jeden dalszy wyjazd.

Na EnelX wychodzi ok. 1,47PLN za kWh, niezależnie od stacji (tyle samo kosztuje kWh na słupku AC co na Ionity). Więc mam w głębokim poważaniu brak faktury, bo nawet po odliczeniu VAT i wrzuceniu w koszty GW wychodzi drożej.
 
Last edited:

STMS

Posiadacz elektryka
trochę racji masz ale w kraju planuję się ładować na GW - może nie dużo ale zawsze

GW roaming - jak dokładnie przeczytasz regulamin to dla kogoś kto się decyduje na stały abonament nie będą naliczali większych opłat - to dotyczy faktycznie tych co chcą tylko na urlop abonament

ENEL X najbardziej denerwuje mnie 320 kWh miesięcznie - nie wiadomo co z tym zrobić - dla mnie za mało czasami a czasami za dużo i będę go musiał zużywać w PL

w GW mam tyle ile potrzebuje bez kombinacji, kontrolowania czy przypadkiem nie wpadłem na ponad 4 zł za kWh ...

w majówkę mi zabrakło ok 100 kWh za granicą dlatego, że nie planowałem wyjazdu poza PL a jednak z dnia na dzień zmieniłem destynację wyjazdu ... nie chce mi się planować wyjazdów w oparciu o 320 kWh abonamentu - nie wiadomo czy ładować w PL z niego czy nie bo wyjazd może wyskoczyć na ostatni tydzień abonamentu, którego zostanie mi raptem 100 kWh albo mniej
 

STMS

Posiadacz elektryka
np. maj - wiem, że wyjadę poza miasto w dłuższe trasy min 3 razy
ale nie wiem czy będzie w tym coś poza PL i czy poza PL będzie trzecim wyjazdem czy czwartym a może nie będzie poza PL wcale ...

abonament ENEL X mi się kończy 17 maja ale mam wszystko już zużyte i teraz pytanie czy warto mi go przedłużać - na teraz nie, więc go zamknąłem

2 wyjazdy mam do 15 maja - czyli ENEL X nic teraz mi nie da bo mam zużyty - kolejnego nie chcę bo zaczyna być za dużo kombinowania z dwoma kontami
 

vwir

Pionier e-mobilności
np. maj - wiem, że wyjadę poza miasto w dłuższe trasy min 3 razy
ale nie wiem czy będzie w tym coś poza PL i czy poza PL będzie trzecim wyjazdem czy czwartym a może nie będzie poza PL wcale ...

abonament ENEL X mi się kończy 17 maja ale mam wszystko już zużyte i teraz pytanie czy warto mi go przedłużać - na teraz nie, więc go zamknąłem

2 wyjazdy mam do 15 maja - czyli ENEL X nic teraz mi nie da bo mam zużyty - kolejnego nie chcę bo zaczyna być za dużo kombinowania z dwoma kontami
W apce piszą, że można mieć kilka pakietów aktywnych jednocześnie. Nie wiem, nie próbowałem. Zrobiłem drugi pakiet na telefonie żony.

Tak jak pisałem - jeśli ładujesz na GW w Polsce i utrzymujesz abonament na codzień to GW jest pewnie lepszym wyborem. Chociaż brak Ionity w roamingu GW za granicą byłby dla mnie kolosalnym minusem. Dość powiedzieć, że kilka godzin temu ładowałem się na GW 150kW i leciało zawrotne 62kW. Powód? Ktoś na drugim słupku obok wpiął się na chademo Teslą S. Na osobnej ładowarce. Odpiął się zaraz przede mną i w momencie odpięcia magicznie skoczyła mi prędkość ładowania. Masakra jest z tym dzieleniem. A dosłownie kilka godzin wcześniej ładowanie na Ionity: ponad 100kW bez najmniejszego problemu. Mimo, iż praktycznie wszystkie słupki zajęte. Tak to ma wyglądać.
 

STMS

Posiadacz elektryka
W apce piszą, że można mieć kilka pakietów aktywnych jednocześnie. Nie wiem, nie próbowałem. Zrobiłem drugi pakiet na telefonie żony.

Tak jak pisałem - jeśli ładujesz na GW w Polsce i utrzymujesz abonament na codzień to GW jest pewnie lepszym wyborem. Chociaż brak Ionity za granicą byłby dla mnie kolosalnym minusem. Dość powiedzieć, że kilka godzin temu ładowałem się na GW 150kW i leciało zawrotne 62kW. Powód? Ktoś na drugim słupku obok wpiął się na chademo Teslą S. Na osobnej ładowarce. Odpiął się zaraz przede mną i w momencie odpięcia magicznie skoczyła mi prędkość ładowania. Masakra jest z tym dzieleniem. A dosłownie kilka godzin wcześniej ładowanie na Ionity: ponad 100kW bez najmniejszego problemu. Mimo, iż praktycznie wszystkie słupki zajęte. Tak to ma wyglądać.
nie można mieć 2 pakietów 320 kWh na jednym koncie ENEL X - ja próbowałem i nie da się

IONITY ... jak spojrzysz na mapę DC pow 154 kWh ... mi nic nie brakuje - jak w praktyce czegoś mi zabraknie to zacznę się zastanawiać

do tego mi pozostaje jeszcze SuC Tesli w razie potrzeby
 

Attachments

  • Xnip2023-05-04_10-53-50.jpg
    Xnip2023-05-04_10-53-50.jpg
    1,3 MB · Liczba wyświetleń: 31

vwir

Pionier e-mobilności
No właśnie napisałem, jak to bywa z tymi "150kW" w GW. Wystarczy, że druga osoba wpięta obok, a nawet do innej ładowarki (!) i masz 60kW zamiast 150kW. Nie mówiąc o lokalizacji gdzieś przy centrum handlowym, do którego trzeba podjechać z autostrady. A Ionity masz na MOPach. Jestem na świeżo po trasie 1100km, ładowałem się na GW, na Ionity, na EnBW i zdecydowanie na duży minus wyróżnia się GW.
 

STMS

Posiadacz elektryka
piszesz o lokalnych a nie zagranicznych a to różnica

lokalnie w PL mi "średnio" jest potrzebny ENEL X
 

STMS

Posiadacz elektryka
no to ja takich problemów nie miałem a miałem inne jak wyżej z ENEL X - widać każdy może mieć inne problemy

poza tym TESLA Y od ok 55 % moc ładowania spada poniżej 100 kWh więc to dla mnie na ten moment wydumany problem
 
Top