Ale bierze i takie wskazania się pojawiają. Jak trasa nie jest dluga. Albo dluzsza przerwa.Średnie zużycie energii w Mii mojej żony oscyluje teraz w granicach 4 - 5 mil/kWh (czyli jakieś 124 - 155 Wh/km). I to przy jeździe ponad 60km autostradą (żona ma do pracy 74km w jedną stronę). Rano 'pali więcej' bo jeszcze zimno, po południu - mniej bo cieplej.
Nie mam danych ile Mii bierze energii na postoju przy włączonym grzaniu / chłodzeniu wnętrza, ale nie są to na pewno wartości o których piszesz wyżej (i to z niewłaściwymi jednostkami). Mam za to dane ile bierze ID.3 na grzanie wnętrza. Mianowicie samochód włączony, na postoju w trybie P, z włączonym radiem i grzaniem na 22*C przy temperaturze zewnętrznej ok. 10*C. Pobór jak widać to 0.68kW
View attachment 16979
Tak więc zakładając że e-UP bierze podobne wartości na grzanie wnętrza, Twoje 20 minut grzania to zaledwie 226Wh, co stanowi 0.7% pojemności netto baterii (32,3kWh). 20 minut grzania sprawi więc, że Twój e-Up przejedzie 2 do 3 km mniej.
P.S. Postaram się podłączyć z EVNotify do Mii (o ile soft ma profil pod Seata) i podać realne dane.
Natomiast o zasięg się nie martwię. A sposób liczenia w eUp mi się podoba, bo pokazuje jak jest. Zrobie kilka km i zuzycie się wyplaszcza. Nie zrobię to nie. Tyle zużyło i zaklinanie rzeczywistości tego nie zmieni.
Tu chodzi o taki niuans jak opisałem. Sprawy wizerunkowe. Mało istotne. Ale istnieją. Warto wiedzieć.
A tak namiętnie o tym piszę, bo zamierzam kupić Tesle. Nic lepszego ogolnie nie ma jeśli chodzi o wydajność napędu I zużycia.