To jak to jest z tym zużyciem? Statystyki tesli.

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Bo był dobry, relatywnie tani i ekonomiczny? Wiem, złośliwe, ale takie mam wrażenie patrząc na to, co przez długi czas odwalali ze swoją ofertą EV.

@AntoniFerdynand Niro EV kupisz taniej niż Teslę. EV6 porównywalnie z Teslą. EX30 jest podobnie wyceniony jak Tesla i może niektórym pasować dużo bardziej. Q8, owszem jest droższe, słabsze pod względem osiągów i zasięgu, ale jednak jest to zupełnie inna klasa samochodu. Jakoś-tam porównywalny spalinowy odpowiednik (Q7) jest w okolicach 400k, więc Q8 chodzące w okolicach 300 uważam za dobrą ofertę.

Te samochody sprzedawały się już wcześnie. Słabo, bo słabo, ale jednak. Skoro ceny spadły, to można przypuszczać, że teraz sprzedaż będzie wyższa. Tesla nie jest samochodem dla każdego i nigdy nie będzie.
Niektórym dużo bardziej może pasować Dacia Spring
 

nabrU

Pionier e-mobilności

Wiem o tych przepisach i już je tutaj cytowałem przy okazji innego tematu. Jednakże te samochody już dawno nie są produkowane, a niektóre wręcz były produkowane w niewielkich seriach (za EV Database):

Skoda CITIGOe iV January 2020 - September 2020
SEAT Mii Electric February 2020 - June 2021
Volkswagen e-Up! January 2020 - October 2023

ID.1 czy jak go tam zwią raczej szybko się nie pojawi i tą 'dziurę' w ofercie zapełni Dacia Spring, BYD Seagull (czy inne Chińczyki).
 

Michal

Moderator
W poprzednich 2 tygodniach zrobiłem po kraju 2803 km z baterii poszło 554 kWh, co daje 198 Wh/km.
  • 2 x Warszawa - Słupska - Warszawa
  • kręcenie się
 
Last edited:

to_masz

Posiadacz elektryka
Ostatnio porównywałem dane Tesla podróż vs TeslaMate:
  • trasa (A2+S3+objazd protestu rolników krajówką) 357km
    • Tesla 75 kWh, 210 Wh/km
    • Teslamate +6,8% 80.1 kWh, 224 Wh/km, 1,69 kWh straty na ładowarce GW, ale 3,41 kWh poszło nie wiem na co - aż tyle na przygotowanie baterii przed ładowaniem? na wartownika przy ładowarce? bo parkowania nie było w ogóle
 

ELuk

Pionier e-mobilności
U mnie wczoraj na parkingu z aktywnym wartownikiem zeszło 5% baterii w 4 godziny.
A nie było jakoś dużo raportów ze zdarzeń.
Dziwne to trochę…? 🤔
 

SylB

Fachowiec
Ostatnio porównywałem dane Tesla podróż vs TeslaMate:
  • trasa (A2+S3+objazd protestu rolników krajówką) 357km
    • Tesla 75 kWh, 210 Wh/km
    • Teslamate +6,8% 80.1 kWh, 224 Wh/km, 1,69 kWh straty na ładowarce GW, ale 3,41 kWh poszło nie wiem na co - aż tyle na przygotowanie baterii przed ładowaniem? na wartownika przy ładowarce? bo parkowania nie było w ogóle
Niestety wg. mnie z Teslamate jest "prawdziwa".
Info dla tych co nie mają EV a to będą czytać.
Faktycznie Tesla na jazdę zużyła te 75kWh ale aby tyle miała, to było doładowane 80,1kWh. Bo są straty podczas ładowania oraz zużycie dodatkowe jak grzanie/chłodzenie/granie/oglądanie netflixa na parkingu
oraz strażnik.
Co do podgrzewania przed ładowaniem. To dzieje się to podczas jazdy wiec pewnie jest zaliczane do jazdy (z tym , że nie sprawdzałem czy tak jest)
 
Last edited:

zibizz1

Pionier e-mobilności
Ilość raportów chyba nie ma dużego znaczenia. Powinno ubywać ~200W (160-250). Jak kupiłem to wartownik działał non stop 4 dni i zjadło ponad 20% ale z baterii 95kWh
 

to_masz

Posiadacz elektryka
Niestety wg. mnie z Teslamate jest "prawdziwa".
Info dla tych co nie mają EV a to będą czytać.
Faktycznie Tesla na jazdę zużyła te 75kWh ale aby tyle miała, to było doładowane 80,1kWh. Bo są straty podczas ładowania oraz zużycie dodatkowe jak grzanie/chłodzenie/granie/oglądanie netflixa na parkingu
oraz strażnik.
Co do podgrzewania przed ładowaniem. To dzieje się to podczas jazdy wiec pewnie jest zaliczane do jazdy (z tym , że nie sprawdzałem czy tak jest)
Też tak zakładałem, tylko samochód jechał bez żadnej przerwy do ładowarki, ładował się, potem jechał bez żadnej przerwy i w momencie przyjazdu sprawdzałem dane. Podczas ładowania poszliśmy coś zjeść, wróciliśmy i pojechaliśmy dalej.

Ciekawostką jest, że TeslaMate zanotowała, że samochód pobrał 49.06 kWh, a GreenWay skasował za 48,97 kWh i zastanawiam się czy na ładowarkach DC w Polsce też operator bierze na siebie starty ładowarki? Zakładam, że podczas ładowania to 1,69 kWh straty zaraportowane przez TeslaMate wyparowało na zużycie samochodu (podgrzewanie baterii, Sentry itd.).

Więc 3,41 kWh różnicy jest na samą jazdę ... czy tyle tracimy przez 0,5h, które Tesla podgrzewa baterię?
 

daniel

Señor Meme Officer
Ciekawostką jest, że TeslaMate zanotowała, że samochód pobrał 49.06 kWh, a GreenWay skasował za 48,97 kWh i zastanawiam się czy na ładowarkach DC w Polsce też operator bierze na siebie starty ładowarki? Zakładam, że podczas ładowania to 1,69 kWh straty zaraportowane przez TeslaMate wyparowało na zużycie samochodu (podgrzewanie baterii, Sentry itd.).

Więc 3,41 kWh różnicy jest na samą jazdę ... czy tyle tracimy przez 0,5h, które Tesla podgrzewa baterię?
Dziwne jest to, że GreenWay podał mniej. Bardzo dziwne. Nie biorą na siebie strat. Klient płaci za wszystko.
Z tym pogrzewaniem to zależy jak bardzo potrzebujesz podgrzać baterię. Zwłaszcza teraz jak po aktualizacji samochód ma być mądrzejszy i nie pogrzewać się mocno jeśli jedzie na ładowarkę 50kW.
Jest jakaś maksymalna moc podgrzewania. Chyba zależna od liczby silników w samochodzie - po 3,5kW na silnik? Auto puszcza tam prąd i wyciąga ciepło do ogrzewania m.in. baterii.
 
Top