Navigation Updater/Aktualizacja map

Ryba EV

Zadomawiam się
Kęty to niewielkie miasto - żadnych korków, blokad itp.
W drugą stronę też to denerwuje. Mam do domu 130km, baterii na 230km. I nawigacja fabryczna z uporem maniaka kieruje mnie na jakiś Orlen, i włącza grzanie baterii. Kończy się tym, że wyłączam nawi fabryczna, albo wchodzę w opcje i wyłączam kondycjonowanie baterii. Bez sensu

A co do wspomnianego problemu - nie kierowało Cię przypadkiem na inną ładowarkę i nie kazało się tam ładować przez godzinę? Dodatkowo, w minutę to baterii Ci nie nagrzeje ;) ja zauważyłem że kondycjonowanie baterii zaczyna się nawet 70-80km od ładowarki.

Zgadza się - fabryczna navi jakoś panicznie boi się zejść z poziomem baterii poniżej pewnych "bezpiecznych" wartości.
A że baterii w minutę nie nagrzeje to oczywiste.
Plan był bardzo chytry: zostawić włączone auto u klienta na placu i niech się grzeje bateria. Po co czekać pod ładowarką skoro u klienta stoję... No chyba że samochód jest jeszcze sprytniejszy i będzie ładował gdy samochód się porusza...
 

adamusek

Posiadacz elektryka
Od początku denerwuje mnie konieczność wklepywania w samochodowym navi adresu kolejnej ładowarki (zimą) aby bateria się podgrzała. A jeżdżę w zasadzie tylko na Android Auto.
Brak przycisku umożliwiającego włączenie (jeżeli auto uzna za stosowne) podgrzewania baterii jest bardzo dołujące, choć coraz więcej producentów elektryków do tego dojrzewa. Oby Kia/Hyundai do nich szybko dołączyła.
Ale nie o tym, nie o tym.
Nie wiem czy macie też tak u siebie ale dziś doświadczyłem kuriozalnej sytuacji: jestem w Kętach, samochodowa navi pokazuje, że ładowarka 120kW jest 1,3 km od mojej pozycji. No to dawaj! Wbijam w navigacji, że jedziemy tam.
A system pokazuje trasę (już 3,3 km) a czas dojazdu ponad 2 godziny !!!! I tak czekam i czekam i oczywiście nie włącza się podgrzewanie bateryjki. No bo jak 2 godziny przed dojazdem??
No to wybieram inną, oddaloną o ok. 13 km - wg navi. Po wyznaczeniu trasy (już 23 km) pokazuje, że dojadę za 70 minut.
Japier... 21. wiek. I jak tu chcą nakłonić do tej technologii? Do niedawna byłem zadowolony z elektryka, ale im więcej tym jeżdżę i w dłuższe trasy tym bardziej tęsknię za Dieslem i raczej to wybiorę jako kolejne auto...
Apple potrafiło za czasów Steve'a Jobsa przyciągać rzesze nowych nabywców ponieważ produkty posiadały znacznie lepiej dopracowany i innowacyjny soft niż inne urządzenia.
Tesla idzie chyba też tym tropem - nie wiem na pewno. Nie użytkowałem.
Ale cała reszta producentów "jedzie" na zasadzie - jakoś to będzie. Sami się zaorają.
Po aktualizacji w EV6 dali możliwość podgrzania na guzik, w Niro tego nie dodali.
Jeżdżę na Gmaps albo Naviexpercie; zobaczymy jak po aktualizacji map będzie z tym prowadzeniem.
 

Makus

Pionier e-mobilności
Po aktualizacji w EV6 dali możliwość podgrzania na guzik, w Niro tego nie dodali.
Jeżdżę na Gmaps albo Naviexpercie; zobaczymy jak po aktualizacji map będzie z tym prowadzeniem.
Masz na myśli po aktualizacji softu czy po lifcie? Gdzie można włączyć grzanie?
 

adamusek

Posiadacz elektryka
po aktualizacji, natomiast był dopisek
Solved: BMS update available via dealership!
1741250055050.png
 

Ryba EV

Zadomawiam się
W drugą stronę też to denerwuje. Mam do domu 130km, baterii na 230km. I nawigacja fabryczna z uporem maniaka kieruje mnie na jakiś Orlen, i włącza grzanie baterii. Kończy się tym, że wyłączam nawi fabryczna, albo wchodzę w opcje i wyłączam kondycjonowanie baterii. Bez sensu

A co do wspomnianego problemu - nie kierowało Cię przypadkiem na inną ładowarkę i nie kazało się tam ładować przez godzinę? Dodatkowo, w minutę to baterii Ci nie nagrzeje ;) ja zauważyłem że kondycjonowanie baterii zaczyna się nawet 70-80km od ładowarki.
Potwierdzam: wczoraj jadąc z Wrocławia do Poznania, fabryczna navi chciała urządzić mi 2 przystanki na ładowanie (dojechałem do domu bez żadnego ładowania), mimo żę pokazywany okrąg zasięgu był prawie do Bydgoszczy...
A dzień wcześniej wyznaczyłem drogę do ładowarki oddalonej o 13km (prognozowany zasięg 25km) prowadziła mnie do ładowarki za 10km aby podładować się i przejechać kolejne 3 km. o_O
 

adamusek

Posiadacz elektryka
@adamusek to jest z Kia Niro czy EV6? Który rok produkcji? Masz szczegóły której aktualizacji się domagać?

U mnie (EV6 2023, soft teoretycznie aktualny, w tym po akcjach serwisowych) ten ekran wygląda obecnie tak. Jedyną opcja to wbudowana nawigacja.
Wątek z reddita:
https://www.reddit.com/r/electricvehicles/comments/ug7wng
Co do updatu chyba bedzie 28 marca jest już dokumentacja na Niemcy z opisem:
 
Last edited:

barpit

Zadomawiam się
Co do updatu chyba bedzie 28 marca jest już dokumentacja na Niemcy z opisem:

U nas pojawiło się z datą 4.03.2025 r. ale nic się nie zmieniło. Nie wiem, czy oni sami wiedzą kiedy to wypuszczą :/ Poza tym nic tam nie ma o Gen5W.
 

adamusek

Posiadacz elektryka
na liscie pojazdow kwalifikujacych do pobrania jest Gen5W czy nasze Niro, może tylko update mapy bedzie (miało też byc MQQT)
 
Top