Naprawdę dobre ceny na TM3 performance w Szwecji

Michal

Pionier e-mobilności

Laweta pewnie jakieś 3000 - 5000 zł
Cena z VAT wychodzi około 220 000 zł, więc można nawet wziąć dotację mój elektryk.
 

Michal

Pionier e-mobilności

kboc

Nowy na Forum
Względnie dobre ceny są też w Hiszpanii - M3LR wychodzi już za 200000 złotych. Z uwzględnieniem lawety powinno się zmieścić na dotacje :)
 

Michal

Pionier e-mobilności
Tam są jakieś dopłaty a w Szwecji nie, więc hiszpańskie ceny nie są porównywalne z tymi w PL.
 

kARPIU

Fachowiec
to juz ten czas kiedy tesla przestaje byc rzadkością na ulicach :)
mogliby podniesc cene o 25%
 

Grzesiek

Zadomawiam się
z taką polityką jaką chce uprawiać Tesla.... auto dla mas... to za jakieś 2-3 lata... to będzie już ich wszędzie pełno.
I będziemy mówić "o nie Tesla" :)
Jak to wpłynie na sytuację ze sprzedażą używek? To ciekawe... jeśli niezawodność będzie ponad średnią w stosunku do innych producentów to super, dobra inwestycja.
Ale czy taka "super" niezawodność z czasem będzie potrzebna Tesli? Czy raczej strzelą sobie w stopę? Teraz to budowanie marki... więc muszą się starać.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
To ciekawe... jeśli niezawodność będzie ponad średnią w stosunku do innych producentów to super, dobra inwestycja.
Ale czy taka "super" niezawodność z czasem będzie potrzebna Tesli? Czy raczej strzelą sobie w stopę? Teraz to budowanie marki... więc muszą się starać.
Cały model biznesowy oparli o zakład, że będą zarabiać w przyszłości na autonomicznej jeździe, którą wgrają do istniejącej floty pojazdów poprzez aktualizację OTA.

Nie ma przeglądów okresowych, więc na serwisie nie zarabiają i nie chcą zarabiać.

Patrząc na to co już potrafi FSD w USA wg mnie szansa że ten zakład się uda są wysokie.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
z taką polityką jaką chce uprawiać Tesla.... auto dla mas... to za jakieś 2-3 lata... to będzie już ich wszędzie pełno.
I będziemy mówić "o nie Tesla" :)
U nas już jest ich pełno (szczególnie modelu Y ostatnio). Tesla staje się pomału czymś czym był Maluch w PRL (oczywiście to porównanie ilościowe nie techniczne ;)) plus samochodem flotowym.
Na forach w UK już pokazują się opinie typu ''ee nie chcę Tesli bo jest ich pełno, a nie chcę miec takiego samego samochodu jak inni". Biedna gama kolorów w tym też nie pomaga (nie mamy QS ani CR u nas w ofercie).
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Na forach w UK już pokazują się opinie typu ''ee nie chcę Tesli bo jest ich pełno, a nie chcę miec takiego samego samochodu jak inni". Biedna gama kolorów w tym też nie pomaga (nie mamy QS ani CR u nas w ofercie).
No dla takich osób w przypadku smartphone gdzie było podobnie pojawiły się takie opcje jak pozłacany iPhone, iPhone z diamentową obudową, itd.

U nas widzę coraz więcej wrapów Tesli, a ja i tak preferuję nie rzucać się w oczy i wolę standardowy biały.

Dla rynku używek to super sprawa, bo będzie dużo części zamiennych łatwo dostępnych.
 

JanKar

Zadomawiam się

Laweta pewnie jakieś 3000 - 5000 zł
Cena z VAT wychodzi około 220 000 zł, więc można nawet wziąć dotację mój elektryk.

Laweta pewnie jakieś 3000 - 5000 zł
Cena z VAT wychodzi około 220 000 zł, więc można nawet wziąć dotację mój elektryk.
Dzień dobry Panie Michale,
czy mógłby Pan wytłumaczyć jak przebiega proces zamówienia takiego auta ze Szwecji?
Miałem zamawiać TM3 RWD ze względu na dotację i cenę ale jeżdziłem przez tydzień modelem perforamace i byłem pod ogromnym wrażeniem.
Czy takie auto można sfinansować leasingiem operacyjnym i otrzymać dotację?

Pozdrawiam
Janusz
 

Michal

Pionier e-mobilności
Zamówienie jest takie samo jak z PL, tylko przez szwedzką wersję strony. Wchodzisz przez mój link i zamawiasz auto. Tutaj uwaga - wszystkie płatności (opłata rezerwacyjna i końcowa) będą się odbywały w Szwedzkiej Koronie, więc musisz się na to przygotować i zapewnić sobie jakiś sensowny kurs tej waluty żeby nie stracić za dużo na przewalutowaniu. Przy obecnym kursie wychodzi odrobinę poniżej 225 000 zł brutto (Google podaje mi obecnie 224608,42), więc ledwo ale łapie się na dotację nawet prywatnie :)

Następnie żeby auto "łapało się na dotację" musi być nowe i zarejestrowane pierwszy raz w Polsce, więc trzeba jest sprowadzić na lawecie, a nie na kołach. Koszt sprowadzenia auta z Finlandii to około 3000 zł, więc podejrzewam, że ze Szwecji będzie podobnie. Tutaj polecam napisać do NFOŚiGW i upewnić się że będzie możliwe uzyskanie dotacji. Ja to niby z nimi potwierdzałem ale lepiej upewnić się samemu.

Nie wiem czy da się leasingiem - trzeba pogadać z leasingodawcą. Ewentualnie wchodzi w grę "leasing wsteczny", czyli taki, gdzie to właściciel kupuje auto, a leasingodawca je od niego "odkupuje" i leasinguje ale nie wiem, czy wtedy dotacja będzie poprzez leasing.
 

JanKar

Zadomawiam się
Dziękuję za odpowiedź.
Wg informacji które uzyskałem od brokera dość ogarniętego w tych tematach leasing operacyjny odpada.
Można sprowadzić samemu i zastosować leasing zwrotny/finansowy.
Wg informacji które uzyskałem w takiej sytuacji nie ma możliwości uzyskania dofinansowania.
Napiszę jeszcze bezpośrednio do NFOŚiGW żeby potwierdzić.
Tak jest też problem z Vatem pomimo zakupu wewnątrzwspólnotowego.
Moim zdaniem cena super ale tylko w przypadku zakupu na osobę prywatną posiadając odpowiednie środki lub wspierając się kredytem.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Miałem zamawiać TM3 RWD ze względu na dotację i cenę ale jeżdziłem przez tydzień modelem perforamace i byłem pod ogromnym wrażeniem.
Na jeździe testowej miałem TM3 Performance, a kupiłem TM3 RWD i muszę przyznać, że też zasuwa jak dziki. Chciałem jeździć spokojnie, a zacząłem znów jeździć agresywnie. Wcześniej jeździłem hybrydą plugin BMW z 6 sek do setki, ale to nie to samo 6 sek co TM3 - pełny moment obrotowy od początku do końca to gigantyczna różnica w przyspieszaniu, na światłach na krótkich dystansach spokojnie bierzesz wypasione motocykle, które "zachęcają" do próby 🤷
 

Michal

Pionier e-mobilności
A co z VATem ? :) bo tesla nie wystawi fvat bez vat…
Czy nie wystawi? Chyba jeśli bierzesz na eksport, to powinni wystawić i pewnie mają ludzi, którzy się zajmują eksportem tak jak ci któzy mnie obsługiwali przy zakupie w DE. Trzeba zadzwonić do Tesli w Szwecji i się dowiedzieć. Moim zdaniem powinni wystawić FV 0 vat i VAT będzie do opłacenia w PL, a wtedy wyjdzie jeszcze odrobinę taniej, bo VAT w Szwecji jest wyższy.
 

JanKar

Zadomawiam się
. Moim zdaniem powinni wystawić FV 0 vat i VAT będzie do opłacenia w PL, a wtedy wyjdzie jeszcze odrobinę taniej, bo VAT w Szwecji jest wyższy.
Też uważam, że przy eksporcie powinni wystawić Vat 0%., zadzwonię jutro i dowiem się dokładnie.
Od brokera usłyszałem, że niektórzy dealerzy wymagają wpłaty pełnej kwoty i po otrzymaniu potwierdzenia dostawy (wywozu poza granicę kraju) zwracają Vat - ale to informacja niepotwierdzona.
Jeśli na Vat 0 to cena z lawetą ok 180k netto vs 210k netto w Polsce, ale z drugiej strony TM3 RWD z dotacją 140k netto i chyba wrodzona cebula zwycięży.
 

JanKar

Zadomawiam się
Wcześniej jeździłem hybrydą plugin BMW z 6 sek do setki, ale to nie to samo 6 sek co TM3 - pełny moment obrotowy od początku do końca to gigantyczna różnica w przyspieszaniu, na światłach na krótkich dystansach spokojnie bierzesz wypasione motocykle, które "zachęcają" do próby 🤷
W porównaniu do mojej Mazdy CX5 2.0 automat to TM3 RWD to jak Star Trek z napędem warp:)
 

Michal

Pionier e-mobilności
z drugiej strony TM3 RWD z dotacją 140k netto i chyba wrodzona cebula zwycięży.
W każdym razie pamiętaj o użyciu linku polecającego dostaniesz jakieś punkty możliwe do wymienienia na fanty ;)
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Czy nie wystawi? Chyba jeśli bierzesz na eksport, to powinni wystawić i pewnie mają ludzi, którzy się zajmują eksportem tak jak ci któzy mnie obsługiwali przy zakupie w DE. Trzeba zadzwonić do Tesli w Szwecji i się dowiedzieć. Moim zdaniem powinni wystawić FV 0 vat i VAT będzie do opłacenia w PL, a wtedy wyjdzie jeszcze odrobinę taniej, bo VAT w Szwecji jest wyższy.
No problem jest ze nie wystawi. Potem oplacasz vat w PL a do Szwedzkiego US zwracasz sie o zwrot. Tylko… jesli to ma byc leasing to nasz leasing musial by sie ubiegac o jego zwrot, czy ktorys tak robi… nie sadze.
Sprowadzalem z DE uzywke na fvat i w drodze wyjatku sprzedali mi netto ale podpisywalem szereg papierow ze exportuje auto i finalnie kopie oswiadczenia i przelewu do US ze ten VAT u nas odprowadzilem. Potem leasing zwrotny w santanderze. Kombinacja.
 
Top