Mx-30 „spalanie”

consigliero

Pionier e-mobilności
Czyli mogę spróbować ze swojego EVSE z końcówką schuko zrobić coś uniwersalnego poprzez zastosowanie przejściówki siła gniazdko 220 v? Czy potrzebna jest do tego jakaś wiedza, czy to jest już jakiś standard i można mieć pewność że zawsze zadziała. Kempingami się nie martwię bo tam chyba zawsze znajdę 220
 

krzyss

Pionier e-mobilności
a jakie ty masz evse ? Bo ja juz sie pogubilem.
Ja woze ze soba tesla 1faza 7,4kW ale mam tylko przejsciowki na schuko, camping 16A i z camping 16a na sila 16a (wlasnej roboty przejsciowka)
W najlepszym wypadku na sila 16A laduje 4kW.
 

krzyss

Pionier e-mobilności

Master

Fachowiec
Doswiadczenie aut z wiekszymi bateriami mowia to co Bronek zawsze pisal, i tak pewnie nigdy nie uzyjesz tego co masz w bagazniku. Ja w tesli uzylem raz przez 20000km i nie mialo to znaczenia czy laduje sie 3 czy 11kW. Najwazniejsze jest miec sprawna i szybka Ladowarke w domu. W bagazniku moze byc cokolwiek.
Dokładnie tym bardziej w życiu codziennym okazuje się ze jeśli ładujesz jak telefon codziennie to w nocy naładujesz w ciagu 2 do 4 godz ( 230v) do wcześniejszego poziomu bo statystycznie właśnie te parędziesiąt kilometrów tylko dziennie się robi
 

Cav

Pionier e-mobilności
Czyli mogę spróbować ze swojego EVSE z końcówką schuko zrobić coś uniwersalnego poprzez zastosowanie przejściówki siła gniazdko 220 v?
Nie.
Możesz zakupić porządne evse (o podawanych mocach), wtedy możesz kombinować z przejściówkami.
Twoje std evse nie nadaje się do niczego innego, niż powolne ładowanie z małą mocą, za to na prawie każdym gniazdku schuko.
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Wiem bo z tego korzystałem właśnie na wyjeździe i było ok, zacząłem kombinować po powrocie aby mieć większą uniwersalność, gdyby trafiła się instalacja z mocniejszym gniazdkiem. Tak naprawdę to w trakcie wycieczki na takie nie natrafiłem, ale często na zdjęciach z polski są widoczne podpięcia po gniazdo trójfazowe
 

vwir

Pionier e-mobilności
Możesz zrobić przejściówke i podpiąć się do gniazda 3f, ale niczego to nie zmieni - będzie się ładowało tak samo wolno jak z gniazda 230V. Żeby się ładować szybciej musisz mieć evse, które to umożliwia i ma regulację mocy.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Ja mam coś takiego + przejściówki z 32A na 16A i wtyczkę 220V

działa od ponad roku, generalnie wisi na stałe w garażu jak wallbox, a jak trzeba to pakuje do torby i zabieram.
 

Master

Fachowiec
Moja to dokładnie taka https://m.intercars.pl/produkty/192...a3570b4ede141912fc3207a899be42659c78e753f4c58 , a jak wygląda twoja ? Co ma od strony gniazdka?
No faktycznie zwykła ladowareczka
Musisz mieć normalnego wallbox i wtedy jest nie tylko szybciej ale tez bezpieczniej
Ładowanie 30h 2,3 kW na przewodach 1,5mm2 i zwykłym gniazdku jest takim sobie pomysłem
Kup coś porządnego ja mam mennekes która może pociągnąć do 22kw

Zobacz ofertę: Stacja ładowania pojazdów elektrycznych MENNEKES https://allegro.pl/oferta/stacja-ladowania-pojazdow-elektrycznych-mennekes-8786709268
Ale w sumie to ponad pol roku ładowałem ze zwykłego gniazdka
 
Top