Najem Długoterminowy - gdzie najlepiej?

Makus

Pionier e-mobilności
Polecacie jakieś firmy najmu długoterminowego? Gdzie najlepiej brać najem? W firmach leasingowych (typu arval) czy może bezpośrednio u dealera?
Nie wiem jeszcze co będę brał, potrzebuję niedużego elektryka na codzień, ale fajnie jakby miał np. V2L a to chyba w standardzie tylko u Koreańczyków?
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Za dużo zmiennych. Kiedyś KIA miała jakiś układ z Arvalem i w rezultacie bardzo atrakcyjną ofertę. Wystarczy, że mają spory upust na starcie, albo obietnicę wykupu przez producenta na koniec za konkretną cenę i oferta robi się bardzo atrakcyjna. W dodatku w wynajmie cena samochodu jest ukryta przed klientem i nie psuje rynku.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Za dużo zmiennych.
Nie, wszystko wiadomo.
Cena wyjściowa po rabatach, wartość końcowa, wpłata własna, wysokość raty - mam to wszystko w ofercie.

Na różne wersje Ioniqa5 wszystko się zgadzało i wartości rezydualne były logicznie wyliczone.
Dla Kony jest inaczej - na moje oko wartość rezydualna jest zawyżona o jakieś 20% minimum.

Może poprzednia Kona tak dobrze się sprzedawała jako używana?
Ale i tak nie wierzę, że będą chętni na 2 letnią obecną Konę (bliźniaka Niro EV) za 115 tys NETTO.
Czyli tyle samo co za droższego na starcie Ioniqa5, z dużo większą baterią niż w Konie.
 

Jac3k

Posiadacz elektryka
Najem może wyjść korzystnie finansowo tylko w przypadku jak ktoś chce zmieniać samochód co 2 lub 3 lata. Przy mojej TM3 utrata wartości po skonsumowaniu dopłaty to 70tys. Samochodem będę jeździł conajmniej jeszcze 3 lata. W przypadku najmu musiałbym znowu podpisać nową umowę i znowu stracić.
Dodatkowo to wszystko zależy od ceny po której się kupiło dany samochód. W moim przypadku przy TMS najem nigdy nie wyszedłby korzystnie. Po roku utrata wartości przy nowej TMS w wysokości 50tys jest nie do ugrania w żadnym najmie.
Do tego dochodzi swoboda w użytkowaniu samochodu i przy własności to ja decyduje kiedy zmieniam samochód a nie podpisaną wcześniej umowa.
 
Last edited:

szwajcar

Fachowiec
Ale i tak nie wierzę, że będą chętni na 2 letnią obecną Konę (bliźniaka Niro EV) za 115 tys NETTO.
Czyli tyle samo co za droższego na starcie Ioniqa5, z dużo większą baterią niż w Konie.
Nie wiem skąd cena Kony dwuletniej jak nowa (i to nie najbiedniejsza) jest do wzięcia za niecałe 118 tys. netto.
Uparcie forsujesz nową Konę jako bliźniaka Niro EV. Moim zdaniem to nadużycie z krzywdą dla Kony. Nie jeździłem długo Kią Niro, tyle co na jeździe próbnej. Może jest pokrewieństwo, ale jak już to Niro jest kuzynem z nieprawego łoża. 😉
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Nie wiem skąd cena Kony dwuletniej jak nowa (i to nie najbiedniejsza) jest do wzięcia za niecałe 118 tys. netto.

To jest najbogatsza wersja Platinum, taka jak wymienił Pradox.
Cennikowo to 230 tys.
Po kilku upustach wychodzi 135 tys netto.
Uparcie forsujesz nową Konę jako bliźniaka Niro EV.
Bo tak jest.
Ta sama płyta, wymiary, napędy - wszystko ma analogiczne, jeśli nie identyczne.
Nawet jeśli poprawili jakiś parametr (bo auto wyszło nieco później, więc siłą rzeczy mogło dostać upgrade, którego w Niro jeszcze nie ma), to nie zmienia to nic w całości.
A Na Niro chociaż da się patrzeć.
Na poprzednią Konę się dało, nawet z przyjemnością, ale na tą - nie mogę się przemóc.

Ta oferta wynajmu jest tak zacna, że gdyby było inaczej, to bym się zastanawiał czy z niej nie skorzystać.

Na tej samej zasadzie, dla mnie Ioniq5 i Kia Ev6 to też bliźniaki, mimo że różnią się drobnymi szczegółami.
Może poza wersja N i GT - tam są one już spore.
Moim zdaniem to nadużycie z krzywdą dla Kony.
Nie będzie, że to trochę młodszy braciszek Niro.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Najem może wyjść korzystnie finansowo tylko w przypadku jak ktoś chce zmieniać samochód co 2 lub 3 lata.
Dokładnie tak.
I to z naciskiem na "może" a nie "musi" bo np. Ioniq5 w zwykłym leasingu 102% wychodzi dużo korzystniej. Przynajmniej o ile się da go potem sprzedać w kwocie zbliżonej do tej którą zakłada wynajmujący jako kwota odkupu.
Różnica może dochodzić do kilkunastu tys zł na korzyść leasingu.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
ofertę najmu taką, jak na Konę, można poważnie rozważyć jeśli ktoś szuka auta na teraz, bez angażowania dużych środków własnych i nie martwienia się jak to po dwóch latach sprzedać. na rynku zastój i nie wiadomo czy za dwa lata nie będzie gorzej. jeżeli wejdą dopłaty od stycznia to będzie jeszcze bardziej atrakcyjna oferta całościowo. dodam tylko, że wykup po dwóch latach został ustalony na 116k co chyba przy innych ofertach najmu nie jest aż tak źle. mam nadzieję, że @Ev3 to przeanalizuje i napisz czy to jest dobra oferta.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
mam nadzieję, że @Ev3 to przeanalizuje i napisz czy to jest dobra oferta.
To jest mega dobra oferta, na oko rata o 50% tańsza niż być powinna.
Ale ja Kony nie chcę, bo nic by mi nie wniosła w stosunku do Soula, więc bez sensu żeby tracił teraz na jego sprzedaży.
No i po prostu ten model mi się nie podoba.

Ioniq to już nieco inna bajka, zwłaszcza że zawsze mi się podobał.
 

szwajcar

Fachowiec
A Na Niro chociaż da się patrzeć.
Na poprzednią Konę się dało, nawet z przyjemnością, ale na tą - nie mogę się przemóc.
No właśnie. Ja, małżonka oraz dzieci (z zięciem włącznie) opowiedzieliśmy się za Koną.
Niro budziło reakcje od „nie” do „fuj”. Zwłaszcza te z tą protetyczną wstawką z tyłu w innym kolorze.
Ionic 5 zachwycił wszystkich, a stara Kona wygląda tak jakby… nienowocześnie.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
To jest mega dobra oferta, na oko rata o 50% tańsza niż być powinna.
Ale ja Kony nie chcę, bo nic by mi nie wniosła w stosunku do Soula, więc bez sensu żeby tracił teraz na jego sprzedaży.
No i po prostu ten model mi się nie podoba.

Ioniq to już nieco inna bajka, zwłaszcza że zawsze mi się podobał.
ja Kony też nie brałem pod uwagę, poszedłem na jazdę Ioniqiem 5 ale przy okazji przejechałem się Koną i muszę powiedzieć, że całościowo jest bardzo dobrym samochodem i jeśli chodzi o poręczność w jeździe to zastanawiałbym się versus Ioniq 5. na mnie wywarł bardzo dobre wrażenia auta dopracowanego. żeby nie było Ioniq 5 mi się bardziej podoba ale obiektywnie muszę stwierdzić: Kona nie odstaje, ogólnie super.
 
Top