Mały update po 14,7k przebiegu i mam już ogląd od -12C do +30C
Minusy:
1. Zużycie po mieście w lecie jest o niebo lepsze (ale co komu z zasięgu w mieście), na trasie trochę lepsze. Dalej mnie drażni, że jeżdżę na długie trasy istotnie wolniej niż bym jechał ICE. Jak za kilka lat będę zmieniał to mam nadzieje, że tego tematu już nie będzie. Wczoraj trasa Kraków-> Katowice-> Gdynia, gdzie postanowiłem tym razem nie przekraczać ani na moment 140 aby zobaczyć zużycie, i co... = przez ok 100km jazda 120 zamiast 140 żeby z -2% zrobić +5 na docelowej ładowarce. Planer gubi się przy przełączaniu z trybu miejskiego na autostradowy i muszę w głowie robić na to sporą poprawkę, na start prognozuje +15% więcej SOC niż dowożę, albo mocno musze zwolnić (i nie mówię o zwolnieniu ze 180 na 140 tylko ze 140 na autostradzie na 120), po 1200km jazdy autostradowej zaczyna być na odwrót i niepotrzebnie ładuje więcej albo sam to obliczam w głowie. W zakresie zużycia, zasięgu audi miało błyszczeć z tą platformą, i to mój pierwszy istotny zawód .
2. Oprogramowanie - chwilę nie jechałem na trasy i zapomniałem jak nie można polegać na aplikacji mobilnej np. potrzebowałem ustawić timer ładowania z aplikacji, no i próbuje ustawić i dupa, akurat tego dnia nie działa, no wiec wyjechałem na 90% zamiast 100% i straciłem x czasu na klikanie, sprawdzanie itd. I ciągle jakiś klops z tym softem jest. Drugi kluczyk dałem gościowi od myjni, wczytało profil gościa, wchodzę moim, próbuje przełączyć się na mój, błąd. 15 minut, 3 ładowania profilu potem, działa. I co chwile coś takiego. Internet na trasie czasami rozłącza (udostępniam wtedy wifi). Na wakacjach patrzę na stan auta - git. Tydzień później patrzę - wszystko otwarte maska, szyby, drzwi, wszystko. Klikam zamknij, otwórz - nic nie reaguje. Przyjeżdżam na miejsce po wakacjach, wszystko ok (nie stracił ani 1 % baterii przez 3 tygodnie). Zdecydowanie oprogramowanie drażni a nie daje świętego spokoju.
3. Coś mi trzeszczy w lewych tylnych drzwiach, jak docisnę to na moment ok, drzwi tylne nie domykają sie jak nie trzaśniesz mocniej, tego serwis nie potrafił poprawić, może następnym razem (aktualizacja softu podobno ma być wrzesień październik) - ogarną
4. Asystent ruchu przy cofaniu. Jak coś wykryje a zazwyczaj się myli, to wciska hamulec tak, że głową walisz o zagłówek, a kto jest ze mną w aucie ma zawał.
5. Monitor pasażera - wielki potencjał, ale bezużyteczny, nie da się streamować filmów innych niż z YT, przeglądarka wygasza się w jeździe miejskiej co chwile, dźwięku nie da się puścić na słuchawki albo jeden głośnik. Podobno ma być usprawnienie w Q3
Plusy:
1. Ładowanie - na IONITY zawsze ciągnie 270kw, stabilnie itd. wczoraj raz 18minut, raz 11 i gotowe jestem z 25% na miejscu. Nigdzie nie mam problemu z ładowaniem itd. Tak powinno być. A dostępność ładowarek 200KW+ liczę, że będzie jeszcze rosła
2. Przyspieszenie, super, szkoda, ze na trasie nie do wykorzystania
Coś na plus, coś na minus
1. Soft ma pewne zalety, np mogę słuchać YT w trakcie jazdy, szkoda że kosztem całego środkowego monitora.
2. HUD - dalej uważam zmarnowany potencjał. Brak SoC/prognozowany w dojeździe, słaby widok skrzyżowania z nawigacji zwykłej i android auto, brak radia itp.
3. Wygląd (subiektywnie): jednak wolę linie sportback, ale widziały gały co brały
4. Prowadzenie, wygłuszenie - jest fajne, ale nie mistrzowskie, a z takim zwieszeniem powinno być
5. Dźwięk - niby najwyższy, i też nie jest to ten poziom
Czy bym kupił 2 raz wiedząc to co wiem?
Nie wiem. Chyba nic innego bardziej mi się nie podoba, może bym zaczekał rok ze zmianą na nowe iX3, może nawet 2 na iX4. Z drugiej strony one też będą miały jakieś problemy, pewnie za 4 lata iX4 będzie super dopracowanym autem po LCI i będę czuł różnice jak zmienię. Ale pierwszy raz od zawsze mam tak, że chciałbym zmienić nowe auto bo nie mam full zadowolenia - tyle ze dzisiaj nie ma na co, no i finansowo wykluczone. Tyle, że software, planner, chore reakcje auta przy cofaniu mogą spokojnie poprawić i przechylić moją opinie.
Minusy:
1. Zużycie po mieście w lecie jest o niebo lepsze (ale co komu z zasięgu w mieście), na trasie trochę lepsze. Dalej mnie drażni, że jeżdżę na długie trasy istotnie wolniej niż bym jechał ICE. Jak za kilka lat będę zmieniał to mam nadzieje, że tego tematu już nie będzie. Wczoraj trasa Kraków-> Katowice-> Gdynia, gdzie postanowiłem tym razem nie przekraczać ani na moment 140 aby zobaczyć zużycie, i co... = przez ok 100km jazda 120 zamiast 140 żeby z -2% zrobić +5 na docelowej ładowarce. Planer gubi się przy przełączaniu z trybu miejskiego na autostradowy i muszę w głowie robić na to sporą poprawkę, na start prognozuje +15% więcej SOC niż dowożę, albo mocno musze zwolnić (i nie mówię o zwolnieniu ze 180 na 140 tylko ze 140 na autostradzie na 120), po 1200km jazdy autostradowej zaczyna być na odwrót i niepotrzebnie ładuje więcej albo sam to obliczam w głowie. W zakresie zużycia, zasięgu audi miało błyszczeć z tą platformą, i to mój pierwszy istotny zawód .
2. Oprogramowanie - chwilę nie jechałem na trasy i zapomniałem jak nie można polegać na aplikacji mobilnej np. potrzebowałem ustawić timer ładowania z aplikacji, no i próbuje ustawić i dupa, akurat tego dnia nie działa, no wiec wyjechałem na 90% zamiast 100% i straciłem x czasu na klikanie, sprawdzanie itd. I ciągle jakiś klops z tym softem jest. Drugi kluczyk dałem gościowi od myjni, wczytało profil gościa, wchodzę moim, próbuje przełączyć się na mój, błąd. 15 minut, 3 ładowania profilu potem, działa. I co chwile coś takiego. Internet na trasie czasami rozłącza (udostępniam wtedy wifi). Na wakacjach patrzę na stan auta - git. Tydzień później patrzę - wszystko otwarte maska, szyby, drzwi, wszystko. Klikam zamknij, otwórz - nic nie reaguje. Przyjeżdżam na miejsce po wakacjach, wszystko ok (nie stracił ani 1 % baterii przez 3 tygodnie). Zdecydowanie oprogramowanie drażni a nie daje świętego spokoju.
3. Coś mi trzeszczy w lewych tylnych drzwiach, jak docisnę to na moment ok, drzwi tylne nie domykają sie jak nie trzaśniesz mocniej, tego serwis nie potrafił poprawić, może następnym razem (aktualizacja softu podobno ma być wrzesień październik) - ogarną
4. Asystent ruchu przy cofaniu. Jak coś wykryje a zazwyczaj się myli, to wciska hamulec tak, że głową walisz o zagłówek, a kto jest ze mną w aucie ma zawał.
5. Monitor pasażera - wielki potencjał, ale bezużyteczny, nie da się streamować filmów innych niż z YT, przeglądarka wygasza się w jeździe miejskiej co chwile, dźwięku nie da się puścić na słuchawki albo jeden głośnik. Podobno ma być usprawnienie w Q3
Plusy:
1. Ładowanie - na IONITY zawsze ciągnie 270kw, stabilnie itd. wczoraj raz 18minut, raz 11 i gotowe jestem z 25% na miejscu. Nigdzie nie mam problemu z ładowaniem itd. Tak powinno być. A dostępność ładowarek 200KW+ liczę, że będzie jeszcze rosła
2. Przyspieszenie, super, szkoda, ze na trasie nie do wykorzystania
Coś na plus, coś na minus
1. Soft ma pewne zalety, np mogę słuchać YT w trakcie jazdy, szkoda że kosztem całego środkowego monitora.
2. HUD - dalej uważam zmarnowany potencjał. Brak SoC/prognozowany w dojeździe, słaby widok skrzyżowania z nawigacji zwykłej i android auto, brak radia itp.
3. Wygląd (subiektywnie): jednak wolę linie sportback, ale widziały gały co brały
4. Prowadzenie, wygłuszenie - jest fajne, ale nie mistrzowskie, a z takim zwieszeniem powinno być
5. Dźwięk - niby najwyższy, i też nie jest to ten poziom
Czy bym kupił 2 raz wiedząc to co wiem?
Nie wiem. Chyba nic innego bardziej mi się nie podoba, może bym zaczekał rok ze zmianą na nowe iX3, może nawet 2 na iX4. Z drugiej strony one też będą miały jakieś problemy, pewnie za 4 lata iX4 będzie super dopracowanym autem po LCI i będę czuł różnice jak zmienię. Ale pierwszy raz od zawsze mam tak, że chciałbym zmienić nowe auto bo nie mam full zadowolenia - tyle ze dzisiaj nie ma na co, no i finansowo wykluczone. Tyle, że software, planner, chore reakcje auta przy cofaniu mogą spokojnie poprawić i przechylić moją opinie.