To jak to jest z tym zużyciem? Statystyki tesli.

daniel

Señor Meme Officer
Ja bym radził aby tą bezwietrzną zamienił na taką z wiatrem w "plecy" ;), wtedy szanse będą jeszcze większe ;).
Niech jeszcze poczeka aż będzie z górki. :sneaky:
Albo po prostu naładuje po drodze. Nie chciałbym się przez 600+ km mordować 70 km/h, żeby udowadniać coś szwagrowi.

Niech się założą, kto szybciej dojedzie na wstecznym nad morze. Elektryk będzie miał przewagę i test będzie tak samo praktyczny.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Mam ograniczone możliwości podróżowania lądowego180° spektrum. Ale Tesla wie lepiej, bo często wyznacza mi serwis na Bornholmie. Wie skubana , że z Kołobrzegu tam jest najbliżej. A kto mi promem zabroni?
 

okazik

Nowy na Forum
Tak jak pisałem, w środę wyruszyłem w trasę nad polskie morze.
Najszybsza i jednocześnie, najkrótsza droga z Jasła do Gdańska - Plaża Strogi, prowadzi częściowo drogami krajowymi i autostradą.
Jest też możliwa jazda przez Kraków, ale czas podroży jest prawie ten sam, a trasa dłuższa o 106km.
Tutaj link do mojej trasy na google maps - https://maps.app.goo.gl/nNmKQVydWdmTJXqc6

Wyjazd o 7 rano - temperatura 5°C - Bateria naładowana do 100%
Odcinek od Jasła do autostrady A1 w Piotrkowie Trybunalskim miał 264km - czas przejazdu około 4h
Odcinek autostradą A1 od Piotrkowa Trybunalskiego do Plaża Strogi - 374km - czas przejazdu około 4h - prędkość na autostradzie 100-110kmh, starałem się jechać za autokarem :)

Dojechałem na miejsce mając 6% baterii. Przejazd trwał 8h (nie doliczam przerw na WC gdyż chcę pokazać różnicę czasu przejazdu bez ładowania i z ładowaniem - dla tych co lubią jechać 8h bez wysiadania z samochodu).

1714156520587.png


W drodze powrotnej postanowiłem sprawdzić ile szybciej dojechałbym do Jasła, jadać z maksymalną prędkością.
Ze względu na brak SuC w trójmieście, naładowałem się na stacji Greenway do 95%, i wyruszyłem autostradą A1 w drogę powrotną.
Do SuC w Sodowej koło Łodzi dojechałem w około 3h, mając 4% baterii. Ładowanie do 80% zajęło niecałe 40min. - na dojazd i powrót z SuC do A1 dołożyłem ~35km.
Dalsza droga powrotna przebiegła jak poprzednio i trwała około 4h.
Łączny czas przejazdu z ładowaniem to ~ 7H40min.
Rożnica w zużyciu energii to ~35kWh.

Podsumowując - udało się dojechać w komfortowych warunkach, bez wyłączania ogrzewania ;-)

Ps. Nie wiem dlaczego komputer pokazał mi większe zużycie energii przez niskie ciśnienie w oponach (2,8% na całej trasie). Miałem opony letnie i ciśnienie 2.9bar zgodnie z zaleceniami.
1714156489993.png
 
Last edited:

Michal

Moderator
Ps. Nie wiem dlaczego komputer pokazał mi większe zużycie energii przez niskie ciśnienie w oponach (2,8% na całej trasie). Miałem opony letnie i ciśnienie 2.9bar zgodnie z zaleceniami.
View attachment 17428
Zalecane jest chyba 3,1 bara, a nie 2,9 ;)

Ps. Super przejazd - gratulacje!
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Tak jak pisałem, w środę wyruszyłem w trasę nad polskie morze.
Najszybsza i jednocześnie, najkrótsza droga z Jasła do Gdańska - Plaża Strogi, prowadzi częściowo drogami krajowymi i autostradą.
Jest też możliwa jazda przez Kraków, ale czas podroży jest prawie ten sam, a trasa dłuższa o 106km.
Tutaj link do mojej trasy na google maps - https://maps.app.goo.gl/nNmKQVydWdmTJXqc6

Wyjazd o 7 rano - temperatura 5°C - Bateria naładowana do 100%
Odcinek od Jasła do autostrady A1 w Piotrkowie Trybunalskim miał 264km - czas przejazdu około 4h
Odcinek autostradą A1 od Piotrkowa Trybunalskiego do Plaża Strogi - 374km - czas przejazdu około 4h - prędkość na autostradzie 100-110kmh, starałem się jechać za autokarem :)

Dojechałem na miejsce mając 6% baterii. Przejazd trwał 8h (nie doliczam przerw na WC gdyż chcę pokazać różnicę czasu przejazdu bez ładowania i z ładowaniem - dla tych co lubią jechać 8h bez wysiadania z samochodu).

View attachment 17429


W drodze powrotnej postanowiłem sprawdzić ile szybciej dojechałbym do Jasła, jadać z maksymalną prędkością.
Ze względu na brak SuC w trójmieście, naładowałem się na stacji Greenway do 95%, i wyruszyłem autostradą A1 w drogę powrotną.
Do SuC w Sodowej koło Łodzi dojechałem w około 3h, mając 4% baterii. Ładowanie do 80% zajęło niecałe 40min. - na dojazd i powrót z SuC do A1 dołożyłem ~35km.
Dalsza droga powrotna przebiegła jak poprzednio i trwała około 4h.
Łączny czas przejazdu z ładowaniem to ~ 7H40min.
Rożnica w zużyciu energii to ~35kWh.

Podsumowując - udało się dojechać w komfortowych warunkach, bez wyłączania ogrzewania ;-)

Ps. Nie wiem dlaczego komputer pokazał mi większe zużycie energii przez niskie ciśnienie w oponach (2,8% na całej trasie). Miałem opony letnie i ciśnienie 2.9bar zgodnie z zaleceniami.
View attachment 17428
Test do bani, w żaden sposób nie miarodajny. W kierunku północnym zawsze jest niższe zużycie niż w południowym, Mi w spaliniaku jadąc z centralnej pl na Podhale różnica nawet 20%.
 

KrzysztofFly

Moderator
Test do bani, w żaden sposób nie miarodajny. W kierunku północnym zawsze jest niższe zużycie niż w południowym, Mi w spaliniaku jadąc z centralnej pl na Podhale różnica nawet 20%.
Przecież to nie był test ;) tylko zakład ze szwagrem ;)
Założyłem się ze szwagrem że dojadę moją Tesla 3 LR RWD nad morze (638km) . Połowa trasy to DK a połowa autostrady. Jak myślicie jest szansa na wygranie zakładu ?
wygrany zresztą ;)
To co , jakiś zakład czy przejadę w drugą stronę ? ;-)
a nawet z szansą na kolejny ;)
 

Halisep

Posiadacz elektryka
Zmiana wysokości na tej trasie nie ma takiego znaczenia. Co innego wiatr. Przy kolejnym zakładzie poczekaj, aż odwróci kierunek 😉
 
Top