To jak to jest z tym zużyciem? Statystyki tesli.

daniel

Señor Meme Officer
Podasz źródło? Bardzo fajna opcja by to była bo wkurza mnie jak podpinam się pod 50kW, a pompa ciepła odpala tryb turbo
Kurczę, pamiętam, że kiedyś o tym czytałem, ale nie mogę znaleźć źródła. Najbliższe co znalazłem, że teraz Tesla ma pokazywać timer do czasu osiągnięcia optymalnej temperatury.
 

ciastek

Pionier e-mobilności

Kszychu

Posiadacz elektryka
Okej faktycznie, wklejam bezpośredni cytat:
Your vehicle now adjusts to the power level of each DC charging station. So battery preconditioning when you're navigating to a charger, and then charging, can be more efficient.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Mała traska dzisiaj:
temperatura ok. 13*C
prędkość średnia 95 km/h
prędkość maks. 130 km/h :p
90% trasy autostrada i droga dwupasmowa

Zużycie lepsze niż WLTP: 127 Wh/km

1713371424306.png
 

SylB

Fachowiec
No nieźle.
Mieszkam w regionie górzystym. Do jednego z moich klientów dojeżdżam trasą wzdłuż rzeki, co z pozoru wydaje się trasą płaską. Jednak podczas powrotu zużycie energii wynosi już tylko 105 W/km, co świadczy o nachyleniu trasy. Czy u ciebie czasem tak nie jest ?
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Czy u ciebie czasem tak nie jest ?
Jeśli to do mnie, to mieszkam na południu Anglii. Nie byłem jeszcze Teslą w żadnych 'górach', a najwyższa wysokość zarejestrowana przez TeslaFi do tej to 600 stóp 😉 Choć jak widać na powyższym, zasadniczo jechałem z górki (tzn. średnia różnica poziomów to -244 stopy).
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Lepsze niż WLTP chyba jednak nie, poniżej EPA owszem. Żeby osiągnąć WLTP trzeba zejść lekko poniżej 12 kWh.

Masz chyba rację, nie wiem jakie zużycie TeslaFi bierze pod uwagę jako odnośnik (czyli 100%), gdyż widziałem różne zasięgi szacowane / deklarowane dla mojej TM3 LR RWD: 638km (EV Database), 620 km (strona Tesli).
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Jedyną miaradojną metodą jest jazda tam i nazad,
Jeżeli piszemy o zużyciu na autostradzie i płaskim terenie, też koniecznie jazda tam i z powrotem, bo przy wietrznej pogodzie rozbieżności mogę być ponad 20%, i oczywiście stała prędkość na tempomacie naajlepiej w miarę jednaakowa w obie strony. Prędkość średnia nic nie wnosi w teście.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Super, tylko w realnym życiu nie da się jechać przez godzinę ze stałą prędkością na tempomacie i to jeszcze w obie strony. Więc mój wynik jest tylko i wyłącznie informacyjny, a warunki jazdy i skrinszot w poprzednim poście podałem, aby było wiadomo co i jak. Nie mam zamiaru z tego robić doktoratu...

Ale wstawiam info o trasie 'tam'. Tyle, że jak widać poranne korki / roboty na autostradzie, zimna bateria itp zrobiły swoje:

1713431915226.png
 
Top