Navigation Updater/Aktualizacja map

adamusek

Posiadacz elektryka
tak głównie nowe wersje,
Do Niro będzie MQQT, nowe mapy i tyle.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
tak głównie nowe wersje,
Do Niro będzie MQQT, nowe mapy i tyle.
A orientuje się ktoś czy do Ioniqa też coś będzie?
Względnie czy przyjdzie po ota, czy trzeba będzie coś przez usb zaciągać?
 

adamusek

Posiadacz elektryka

adamusek

Posiadacz elektryka
pisałem o tym parę postów wcześniej
 

Ev3

Pionier e-mobilności
nowe mapy będą pewnie w lutym jak dla Kii
Tak, do tego piję.
OTA zawsze poźniej niż z USB co najmniej 3 tygodnie jest opóźnienie.
Ale pytanie czy w ogóle przyjdzie?
Pamiętam, że kiedyś, w Kii właśnie najpierw trzeba było wgrać nową wersję przez USB, żeby OTA uruchomić dla przyszłych aktualizacji.
Jak sprawdzić co będzie w tym przypadku?

Chodzi chyba o to:

Pytanie, czy jak to akutulizacja z 22 roku, to roczniki 23 i młodsze będą już to miały w std i OTA zadziała?
 

adamusek

Posiadacz elektryka
Od 2022 powinna już sama przyjść, ja nie czekam tylko wgrywam z USB zawsze.
Rocznik 2023 i młodsze powinny to mieć, pamiętaj że 2 aktualizacje OTA (w okresie ważności konta) są w cenie, reszta już płatna. z tego co piszą w necie to:

1. Gen5W (EV6, Niro EV oraz wszystko co starsze):
- dodanie MQTT (aktualizacja danych w czasie rzeczywistym)- jak dla mnie najważniejsza funkcja, która była dostępna dla najnowszych modeli z systemem ccNC (EV9 oraz EV3). Polega to na tym, że samochód ma praktycznie cały czas połączenie z internet i odświeżanie jest prawie, że ciągłe. Po otwarciu aplikacji w telefonie już mamy najświeższe info o aktualnym statusie pojazdu. Nie trzeba czekać kilku/kilkunastu sekund za informacją zwrotną.
- Obsługa funkcji Włączanie / Wyłączanie ISLA poprzez komunikaty głosowe VR. Komunikat: „Wyłącz dźwięk ISLA” / „Turn Off ISLA sound“
- zmiana informacji o fotoradarach z bazy HERE na TomToma- większa ilość punktów nawet z przenośnych fotoradarów,
2. ccNC wcześniejsze (EV9)- oprócz tego co powyższe , to również:
- bardziej rozbudowane komunikaty głosowe w sterowaniu pojazdem (niestety tylko po angielsku) w stylu „jest mi zimno”- samochód podnosi temperaturę, włącza ogrzewanie fotela i kierownicy), sterowanie głośności itp. Ttd
-Wyświetlanie informacji z EV Route Planner’a - Informacje o osiągnięciu celu, poziomie naładowania akumulatora, rekomendowanych stacjach ładowania, punktach pośrednich, punkcie docelowym (bardziej rozbudowany planer),
-Dodanie przycisku SoC (State of Charge – poziom naładowania) dla stacji ładowania i punktu docelowego
3. ccNC najnowsze (tylko EV3)- oprócz tego co powyższe, to również:
- Kia AI Assistant (Integracja ChatGPT)
- dostęp do sklepu KIA Connect i możliwość zakupu abonamentu YouTube, Netflix, Disney+,
- możliwość zakupu usługi Hotspot WiFi
EV9 na ccNC dostanie zapewne chwilę później wszystkie rzeczy, które otrzyma EV3


Bezprzewodowego AA/Carplay w Niro nie bedzie bo HW nie obsługuje, grzania z przycisku też nie przwidziano w najbliższej aktualizacji.
 

Makus

Pionier e-mobilności
Faktycznie coś zmienili w Navi, i to na gorsze. Teraz z uporem maniaka kieruje mnie na ładowanie, nawet jeśli do celu dojadę z 20-30% baterii. Potrafi kazać zjechać na ładowanie 10% baterii, tak, żeby do celu dojechać z 40%. I nigdzie nie mogę znaleźć opcji, żeby przestał to robi. Jak ręcznie usunę postój w trasie, to i tak sam go dorzuci znowu.
 

adamusek

Posiadacz elektryka
Faktycznie coś zmienili w Navi, i to na gorsze. Teraz z uporem maniaka kieruje mnie na ładowanie, nawet jeśli do celu dojadę z 20-30% baterii. Potrafi kazać zjechać na ładowanie 10% baterii, tak, żeby do celu dojechać z 40%. I nigdzie nie mogę znaleźć opcji, żeby przestał to robi. Jak ręcznie usunę postój w trasie, to i tak sam go dorzuci znowu.
Aktualizacja będzie pod koniec lutego...
 

Makus

Pionier e-mobilności
Ktoś (w może innym wątku) też już narzekał, że coś się zmieniło w nawigowaniu ostatnio. Może pod koniec lutego nowe mapy będą, ale wyraźnie coś w sposobie działania nawigacji się zmieniło, bo wcześniej takich problemów nie miałem.
 
Top