To jak to jest z tym zużyciem? Statystyki tesli.

Grzesiek

Posiadacz elektryka
Średnie zużycie energii w Mii mojej żony oscyluje teraz w granicach 4 - 5 mil/kWh (czyli jakieś 124 - 155 Wh/km). I to przy jeździe ponad 60km autostradą (żona ma do pracy 74km w jedną stronę). Rano 'pali więcej' bo jeszcze zimno, po południu - mniej bo cieplej.

Nie mam danych ile Mii bierze energii na postoju przy włączonym grzaniu / chłodzeniu wnętrza, ale nie są to na pewno wartości o których piszesz wyżej (i to z niewłaściwymi jednostkami). Mam za to dane ile bierze ID.3 na grzanie wnętrza. Mianowicie samochód włączony, na postoju w trybie P, z włączonym radiem i grzaniem na 22*C przy temperaturze zewnętrznej ok. 10*C. Pobór jak widać to 0.68kW

View attachment 16979

Tak więc zakładając że e-UP bierze podobne wartości na grzanie wnętrza, Twoje 20 minut grzania to zaledwie 226Wh, co stanowi 0.7% pojemności netto baterii (32,3kWh). 20 minut grzania sprawi więc, że Twój e-Up przejedzie 2 do 3 km mniej.

P.S. Postaram się podłączyć z EVNotify do Mii (o ile soft ma profil pod Seata) i podać realne dane.
Ale bierze i takie wskazania się pojawiają. Jak trasa nie jest dluga. Albo dluzsza przerwa.

Natomiast o zasięg się nie martwię. A sposób liczenia w eUp mi się podoba, bo pokazuje jak jest. Zrobie kilka km i zuzycie się wyplaszcza. Nie zrobię to nie. Tyle zużyło i zaklinanie rzeczywistości tego nie zmieni.
Tu chodzi o taki niuans jak opisałem. Sprawy wizerunkowe. Mało istotne. Ale istnieją. Warto wiedzieć.

A tak namiętnie o tym piszę, bo zamierzam kupić Tesle. Nic lepszego ogolnie nie ma jeśli chodzi o wydajność napędu I zużycia.
 

Michal

Moderator
Masz rację w 100% :)

Moze podam przykład taki z rzeczywistości.

Jadę eup klima i komfort sobie chodzi. Podjeżdżam pod prace. Cos tam towaru dowożę auto sobie stoi i chłodzi czy tam grzeje. Mija ze 20min. I zuzycie robi się 25-28kWh.
Wchodzi Zenek patrzy na zuzycie i zgodnie ze słowami @Michal się przeraża i wyśmiewa auto. Mówiąc.
A moja Tesla to 15kWh by zużyła.
Z 20 minut działania klimy nie robi się różnica w zużyciu o której tutaj rozmawiamy. Robi się ona z 24 godzin dziennie działania wartownika, który bierze 200 W cały czas ~ 2,4 kWh dziennie (zakładając 12h działania wartownika), kiedy na samą jazdę (37,5 km dziennie) ktoś zużywa 7,5 kWh. Tesla wtedy raportuje zużycie na jazdę powiedzmy 200 Wh/km, a z gniazdka idzie niby 264 Wh/km. Chociaż już nie na samą jazdę...
Tak jak napisał powyżej @nabrU, porównujesz tak jakby Nokię 3310 (e-Up) do telefonu z Androidem (Tesla)i dziwisz się, że jest inne zużycie. No jest, bo auta mają inne funkcje.

Pisałem powyżej o danych z długiej trasy Warszawa - Szczecin - Warszawa. Różnica pomiędzy wskazaniem auta i energia pobrana z sieci jest wtedy znikoma i w znacznej większości do wytłumaczenia zużyciem na postoju.
 

Grzesiek

Posiadacz elektryka
Z 20 minut działania klimy nie robi się różnica w zużyciu o której tutaj rozmawiamy. Robi się ona z 24 godzin dziennie działania wartownika, który bierze 200 W cały czas ~ 2,4 kWh dziennie (zakładając 12h działania wartownika), kiedy na samą jazdę (37,5 km dziennie) ktoś zużywa 7,5 kWh. Tesla wtedy raportuje zużycie na jazdę powiedzmy 200 Wh/km, a z gniazdka idzie niby 264 Wh/km. Chociaż już nie na samą jazdę...
Tak jak napisał powyżej @nabrU, porównujesz tak jakby Nokię 3310 (e-Up) do telefonu z Androidem (Tesla)i dziwisz się, że jest inne zużycie. No jest, bo auta mają inne funkcje.

Pisałem powyżej o danych z długiej trasy Warszawa - Szczecin - Warszawa. Różnica pomiędzy wskazaniem auta i energia pobrana z sieci jest wtedy znikoma i w znacznej większości do wytłumaczenia zużyciem na postoju.
Ale ja się nie dziwię. Z którego akapitu wnioski takie wyciągnąłeś?

Chodzi o sposob wyswietlania zużycia. Tylko tyle. Dla osób niezaznajomionych z metoda Tesli jest on po prostu krzywdzacy. W Szczególności gdy ktoś łopatologicznie porówna różne auta 1 do 1.
Tesla i tak wyjdzie lepiej. Ale nie aż tak jak jest w rzeczywistości.

Oczywiscie eUp jest jak nokia 3310 a Tesla jak smartfon. Nie podważam.

Życzę miłego dnia. Wypisuje się z dyskusji. Bo to sensu nie ma.
 

Michal

Moderator

piotrpo

Pionier e-mobilności
no chyba nie - w dalszym ciągu nie znajdziesz auta w okolicach 200 tys. zł (czyli ok. 180 po zwrocie dopłaty) który zaoferuje Ci podobny poziom - wielkości, mocy, zasięgu, wyposażenia, zastosowanych rozwiązań, itp. itd.
NIby racja, ale różnica nie jest już tak straszna, konkurencja się pojawia i ja się z tego cieszę. Kia robi całkiem fajne samochody, a po cichych obniżkach przestały być absurdalnie drogie. VW w końcu chyba zrobił przyzwoite EV (ID.7), jedyny problem to cena. Audi Q8 sprzedawane po bardzo atrakcyjnych cenach. Volvo EX30. Dół listy, to oczywiście MG4, które jakieś tam swoje niedostatki nadrabia ceną. Mustang też zjechał z ceną. Nadal uważam, że TM3/TMY za te 200-250k to bardzo dobry, wręcz narzucający się wybór, ale od konkurencji dzieli ją już tylko trochę, a nie przepaść, jak jeszcze chwilę temu.
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
NIby racja, ale różnica nie jest już tak straszna, konkurencja się pojawia i ja się z tego cieszę. Kia robi całkiem fajne samochody, a po cichych obniżkach przestały być absurdalnie drogie. VW w końcu chyba zrobił przyzwoite EV (ID.7), jedyny problem to cena. Audi Q8 sprzedawane po bardzo atrakcyjnych cenach. Volvo EX30. Dół listy, to oczywiście MG4, które jakieś tam swoje niedostatki nadrabia ceną. Mustang też zjechał z ceną. Nadal uważam, że TM3/TMY za te 200-250k to bardzo dobry, wręcz narzucający się wybór, ale od konkurencji dzieli ją już tylko trochę, a nie przepaść, jak jeszcze chwilę temu.
Problem jest taki że po uzyskaniu dotacji za 180 tys zł nie kupisz cały czas auta porównywalnego do TM3. Volvo ex30 ani KIA eNiro to całkowicie inna klasa auta niestety. EV6 jeżeli uda Ci sie kupić za 180 tys (200 tys minus dotacja) to będzie golas z mocą 170KM czyli przy tej wielkości i mocy dyskwalifikacja. Wersji GT chyba nie ustrzelisz za 200 tys zł nawet po obniżkach. ID.7 wątpię aby łapało się na dotacje mój elektryk czyli z automatu gorką 18-27 tys zł + wyższa cena. Audi q8 nawet w najlepszej promocji nie zejdzie z dotacja do 180 tys zł - no nie.

Reasumując - różnica wciąż jest straszna.
 
Last edited:

nabrU

Pionier e-mobilności
Zerknij tutaj na wyniki z EVNotify, które obiecałem wstawić.

A tak namiętnie o tym piszę, bo zamierzam kupić Tesle. Nic lepszego ogolnie nie ma jeśli chodzi o wydajność napędu I zużycia.

Jesteś w błędzie ;) W ciepłe dni i w mieście e-Up jest oszczędniejszy od Tesli. Minimum jakie udało mi się uzyskać w miejskiej trasie w temp powyżej 20*C to 70Wh/km (wyniki poniżej 100Wh/km to bułka z masłem). Zawsze mnie zastanawia dlaczego VAG zakończył produkcję tak dobrego, relatywnie taniego i ekonomicznego EV.
 

ciastek

Pionier e-mobilności
Zawsze mnie zastanawia dlaczego VAG zakończył produkcję tak dobrego, relatywnie taniego i ekonomicznego EV.
Z https://www.reddit.com/r/electricvehicles/comments/12juewe :
Unfortunately, [e-Up] will be discontinued in mid-2024 because of the new UNECE rules for cybersecurity. To keep it in production we would have had to integrate a completely new electronic architecture. That would be too expensive. So, it's better to develop a new car right away.
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Zawsze mnie zastanawia dlaczego VAG zakończył produkcję tak dobrego, relatywnie taniego i ekonomicznego EV.
Bo był dobry, relatywnie tani i ekonomiczny? Wiem, złośliwe, ale takie mam wrażenie patrząc na to, co przez długi czas odwalali ze swoją ofertą EV.

@AntoniFerdynand Niro EV kupisz taniej niż Teslę. EV6 porównywalnie z Teslą. EX30 jest podobnie wyceniony jak Tesla i może niektórym pasować dużo bardziej. Q8, owszem jest droższe, słabsze pod względem osiągów i zasięgu, ale jednak jest to zupełnie inna klasa samochodu. Jakoś-tam porównywalny spalinowy odpowiednik (Q7) jest w okolicach 400k, więc Q8 chodzące w okolicach 300 uważam za dobrą ofertę.

Te samochody sprzedawały się już wcześnie. Słabo, bo słabo, ale jednak. Skoro ceny spadły, to można przypuszczać, że teraz sprzedaż będzie wyższa. Tesla nie jest samochodem dla każdego i nigdy nie będzie.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Zawsze mnie zastanawia dlaczego VAG zakończył produkcję tak dobrego, relatywnie taniego i ekonomicznego EV.
Z tego samego powodu, z którego inni producenci (w tym Tesla) nie mają w ofercie małych, prostych, niedrogich aut - słaba zyskowność.
 
Top