Nasz mały Seat Mii

nabrU

Pionier e-mobilności
Update ze świata Mii ;)

Apka już z miesiąc działa (y)

Mii był też dzisiaj na diagnostyce niedziałającego od jakiegoś czasu grzania fotela kierowcy. Wyszło że coś tam z jakimś sterownikiem tego grzania jest nie halo. Część została zamówiona i trzeba będzie się pofatygować do Seata ponownie na wymianę w ramach gwarancji. Przy okazji auto przeszło standardowe sprawdzenie, które pokazało, że klocki z przodu mają 11mm (tył to bębny więc nie widać) więc hamowanie regeneracyjne definitywnie oszczędza hamulce. Oponki też nieźle jak na cieższe i z większym momentem EV po 55k km:

Screenshot-2024-03-01-202951.png


Podpiąłem się też dzisiaj Car Scannerem Pro do Seata Mii EV. Niestety Car Scanner nie ma profilu dla Mii ale ma dla e-Up a to bliźniaki więc mam nadzieje, że odczyty mają jakiś sens (choć nie wszystkie dane jakby zczytuje).

Samochód zawsze ładowany do 100% :Sarcastic: z ładowarki AC 7kW, szybkich ładowań DC było może z 10. Wiek 2,5 roku, przebieg 34 372 mil (czyli 55 316 km). Ładowany kiedy trzeba, bez oglądania się na stan / SOC baterii:

Screenshot-20240301-195451.png


Screenshot-20240301-195423.png


Screenshot-20240301-195942.png


Wyniki:

Delta napięcia 84 ogniw: 7,6mV (y)
SOH: 30894Wh / 32300Wh = 95,64% (y)
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Mały update dla kolegi @Grzesiek co do zużycia w Mii na postoju (co do dyskusji w tym temacie).

1. Samochód z włączonym zapłonem, ogrzewaniem ustawionym na 22*C ale bez AC - pobór 324W

Screenshot_20240405-180547.png

2. Samochód jak ww. tylko z włączoną klimatyzacją - pobór 4,2kW

Screenshot_20240405-180605.png

3. Samochód z wyłączoną AC ale ogrzewaniem na HI (czyli powyżej 29*C) - pobór 5,4kW

Screenshot_20240405-180747.png

Nie wiem na ile te kW przy AC i porządnym ogrzewaniu później spadają (bo właściwym schłodzeniu lub ogrzaniu wnętrza).
 

Grzesiek

Posiadacz elektryka
Bardzo dziękuje, zapoznałem się z przyjemnością. Myśle, że nie tylko mnie to ucieszy.
U mnie po 3-4km ładnie spada zużycie do normalnych wartości.
Natomiast przy ogrzewaniu to z 6~8km muszę przejechać aby było 16~18.
Startując bez rozgrzanej czy wychłodzonej kabiny.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Mii odebrany po drugim serwisie przy 37750 mil. Wszystko OK, pewnie go tam posprawdzali jakoś, wymienili filtr przeciwpyłkowy, umyli / odkurzyli i skasowali nas na 239 funtów. Nie tanio i trochę się podroczyłem, że serwis EV miał być tani itp. Więc powiedziano mi, że taki przegląd benzynowego Mii to byłoby prawie 400 funtów.

Zgłośiliśmy stuki z przedniego zawieszenia i okazały się pochodzić z zużytego lewego łącznika stabilizatora, który wymienili za free w ramach gwarancji (y)

Zażyczyłem sobie aby sprawdzili jaki jest SOH baterii i niestety stwierdzili, że takiej informacji ich kompy diagnostyczne nie podają. Stwierdzili, że bateria jest OK (cokolwiek to może znaczyć). Mam wrażenie, że powinny być jakieś uregulowania prawne, aby każdy producent EV umożliwiał łatwe odczytanie SOH użytkownikowi (coś jak w iPhone'ach) aby każdy łatwo mógł sobie sprawdzić co warta jest bateria HV. Szczególnie ważne to będzie dla tych kupujących EV z drugiej ręki.
 
Last edited:

nabrU

Pionier e-mobilności
Żarło dobrze, aż się popsuło... :(

1715338404961.png

Assistance umówione na dzisiaj między 14 a 15, ale nie sądzę aby technik coś zdziałał, więc lokalny dealer Seata tez już powiadomiony, że mogą mieć 'dostawę' popsutego Mii.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Przyjechało assistance, sprawdzili aku 12V: w normie, odczytali kody błędów i trochę się tego nazbierało:

PXL-20240510-141235711.jpg


Niestety błędy się nie dały skasować (również po odpięciu aku 12V na jakiś czas i ponownym odczycie), więc coś jest poważniejszego z układem HV na rzeczy.

PXL-20240510-144259407.jpg


Samochód pojechał więc na spec-holu 40 mil do naszego lokalnego dealera Seata. W sobotę serwis działa u nich na 'pól gwizdka' więc jak sądzę coś się dowiemy dopiero w przyszłym tygodniu.

tmp-1715362641298.jpg
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Przyjechało assistance, sprawdzili aku 12V: w normie, odczytali kody błędów i trochę się tego nazbierało:

PXL-20240510-141235711.jpg


Niestety błędy się nie dały skasować (również po odpięciu aku 12V na jakiś czas i ponownym odczycie), więc coś jest poważniejszego z układem HV na rzeczy.

PXL-20240510-144259407.jpg


Samochód pojechał więc na spec-holu 40 mil do naszego lokalnego dealera Seata. W sobotę serwis działa u nich na 'pól gwizdka' więc jak sądzę coś się dowiemy dopiero w przyszłym tygodniu.

tmp-1715362641298.jpg
Masz gwarancje ?
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Tak, samochód jest jeszcze na ogólnej gwarancji do sierpnia 2024 (jest 3 lata gwarancji lub 60k mil). Jest też jeszcze gwarancja na baterię (8 lat lub 100k mil).
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Żona właśnie odebrała samochód zastępczy - 2-letni chiński MG5. Prosiliśmy o EV i się udało (y) Choć to wersja SR (chyba, musimy sprawdzić ile pokaże na GOM, bo się właśnie ładuje) ale zasięg ciutkę większy niż mały Mii.


To tak jakby ktoś wątpił o popularność tej chińskiej marki w ogóle (a w UK w szczególności ;))

PXL_20240512_144626349.jpg


EDYTA: to jednak wersja Long Range raczej bo tylko ta w MG5 miała tempomat adaptacyjny.

 
Last edited:

nabrU

Pionier e-mobilności
Żona odebrała dzisiaj Mii po naprawie. Według tego co 'zeznali' padł moduł sterowania baterii HV. Część wymieniona na gwarancji i żona pojechała dzisiaj do pracy.

1716320067464.png

Wygląda na to, że się niejako zasięg zresetował do 'uśrednionego' bo przy 100% SOC pokazywał 120 mil a przy temp. ok 20*C jakie mamy powinien pokazać ok 160 mil. Podłączymy do ładowania do 100% i zobaczymy czy BMS zrobi jakąś robotę bo u dealera nie był ładowany.
 
Last edited:
Top