To jak to jest z tym zużyciem? Statystyki tesli.

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
ustawiasz na tempomacie żądaną prędkość albo noga jak jest to możliwe i ma sens starasz się utrzymywać tę prędkośc, wiadomo że jakaś cieżarówka co jakiś czas trafi się i inne wolniejsze pojazdy, tak wygląda realna jazda. Ale nie jak niektórzy podają wyniki przy 140km/h, a tak na prawdę 3 razy zdarzyło mu się przez moment jechać tą prędkością, a 70% drogi jechał 110-120.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
ustawiasz na tempomacie żądaną prędkość albo noga jak jest to możliwe i ma sens starasz się utrzymywać tę prędkośc, wiadomo że jakaś cieżarówka co jakiś czas trafi się i inne wolniejsze pojazdy, tak wygląda realna jazda.

:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: dobre...
Nie wiem czy kiedyś jechałeś po angielskich autostradach (najlepiej w godzinach szczytu) bo byś wiedział, że to niemożliwe mimo, że autostrada w UK to minimum 3 pasy ruchu (bytyjskie autostrady są jednymi z najbardziej zatłoczonych w Europie). Zerknij na filmik poniżej o ruchu na autostradach w moim rejonie (szczególnie tak od połowy) i powiedz mi jak mam jechać cały czas 110-120 km/h. Przypominam też, że w UK limit to 70kph (113km/h) z częstymi 'variable speed limits' wyświetlanymi na tablicach.

Weekday rush-hours to be avoided if possible are 6am-10am and 4pm-8pm. The best time to travel on a motorway to avoid weekend congestion is early morning Saturday or after 6pm, before congestion becomes more likely around 11am Sunday.


Więc daj spokój, gdyż moje powyższe dane są z realnej jazdy.
 

rawier

Posiadacz elektryka
:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: dobre...
Nie wiem czy kiedyś jechałeś po angielskich autostradach (najlepiej w godzinach szczytu) bo byś wiedział, że to niemożliwe mimo, że autostrada w UK to minimum 3 pasy ruchu (bytyjskie autostrady są jednymi z najbardziej zatłoczonych w Europie). Zerknij na filmik poniżej o ruchu na autostradach w moim rejonie (szczególnie tak od połowy) i powiedz mi jak mam jechać cały czas 110-120 km/h. Przypominam też, że w UK limit to 70kph (113km/h) z częstymi 'variable speed limits' wyświetlanymi na tablicach.




Więc daj spokój, gdyż moje powyższe dane są z realnej jazdy.
Nic dziwnego, jak wszyscy pod prąd jeżdżą ;)
 

Pepek

Posiadacz elektryka
No to teraz ode mnie coś w temacie:
Trasa w ten weekend 1009km - głównie A1 (~930km), trochę krajówek/wojewódzkich (~60km), trochę S-ek (~20km):
Wg auta: zużycie 257 kWh, śr. 25,5 kWh/100km.
Wg EVSE w domu + dane z SuC i GW: zużycie całkowite 287kWh, śr. 28,4 kWh/100km.
Jak widać w trasie prawdziwe zużycia są ~11-12% większe, co IMO ma sens (straty na ładowaniach, na zużycia na postojach, itp.). Na noclegu (w połowie trasy) było bez sentry, jedynie grzanie przed startem, ale to zużyło ~1kWh, bo poszło na to max 2% baterii.
Co do warunków trasy - pogoda paskudna, 2-6 stopni C, trochę śniegu z deszczem, 75% trasy deszcz i silny wiatr - zwłaszcza przy drodze z płd. na płn. - w nos, więc droga pod wiatr. Temp. w aucie 21,5-22 st. C., pr. to 140km/h na AP, czasami, żeby sprawniej wyprzedzać do 150km/h na TACC. Na odcinkach A1 średnia wychodziła 125-130km/h (dobry czas trasy, bo bardzo mało tirów i sam ruch też był dość mały).
 

okazik

Nowy na Forum
Założyłem się ze szwagrem że dojadę moją Tesla 3 LR RWD nad morze (638km) . Połowa trasy to DK a połowa autostrady. Jak myślicie jest szansa na wygranie zakładu ?
 

Michal

Moderator
Założyłem się ze szwagrem że dojadę moją Tesla 3 LR RWD nad morze (638km) . Połowa trasy to DK a połowa autostrady. Jak myślicie jest szansa na wygranie zakładu ?
Podaj start i metę.
 

Michal

Moderator
Najlepiej kliknij prawym i otwórz w oknie prywatnym.
Zwróć uwagę na ustawienia - temperatura (25C) i prędkość (max 70 kmh).
 

Pepek

Posiadacz elektryka
Start Jasło, meta parking przy plaży Gdańsk Stogi.
Stogi fajna plaża, nieraz tam chodziliśmy sobie z dzieciakami w weekendy jak były młodsze. :)
A co do zakładu - dużo może zależeć od wiatru i innych warunków pogodowych. Ten sam odcinek tej samej trasy po A1 mam zużycie i po 22kWh/100km i 28kWH/100km. Jak trafisz wiatr w nos, jeszcze np. z deszczem to może być ciężko nawet przy max.70km/h. Jak trafisz na wiatr w plecy i dobre warunki to i ze 110km/h może być do zrobienia.
 
Top